rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?  (Luettu 10690 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.10.2022 kello on 10:12
Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« : 16.08.2016 kello on 20:55 »
Ottipa tuossa ja solikan jääkaappi kieltäytyi toimimasta kaasulla. Tutkitaan asiaa ja käy ilmi että palopäässä on roskaa, paineilmaa läpi puhaltaessa sieltä tulee jotain ihme mustaa möhjää. Osat takasin paikalleen ja kaappi toimii mukavasti.

Jäin miettimään että mistähän se musta möhjä on sinne tullut. Voihan nestekaasun mukana tulla öljyä, roskia pullosta, jne...
Toki voihan pakoputkestakin tippua jotain.

Onkohan nämä ongelmat kovinkin yleisiä, iso arvaus olisi että nestekaasun mukana on tullut jotain, kerta se oli kosteaa möhjää eikä kuivaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #1 : 16.08.2016 kello on 20:59 »
Mistä, mihin sitä möhjää tuli.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 22:07
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #2 : 16.08.2016 kello on 21:06 »
Oisko joku ruutaillu vettä pakoputkeen ja nokivesi valuu palopäähän? ::)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.10.2022 kello on 10:12
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #3 : 16.08.2016 kello on 21:09 »
Niin siis tämä itse musta möhjä, tuli ihan sieltä palopäästä, liekintunnistimen ja kipinäkärjen alta.

Ja sitten toi vesi, en ole ainakaan itse sinne mitään vetta ruiskinu, pakoputkikin on niin suojassa että en oikein usko tohon vesi juttuun.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimmääräisyydet
« Vastaus #4 : 16.08.2016 kello on 21:17 »
Kaasun mukana pullosta tuskin mitään tulee, painesäätimessä kun on filsu noiden varalta. Ja eräs "hieman" kokeneempi kaasupullojen käyttäjä (mm. trukeissa) myös vinkkasi että kannattaisi laittaa kaasupullon pohjaan magneetti, joka keräisi nuo mahd. teräspullon sisäpinnasta irtoavat hituset, eikä ne pääsisi tuota painesäätimen filsua tukkimaan. Kuulemma pahimmillaan se ei ole kuin puolen tusinaa pulloja ja "jo" on filsu tukossa = painesäätimen vaihto edessä :-X

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.10.2022 kello on 10:12
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #5 : 16.08.2016 kello on 21:21 »
Niin tuo kaasun mukana tuleva, se varmaan sotkis sitten pannun ja liedenkin, ei niissä ole mitään ongelmaa.
Itse jääkaappi on nuohottu tossa kevättalvella, en ollut itse näkemässä miten tämä tehtiin.

Voisiko se olla niin että vuosien saatossa pakoputkesta on tippunu nokea ja sitten kun tää saa kosteutta, soppa valmis.
Vaunukin satttuu olee vuosimallia -01

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #6 : 16.08.2016 kello on 21:25 »

Voisiko se olla niin että vuosien saatossa pakoputkesta on tippunu nokea ja sitten kun tää saa kosteutta, soppa valmis.
Vaunukin satttuu olee vuosimallia -01

Aivan.  :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2021 kello on 21:40
  • Honkte
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #7 : 16.08.2016 kello on 21:27 »
Minun tietääkseni trukkipullo on erillainen, eikös kaasu tule trukkipullosta nesteenä joten pullossa uiskenteleva möhnä saattaakin päästä suodattimelle asti. Normaalista kaasupullosta kaasu tulee kaasuuntuneena joten siinähän nuo ruostehiukkaset eivät uiskentele.

Honkte

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.10.2022 kello on 10:12
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #8 : 16.08.2016 kello on 21:36 »
Trukkipullosta tulee tosiaan nesteenä se kaasu, itse trukissa on sitten se kaasun höyrystin.
Eihän tossa trukkipullossa ole muuta eroa kun että siellä itse pullon sisällä on putki hanalta pullon pohjalle ja tietty letkua varten kierre vähän eroaa ettei tule sekaantumisia.
Paino ja sivuventtiilipulloi stahan se tulee kaasuna, tai no tulee sieltäkin nestettä jos käännät sen pullon ylösalasin.

