Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Minkämaalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

(1/5) > >>

taavi:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 -  7.08.2016     kello on 11:35 ---Lähdetään rouvan kanssa Budabestiin kuun vaihteessa. Vinkkejä ja vihjeitä kohteesta voi laittaa tulemaan

--- Lainaus päättyy ---

Oltiin jokunen vuosi sitten Budapestissä joulutorilla ja on se kyllä kaikin puolin mukava kaupunki. Semmoinen hommeli sieltä jäi mieleen, että ihmeteltiin kun kauppojen sisäänvetäjät huuteli meille suomen kielellä. Ja meillä ei tosiaankaan ollut suomiverkkareita tai muuta tunnistetta, eikä ees hoiputtu kännissä josta olisi voinut kansalaisuuttamme päätellä, näin ainakin itse ajattelimme. Onhan se tietty mahdollista että se sanonta siitä että suomalaisen tunnistaa aina piti jotenkin paikkansa, mutta pääteltiin kuitenkin että vetivät asiassa lottoo. Siellä nimittäin oli niin paljon suomalaisia turisteja että mätsäs riittävän suureen osaan kävelijöistä. :D

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: taavi - 31.08.2016     kello on 13:42 ---Oltiin jokunen vuosi sitten Budapestissä joulutorilla ja on se kyllä kaikin puolin mukava kaupunki. Semmoinen hommeli sieltä jäi mieleen, että ihmeteltiin kun kauppojen sisäänvetäjät huuteli meille suomen kielellä. Ja meillä ei tosiaankaan ollut suomiverkkareita tai muuta tunnistetta, eikä ees hoiputtu kännissä josta olisi voinut kansalaisuuttamme päätellä, näin ainakin itse ajattelimme. Onhan se tietty mahdollista että se sanonta siitä että suomalaisen tunnistaa aina piti jotenkin paikkansa, mutta pääteltiin kuitenkin että vetivät asiassa lottoo. Siellä nimittäin oli niin paljon suomalaisia turisteja että mätsäs riittävän suureen osaan kävelijöistä. :D

--- Lainaus päättyy ---
:laugh: Meikäläinen näyttää niin suomalaiselta että varmasti huutelevat. Enkä tarkoita nyt alkoholin osuutta asiaan  :)

Alan:
Mukava keskustelunaihe, niin jaoin pois tuosta yleisketjusta.

Pukeutumiskysymys pitkälle. Viitisentoista vuotta sitten oltiin rvan kanssa Roomassa kadulla liikkeellä ja tietystä syystä kerrankin hyvin pukeutuneena, eli mulla pikkutakki päällä, rouvalla taisi olla ihan jakkupuku. Oli vaalit tulossa ja kadut täynnä agitaattoreita. Vaikka Rooma on vielä täydempi turisteista niin puhuivat meille säännöstään italiaa. Sama ei ole usein toistunut, ellen itse huonolla italialla aloita.

Saksaa ja ruotsia yritetty molempia useamman kerran, suomea hyvin harvoin. Turkissa varmaan viimeksi.

Aippe:
Useimmiten Saksalaiseksi.

Teukka-74:
Viimeksi Turkissa luulivat saksalaiseksi. Yhen kerran britiksi mutta tiukan mulkaisun jälkeen
tajosi minua suomalaiseksi.  :laugh: Saas nähdä miten käy huomenna Budapestissa...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View