rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari  (Luettu 19474 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« : 15.08.2016 kello on 14:07 »
Miten aloittelija kysyy: Onko mitään järkeä laittaa sähkömittaria asuntoautoon?  Mittari ei maksa kun sen 15 e  + tietysti asennus.

Lähinnä hyöty leirintäalueella sähkön maksuun.  Vai onko  kiinteähintainen sfc paikoilla aina/ vrk maksu?

Eka kesä jo pitkällä reilut 2500km ajeltu ja hyvin on homma toiminut tähän asti. Thumb


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:36
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #1 : 15.08.2016 kello on 14:11 »
Kiinteähintainen yleensä kesäisin päiväkävijöillä, mutta on niitä paikkoja missä kWh-hinnalla pääsee kesälläkin.

Talvikäyttöön (lämmitys) tarpeen, mutta pelkkään kesäkäyttöön aika turha. Vaan eihän siitä haittaakaan ole kunhan on pieni ja piilossa  :D

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:17.02.2024 kello on 00:11
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #2 : 15.08.2016 kello on 14:37 »
Kesäreissuilla lähes tarpeeton, mutta jos vie kulkineen talveks kausipaikalle, niin välttämätön!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:53
    • Matkailuvinkkejä
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #3 : 15.08.2016 kello on 15:10 »
Kesäreissuilla lähes tarpeeton, mutta jos vie kulkineen talveks kausipaikalle, niin välttämätön!

Riippuu käytöstä ja käyntipaikoista.
esim. viimeviikonloppuna mittarilla säästyi 4,50 € kulutus 15 kWh a' 0,30€ .kaverilla säästyi 6,90 € kulutus 7 kWh
Valosähkönhinta oli 3 €/vrk, 3 vrk ilman mittaria olisi maksanut 9 €

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #4 : 15.08.2016 kello on 15:21 »
Vaan eihän siitä haittaakaan ole kunhan on pieni ja piilossa  :D

Aloittajalla oli kysymyksenä digitaalimittari. Eikö ne yleensä ole pienikokoisia,  ainakin ne,  mitä yleensä kulkimiin pannaan? Siksi jos sellaista aikoo todella hyödyntää, niin en kauhean piiloon panisi. Kerran yhdessä m-autossa  näin, että se oli DIN-laatikossa nurkassa sängyn yläpuolella.  Siisti pakkaus ja helppo lukea.

Minua harmittaa kun teetin muuta sähkötyötä,  että en samalla siirrättänyt mittaria parempaan paikkaan. Nyt se on istuinlaatikossa, jonka päällä on koiran häkki. Todella hankalassa paikassa lukemista ajatellen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #5 : 15.08.2016 kello on 15:27 »
Kyllä tuo mittari aika nopsaan tosiaan itsensä takaisin maksaa jos on kiinteä vrk-sähkö vs. mittari-velotus. Itselläkin tuolle pikkaselle digimittarille löytyi varsin passeli paikka alkup. sähkölaatikosta, roikkuvien kaapista, valmis DIN-kiskopaikka Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #6 : 15.08.2016 kello on 15:43 »
Tänä kesänä kahdella SFC-alueella olen maksanut sähkön mittarin mukaan eli reilu 25eur säästyi noilla kahdella paikalla yhteensä.
Kun DIN-mittaria katselee, kannattaa ostaa sellainen jossa on mekaaniset kiekot. Mittari on silloin aina luettavissa portilla. Nestekidenäyttö vaatii yleensä piuhan seinään jotta näkee lukemat.

Oman asennuksessa oli mielessä laittaa ovenpieleen kaapin seinän läpi, mutta turvallinen kotelointi olis ollu hankalaa kaapin sisällä. Siksi on nyt Din kiskossa sulakkeiden ja vikavirtasuojan kaverina.  Ei se luku ole sielläkään hankalaa, kun laittaa puhelimen soihtuvalaistuksell e ja ottaa näytöstä kuvan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:36
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #7 : 15.08.2016 kello on 15:57 »
^
Nimenomaan, ei mitään isoa ja vanhaa möhköä.. joskus joku kaupitteli kookkaita digi enermet'tejä..