Muutenhan se itse kaasu on sitä ihan samaa propaania. Ulkomaat sit asia erikseen niissä voi olla butaanikin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #9 : 16.08.2016 kello on 21:38 »
Moottorikaasupullos sa kaulus on punainen, muutoin se on sama kuin normaali pullo ulkoisesti. Sisällä on putki, joka antaa kaasun aina nestemäisenä. Rautapulloissa on ruosteongelmia, mutta vaihto alumiinipulloon lopettaa nämä ruosteongelmat moottorikaasussa.
Moottorikaasua ei pidä käyttää missään tapauksessa normaaleissa kaasulaitteissa, koska niissä ei ole höyrystintä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:28
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #10 : 16.08.2016 kello on 21:56 »
Tuosta linkistä http://www.teboil.fi/tuotteet/nestekaasu/yritykset/teboil-pullokaasu-yritys--ja-ammattikayttoon/ näkee, minkälainen on moottorikaasupullon kaulus.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #11 : 16.08.2016 kello on 23:10 »
Mulla ainakin oli trukkipullon jälkeen letkun välissä magneettisuodatin, kun muutin bensa-auton kaasukäyttöiseksi.. .

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.10.2022 kello on 10:12
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #12 : 16.08.2016 kello on 23:11 »
Kuinkas se keskustelu nyt kääntyikään moottorikaasupulloo ihin tai trukkikaasuun, miten nyt kukin haluaa asian ilmaista.
Noita pulloja sitten ei todellakaan laiteta matkailuvehkeisiin, tulee palokunta käymään.

Olen itse nähnyt lavastetun tilaisuuden missä sivuventtiilipullo käännettiin ylösalaisin ja kaasuhan tulee nesteenä, hurjaa jälkeä, valuvaa palavaa nestekaasua ja komeita liekkejä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #13 : 16.08.2016 kello on 23:20 »
^
Nestekaasu on aika ihmeellistä...

Trukkipullon, kun kääntää ylösalaisin, niin saattaapi tullakin kaasumaisena ulos.
Täyttölaitoksella ihmettelin, kun kaasupullon venttiili kierretään auki, niin se kaasu pysyi pullossa. Sitä saattoi varovasti jopa ämpärillä kaataa. Hiukka kun heilautti, niin kohahti ja pöllähti. Nestekaasuhan on ilmaa raskaampaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nestekaasun tai jonkun muun ylimääräisyydet?
« Vastaus #14 : 17.08.2016 kello on 08:53 »
Nestekaasuhan on ilmaa raskaampaa.
Noitten värittömien, ilmaa raskaampien kaasujen kanssa on välillä ihan kiwakin leikkiä kun vaan pitää sen järjen päässä ettei satu taas Teroa leukaan 8)

Mutta juu, tuota itsekin kaverin jutuissa ihmettelin ja ajattelin juurikin tuota pullosta poistumaa, ei sen kaasun joukossa nyt kovin paljoa kaasumaisena niitä hippusia pitäs kyllä olla :D Josta tietty edelleen tuli mieleen AutoGas matkailuauto. Samasta pullosta syöttö niin moottoriin kuin as.osaankin, toki asianmukaisine höyrystimineen ja paineenalennusventt iileineen varusttuna. Vaan kun Suomessa tuon LPG:n käyttö liikenteessä on hieman ... sanoisinko jotta kallista, kiitos Gasumin kovan lobbauksen >:D

Tuli tuossa myös ihan henk.koht. mieleen nuo jääkaapin palokaasut. Meillä kun on vaunussa Trumalle kyllä oma piippu katolle, mutta jääkaappi pöhistelee ne pakokaasunsa tuonne yläritiläänsä, niin joskos tuota hieman modaisi ja vetelisi jääkaapinkin samaan "hormiin" tuon Truman kanssa. Näin voisi etuteltankin kanssa käytellä jääkaappia huoleti. Työnäkään tuo ei kummoinen olisi, laitteet kun ovat vierekkäin, joten tuon "hormin" haarotuskin olisi pala kakkua roikkuvien kaapin nurkassa ???