rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: trumatic 6002 c ei käynnisty  (Luettu 12904 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #15 : 11.11.2016 kello on 17:50 »
    Kun paloilmapuhallin hajosi se on tehnyt jotain vikaa paloilmapuhaltimen ohjaukselle eli vika on ilmeisesti piirilevyssä. Tämä ei ole faktaa vaan epäilys.

    Minun lämmittimestä ei palanut paloilmapuhallin. sekin on toiminut koko ajan. Nyt olen reissun päällä ulkona -10 auton asutopuolella +24 säätöpaneelin asento 4:lla. purin koko lämppärin ihan joka mutterin ja komponentin käytin pois ja mittasin ja tutkin no johan se vikakin paljastui. lämmitin on tällä hetkellä uusissa puissa, laitoin uuteen uskoon koko vehkeen. Uusin miltei kaiken. uusin sellaisiakin osia mitä ei olisi tarvinnut. mut ajattelin että nyt viimmeisen päälle kuntoon. No kustannukset toista tuhatta euroa. eipähän nikottele mulle ainakaan vähään aikaan. Mitkään laitteet ei ole ikuisia. jos joku tarvii esim... Piirilevyä löytyy muttei lähde kovin halvalla oli kaikkein kallein osa mutta vika ei ollut siinä se löytyi palopesästä. :D

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:12
    Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #16 : 14.11.2016 kello on 13:28 »
    ^ Näinhän siinä käy kun mennään tekemään toisen aloitukseen oma aloitus.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:17.11.2021 kello on 21:13
    Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #17 : 21.11.2016 kello on 22:43 »
    Truma C6002EH ei aina käynnisty
    Meillä auto Hymer Van 562 vm 2008 jossa ko lämmitin toiminut kohtuu hyvin 6 vuotta. Ainoastaa lämmityspuhaltimen olen vaihtanut pari vuotta sitten kun alkoi kitisemään. Nyt kokeilin miten lämmitys toimisi +10 asteen kelillä ilman verkkovirtaa. Toimi 7h normaalisti pitäen 22 ast lämpötilaa, mutta sitten puhallin ja poltin alkoi käydä isoilla kierroksilla ja lämpö nousi 27 jolloin katkaisin lämmityksen ja kytkin verkkovirran. Truma on myös pysähtynyt muutamia kertoja ajon aikana tai 1h pysähdyksissä. Elekroniikkakortti on CEH/3. Vikaa en ole myöskään saanut paikallistettua valintakytkimiin, enkä säätöpotikkaan. Olisko jotain vinkkejä miten edetä.

  • Vieras
  • Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #18 : 23.11.2016 kello on 17:39 »
    Truma C6002EH ei aina käynnisty
    Meillä auto Hymer Van 562 vm 2008 jossa ko lämmitin toiminut kohtuu hyvin 6 vuotta. Ainoastaa lämmityspuhaltimen olen vaihtanut pari vuotta sitten kun alkoi kitisemään. Nyt kokeilin miten lämmitys toimisi +10 asteen kelillä ilman verkkovirtaa. Toimi 7h normaalisti pitäen 22 ast lämpötilaa, mutta sitten puhallin ja poltin alkoi käydä isoilla kierroksilla ja lämpö nousi 27 jolloin katkaisin lämmityksen ja kytkin verkkovirran. Truma on myös pysähtynyt muutamia kertoja ajon aikana tai 1h pysähdyksissä. Elekroniikkakortti on CEH/3. Vikaa en ole myöskään saanut paikallistettua valintakytkimiin, enkä säätöpotikkaan. Olisko jotain vinkkejä miten edetä.

    Kokeilisin ensimmäisenä sisätila tunnistin anturia. Mutta kaikki anturit ei näy passaavan toisiinsa. Helppo kokeilla olisiko jollain tutulla samaa lämmitintä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:17.11.2021 kello on 21:13
    Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #19 : 24.11.2016 kello on 20:42 »
    Mulla on ollut jo 5 vuotta kaks tuntoelintä, jälkiasennettu on yläkaapin allapinnassa 30cm ulkoseinästä ja noin 0,5m polvien yläpuolella sängyn kohdalla. Valinta tehdään vaihtokytkimellä. Jos piiri katkee menee lämmitys täysille. Tämä osa piiristä mielestäni toimii. Olen hankkinut uuden ohjauspaneelin 34000-59000 vaikken siitä vikaa löytänyt. Ohjauskortin releet oli tarkoitus vaihtaa, irroitin vasta tänään kortin ja siellähän olikin yks erilainen rele. Sattuiskohan jollakulla olemaan kotona tätä DS2E-S-DC12V-1C. Voisin ostaa pois. Muut releet minulla jo on. Kiitos vastauksista.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:12
    Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #20 : 24.11.2016 kello on 20:48 »
    Mulla on ollut jo 5 vuotta kaks tuntoelintä, jälkiasennettu on yläkaapin allapinnassa 30cm ulkoseinästä ja noin 0,5m polvien yläpuolella sängyn kohdalla. Valinta tehdään vaihtokytkimellä. Jos piiri katkee menee lämmitys täysille. Tämä osa piiristä mielestäni toimii. Olen hankkinut uuden ohjauspaneelin 34000-59000 vaikken siitä vikaa löytänyt. Ohjauskortin releet oli tarkoitus vaihtaa, irroitin vasta tänään kortin ja siellähän olikin yks erilainen rele. Sattuiskohan jollakulla olemaan kotona tätä DS2E-S-DC12V-1C. Voisin ostaa pois. Muut releet minulla jo on. Kiitos vastauksista.

    Mikähän mahdollisesti sen eri releleen tyyppi on ja missä kohtaa se on. Kuva kertoo paljon.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:17.11.2021 kello on 21:13
    Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #21 : 24.11.2016 kello on 21:02 »
    Ko rele on ensimmäinen sulakkeilta päin. Nämä 4muuta relettä ovat tyyppiä DS2Y-S-DC12V.


    « Viimeksi muokattu: 24.11.2016 kello on 21:32 »

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:12
    Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #22 : 24.11.2016 kello on 21:43 »
    Ko rele on ensimmäinen sulakkeilta päin. Nämä 4muuta relettä ovat tyyppiä DS2Y-S-DC12V.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Ei kannata tehdä turhaa remonttia vain kokeilumielessä, tulee vaan enemmän vikoja. Puhdista mieluummin harmaa liitin kunnolla.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:17.11.2021 kello on 21:13
    Vs: trumatic 6002 c ei käynnisty
    « Vastaus #23 : 29.11.2016 kello on 21:46 »
    Tässä ”ennakkohuollossa” löytyi ainakin yksi todennäköinen häiriöiden aiheuttaja. Nämä huonetuntoelimen johdon päässä olevat erittäin löysät abikoliittimet CEH/3 kortille. Samaa ongelmaa näytti olevan tuolla toisessakin ketjussa C 60 E/1 kortilla. Minulla oli myös tilanteita joissa lämmitin ei totellut säätöpotikkaa. Tästä johtuen hankin uuden ohjauspaneelin. Nyt olen tehnyt testejä eri tilanteissa, toistaiseksi kaikki on toiminut. Kiitän kaikkia neuvojen antajia.