Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Off topic -viestejä asiaketjuista

<< < (88/184) > >>

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  6.02.2019     kello on 10:07 ---Kysehän ei ole E-ympyrästä....
Direktiivi määrää koukut testattaviksi ja sille ei mitään mahda.
Tosin, virkamiehet ei niitä juurikaan tarkastele.

--- Lainaus päättyy ---

tottakai, mutta edelleen vanhempiin autoihin saa tehdä vaikka itse.

tai jos mietitään, että ostetaan ihan ammattilaisen tekemä koukku, niin sinunko mielestäsi sen turvallisuus riippuu siitä, minkä ikäiseen autoon se ruuvataan kiinni? Näinhän se lakikirjan mukaan on. toisessa laillinen, toisessa ei.

Minähän en väitä olevani oikeassa, vaan väärässä. Niin ei tietenkään kuulu toimia miten sanon, vaan lakia kuuluu noudattaa orjallisesti. matosena maan...

Tiedän kyllä miten lait menee, mutta noita kaikenmaailman e-säädöksiä on saanut naureskella koko autoilu-urani aikani. Nytkin pihalla kolme autoa, joissa ei ole esimerkiksi yhtään e-hyväksyttyä valoa yms. Jos olisivat uudempia, tarttis olla, jos taas ihan uusia, ei taas tarttiskaan olla... täyttä pelleilyä.

Mutta tuolta mistä tämä keskustelu irroitettiin, selvisikin auton/koukun omistajalta että koukun laatu ei vakuuta. Silloin sillä ei tietenkään kannata vetää mitään, oli tai ei ole hyväksyntää.

I am done.

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo -  5.02.2019     kello on 23:38 --- nämä e-merkkimiehet kävelevät kadulla kuoppaan kun sitä ei ole kielletty. järkevä ihminen kiertää sen.

--- Lainaus päättyy ---

Ameriikan meininkiä. Surullista.

Karabiilisti:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  6.02.2019     kello on 14:59 ---Onkos sulla itsetunto noin heikoilla 😂 Minä kyllä kehtaan mennä millä vaan.

No voisin ottaa jonkin esimerkin jossa joku luulee jotain tietävänsä vastaan oikeasti tietävä. Selvennyksenä minäitse en ole asiassa mitenkään osallisena. Mutta jätetään nyt sanomatta ::)

--- Lainaus päättyy ---

Puhuin suomalaisista noin yleensä....mulla ei oo ducato alustaista eikä tojota korollaa.
Tosin niitäkin voi ajella ja ajettukin on.

On täällä kyllä joku/jokunen ihan oikeasti tietäväkin jonka tietämykseen voi helposti yhtyä. 

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus -  6.02.2019     kello on 20:22 ---tottakai, mutta edelleen vanhempiin autoihin saa tehdä vaikka itse.
tai jos mietitään, että ostetaan ihan ammattilaiset tekemä koukku, niin sinunko mielestäsi sen turvallisuus riippuu siitä, minkä ikäiseen autoon se ruuvataan kiinni? Näinhän se lakikirjan mukaan on. toisessa laillinen, toisessa ei.

--- Lainaus päättyy ---

Wanhempiin saa.
Olen muutaman tehnytkin.
Keskustelun kirvoittaneessa tapauksessa koukku oli 'tunnetun ammattilaisen' tekemä, silti se ei vakuuttanut.
Nykyisin vaadittava 'rynkytystesti' on hyvä.
Se karsii pois myös ne 'teen niin vahvan että varmasti kestää' tekeleet.

Laissa sitten on yleensä se periaate, että sitä ei muuteta taannehtivasti.

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  6.02.2019     kello on 21:46 ---

Laissa sitten on yleensä se periaate, että sitä ei muuteta taannehtivasti.

--- Lainaus päättyy ---

juu ei virheitä kannata myöntää, muuten menee uskottavuus. jos sitä on koskaan ollutkaan. Siis näillä lakitekstien nyhrääjillä.

mä muuten näköjään valehtelin tuossa kun väitin ettei ole e-hyväksyttäjä valoja autoissani, onpas. dodgessa on e-hyväksytyt rekisterikilpivalot, mutta silti ne täytyy peittää katsastuksessa kun muuten tulee hylky  8) Surkuhupaisia nämä lait.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View