Tekniikkakeskustelut > Truma

trumatic 6002 c ei käynnisty

<< < (5/5)

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: erkki46 - 24.11.2016     kello on 20:42 ---Mulla on ollut jo 5 vuotta kaks tuntoelintä, jälkiasennettu on yläkaapin allapinnassa 30cm ulkoseinästä ja noin 0,5m polvien yläpuolella sängyn kohdalla. Valinta tehdään vaihtokytkimellä. Jos piiri katkee menee lämmitys täysille. Tämä osa piiristä mielestäni toimii. Olen hankkinut uuden ohjauspaneelin 34000-59000 vaikken siitä vikaa löytänyt. Ohjauskortin releet oli tarkoitus vaihtaa, irroitin vasta tänään kortin ja siellähän olikin yks erilainen rele. Sattuiskohan jollakulla olemaan kotona tätä DS2E-S-DC12V-1C. Voisin ostaa pois. Muut releet minulla jo on. Kiitos vastauksista.

--- Lainaus päättyy ---

Mikähän mahdollisesti sen eri releleen tyyppi on ja missä kohtaa se on. Kuva kertoo paljon.

erkki46:
Ko rele on ensimmäinen sulakkeilta päin. Nämä 4muuta relettä ovat tyyppiä DS2Y-S-DC12V.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: erkki46 - 24.11.2016     kello on 21:02 ---Ko rele on ensimmäinen sulakkeilta päin. Nämä 4muuta relettä ovat tyyppiä DS2Y-S-DC12V.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---

Ei kannata tehdä turhaa remonttia vain kokeilumielessä, tulee vaan enemmän vikoja. Puhdista mieluummin harmaa liitin kunnolla.

erkki46:
Tässä ”ennakkohuollossa” löytyi ainakin yksi todennäköinen häiriöiden aiheuttaja. Nämä huonetuntoelimen johdon päässä olevat erittäin löysät abikoliittimet CEH/3 kortille. Samaa ongelmaa näytti olevan tuolla toisessakin ketjussa C 60 E/1 kortilla. Minulla oli myös tilanteita joissa lämmitin ei totellut säätöpotikkaa. Tästä johtuen hankin uuden ohjauspaneelin. Nyt olen tehnyt testejä eri tilanteissa, toistaiseksi kaikki on toiminut. Kiitän kaikkia neuvojen antajia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View