Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Voiko 230V jääkaapin muuttaa 12 voltille
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 6.06.2017 kello on 16:22 ---Kompurakaappi juu.
--- Lainaus päättyy ---
Kompurakaapin ja absorptiokaapin kulutuksista ei kannata puhuakaan samana päivänä. :D
Teukka-74:
Ei niin. Omaan ratkaisuuni olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 6.06.2017 kello on 12:58 ---Eikös ne kaikki matkakulkineiden kaapit syö tuon 104W 12V käytöllä. Olen ymmärtänyt ettei ainakaan meidän kaapissa olisi termostaattiohjaust a 12V käytössä, vaan se toimisi vain kaasulla ja 230V käytössä.
--- Lainaus päättyy ---
Minullakin mielikuva, että 12V tarkoittaa, että jäädytys on jatkuvaa ja termostaatilla ei ole mitään virkaa
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Matkalainen - 2.09.2016 kello on 20:31 ---Minulla on kaasu/230V käyttöinen jääkaappi mökillä. Voiko sen muuttaa 12Voltille joten vois käyttää aurinko panelilla. Mitä siihen pitäs vaihtaa.?
--- Lainaus päättyy ---
Todennäköisesti jääkaappisi on absordio jääkaappi, joka tarkoittaa sitä, että energian kulutus 8-10 kertaa enemmän kuin kompressori laitteistojääkaapin .
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=3145.0
Tuolle aurinkopaneeli yhdistelmälle varmaan tehokkain ratkaisu olisi invertteri + kompurakaappi. Suosittelen invertterin kooksi väh 1 kw, koska kompurakaappi ottaa sähköpiikin käynnistyessään.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 6.06.2017 kello on 12:57 ---Pojat vääntää juttua vanhaan viestiin, vaikka aloittaja ei ole ollut mukana enää aikoihin?
--- Lainaus päättyy ---
Aloitushan on viime syyskuulta. Aloittaja käynyt palstalla toukokuussa. Olisi ollut mielenkiintoista kuulla, mihin ratkaisuun hän oli päätynyt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta