rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?  (Luettu 11780 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #15 : 30.08.2016 kello on 17:03 »
Laskuissa. Usea lyhyt käyttöönotto ja niin, että just ovat saaneet edellisen huomioitua. Jatkuvasti tulee laskua joka korvaa edellisen
No niin tietenkin....

Minä olen maksanut aina sen isomman ja sieltä sitten aika vinhaan palautuu takaisin omalle tilille liikaa maksetut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:12
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #16 : 30.08.2016 kello on 18:45 »
No niin tietenkin....
Minä olen maksanut aina sen isomman ja sieltä sitten aika vinhaan palautuu takaisin omalle tilille liikaa maksetut.

oisko e-lasku mitään??

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #17 : 30.08.2016 kello on 18:52 »
oisko e-lasku mitään??

Ei se muuta tuota Aakun kuviota.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:12
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #18 : 30.08.2016 kello on 18:55 »
Ei se muuta tuota Aakun kuviota.

Eikö? Ei tarvi ihmetellä niitä laskuja... 
Kyllä ne hoituu samalla tavalla siellä kulisseissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:03
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #19 : 30.08.2016 kello on 20:21 »
Eikö? Ei tarvi ihmetellä niitä laskuja... 
Kyllä ne hoituu samalla tavalla siellä kulisseissa.
Ei taida kuitenkaan "korvata viitteen _________ laskua..", pikemminkin hankaloittaa vain, jos hyväksyt laskun kuukautta etukäteen ja tuleekin käyttöjakson lyhennys. Saako vanhan hyväksynnän pois, ja uusi tilalle. Vahingossa maksaa uudenkin..

Mulla on aika show vakuutusyhtiön lähettämissä laskuissa. Nytkin tuli 1.10-31.12 kauden laskun (eräpv 28.10) -  aivan hölmöä. Ehtii m-auto oleen monta kertaa ajossa. Ennen lokakuuta.. e-härdelli vain sotkisi, eikä tod. näk. voi loppusummaa muuttaa..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #20 : 30.08.2016 kello on 20:44 »
e-härdelli vain sotkisi, eikä tod. näk. voi loppusummaa muuttaa..

Ei sotke.  Mulla tulee vak. maksut e-laskuna ja automaattisena hyväksyntänä. Jos tulee liikaa maksettua, nin palauttavat automaattisesti, vaikka olen pyytänyt, että eivät palauta.

Jos/kun tulee uusi korjattu lasku, niin vanha poistuu ja uusi hinta jää voimaan. Kaikki käy mun tekemättä mitään. Seuraan vain katseella.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #21 : 30.08.2016 kello on 20:59 »
Kannattaak0s niitä katsella. Kyllä ne menee ja tulee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #22 : 9.09.2016 kello on 21:55 »
Olin tänään muusta syystä yhteydessä vakuutusvirkailijaa n. Samalla kysyin, saisiko hän selville, montako  päivää  Haimeri on ollut tielikennekäytössä tällä vakuutuskaudella, joka päättyy syyskuun lopussa. Tämä kiinnostaa, koska Haimerissa ei ole täysiä bonuksia. Itse olin laskenut s-postiviesteistä laskettuna 107 päivää. Bonuksen lisääntymiseen tarvitaan 120 päivää.

Vastaus oli, 115 päivää. Eli päiviä tulee riittävästi, koska liikennekäyttöönott o tapahtuu ensi viikolla  ja jää käyttöön pidemmäksi aikaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:03
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #23 : 9.09.2016 kello on 22:41 »
^
Aika erikoista, että lukumäärä poikkeaa noin  8) Verothan menee maksuun myös ilmoittamisen (otto tai pois) päivistäkin, eli on liikennekäytössä siltä osin..

Mulla vakuutusyhtiö ei veloita tuota liikennekäyttöönott opäivää, vaan maksu alkaa seuraavasta.. eli vakuutustyhtiö mukaan liikennekäyttöpäivi ä on vähempi mitä oikeasti on - vakuutukset ovat kuitenki voimassa (heidän selitys). Sun yhtiöllä täytyy olla jokin eri laskukaava  :-X

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #24 : 9.09.2016 kello on 22:54 »
^
Aika erikoista, että lukumäärä poikkeaa noin  8) Verothan menee maksuun myös ilmoittamisen (otto tai pois) päivistäkin, eli on liikennekäytössä siltä osin..

Mulla vakuutusyhtiö ei veloita tuota liikennekäyttöönott opäivää, vaan maksu alkaa seuraavasta.. eli vakuutustyhtiö mukaan liikennekäyttöpäivi ä on vähempi mitä oikeasti on - vakuutukset ovat kuitenki voimassa (heidän selitys). Sun yhtiöllä täytyy olla jokin eri laskukaava  :-X

Tuossa mun laskelmassa saattaa olla virhe siinä, että muistaakseni luin jostakin  vakuutuksen lakkaavankin vasta poistoa seuraavana päivänä. Tjsp.

Tärkeintä tässä vaiheessa on se, että 120 päivää tulee täyteen ilman turhia lisäpäiviä, mihin olin varautunut alkaessani kysellä ko. asiaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.05.2023 kello on 22:01
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #25 : 26.09.2016 kello on 20:18 »
koko vuosi mennää .ei tule mieleenkä et välillä pois liikenteestä .kilometrejä noin 40000 km vuores .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:58
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #26 : 27.09.2016 kello on 00:28 »
Pitääkö vakuutusyhtiöön ilmoittaa erikseen liikenteestä poistosta vai riittääkö Trafille ilmoitus ja sitä kautta menee tieto vak.yhtiöön?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:22
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #27 : 27.09.2016 kello on 00:30 »
Trafin kautta menee tieto suoraan vakuutusyhtiölle

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #28 : 27.09.2016 kello on 16:26 »
Määrä tulee olemaan n. 90pv luokkaa. Ja aina on käytössä kun tarvii.
Lappuja tulee vakuutusyhtiötä, mutta rahaliikenne toimii sujuvasti suoraan pankin ja vakuuusyhtiön välillä. Ei mitään tressiä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.01.2022 kello on 10:50
Vs: Montako päivää kulkine tieliikennekäytössä?
« Vastaus #29 : 27.09.2016 kello on 21:30 »
Meneekö poistot ja käyttöönotot Trafilla näin:

1. Liikennekäytöstäpoi sto. Poistopäivän (esim. 20.9.2016) saa vielä huristella. Edellisen käyttöönoton (esim. 15.9.2016) yhteydessä on maksettu vuosi eteenpäin (kausi siis 15.9.2016-14.9.2017). Hyvitettävää jää Trafille sisään maksettu vuosimaksu (kausi 15.9.2016-14.9.2017) vähennettynä ajoneuvoverolla edellisestä käyttöönotosta tähän poistopäivään (15.9.2016-20.9.2016) poistopäivä mukaanluettuna).

2. Liikennekäyttöönott o. Veloitetaan käyttöönottopäiväst ä taas vuosi eteenpäin. Tästä maksusta vähennetään Trafilla sisällä oleva raha.

Seuraavan poiston yhteydessä ykköskohdan mukaan jne.

Jos on muitakin ajoneuvoja poisto/käyttöönottorumbassa mukana, Trafi huomioi näiden mahdolliset liikennekäytöstäpoi stojen yhteydessä muodostuneet sisällä olevat rahat ja vähentää nämä liikennekäyttöönoto n yhteydessä automaattisesti. Eli jos otossa tulee maksettavaa, on sisällä olevat rahat käytetty. Jos ei tule maksettavaa, jää sisälle vielä rahaa.

Onko jollakin taulukkolaskennassa näitten seurantaa pelkkien seisontapäivien lisäksi?