Sellaisen 1-2 din vehkeen saa nätisti uppoonkin, niin ei jää kuin se näytöntekele nappuloineen (jos on) pintaan. Pinta-asennuksen jättäisin kaapin oven taakse. Itse laitoin tiskialtaan alakaappiin - saa ovelta sisään astumatta lukemat luettua.. kaapelinvetokin oli minimaalinen, liitäntärasia tuossa viety seinän läpi..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:36
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #8 : 15.08.2016 kello on 16:10 »
Kyllä tuo mittari aika nopsaan tosiaan itsensä takaisin maksaa jos on kiinteä vrk-sähkö vs. mittari-velotus. Itselläkin tuolle pikkaselle digimittarille löytyi varsin passeli paikka alkup. sähkölaatikosta, roikkuvien kaapista, valmis DIN-kiskopaikka Thumb

Mittarin valinnoista tuli mieleen, ookko miettinyt mitä tuo In=5 A (=1.15kW@230VAC) tuon mittarin spekseissä tarkoittaa ?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:25
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #9 : 15.08.2016 kello on 16:56 »
Miten muuten tuo mittarin luku toimii, lukeeko sen leirintäalueen työntekijä vai uskooko ne jos itse sanoo? Ajattelin vaan, että jos se on jossain auton perällä vaatekaapista ja sinne aina vieraat menee tonkimaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:53
    • Matkailuvinkkejä
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #10 : 15.08.2016 kello on 17:05 »
Miten muuten tuo mittarin luku toimii, lukeeko sen leirintäalueen työntekijä vai uskooko ne jos itse sanoo? Ajattelin vaan, että jos se on jossain auton perällä vaatekaapista ja sinne aina vieraat menee tonkimaan.

Aina on uskottu, kun olen ilmoittanut lukemat, kukaan ei ole käynyt katsomassa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #11 : 15.08.2016 kello on 17:17 »
Mittarin valinnoista tuli mieleen, ookko miettinyt mitä tuo In=5 A (=1.15kW@230VAC) tuon mittarin spekseissä tarkoittaa ?
No eipä ole tullut mieleen, meillä kun ei vaunussa ole edes sähköpatruunaa, ilmastoinnista nyt puhumattakaan :-\

Miten muuten tuo mittarin luku toimii, lukeeko sen leirintäalueen työntekijä vai uskooko ne jos itse sanoo?
No kuten ylläkin, itse napsin valokuvina ja näin jää se kuvauspäiväkin muistiin. Alueelta toiselle siirryttäessä se edelliseltä poistuessa napattu kuva on sitten kännyssä valmiina seuraavalle tultaessa Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:06
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #12 : 15.08.2016 kello on 17:56 »
Joka paikassa ovat uskoneet sanotut lukemat niin alueelle tultaessa kuin sieltä lähtiessäkin.

Joskus kun kotoa lähtiessä ei ole tullut otettua lukemaa ja alueelle mennessä ovat kysyneet lukemaa niin kun olen sanonut, että voin tuoda lukeman kunhan saan johdon tolppaan. Niin monesti alueen isäntä on tullut hakemaan lukeman autolta, mutta ei koskaan ole itse halunnut nähdä mittaria.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #13 : 15.08.2016 kello on 18:34 »
Kuinkan paljon voi olla eroa leirialueen mittarissa ( tolpassa oleva ) ja vaunun mittarissa (vaatekaapissa).

Meillä on eroa 3 kuukauden sähkönkulutuksessa melkein 10 prosenttia. ( 28 kwh )

Erotus on meidän hyväksi mutta on tämä normaalia.

 Molemmat mittarit alle 3 vuotta vanhoja ja digitaalimittareita .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:42
Vs: 1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari
« Vastaus #14 : 15.08.2016 kello on 18:40 »
Kuinkan paljon voi olla eroa leirialueen mittarissa ( tolpassa oleva ) ja vaunun mittarissa (vaatekaapissa).

Meillä on eroa 3 kuukauden sähkönkulutuksessa melkein 10 prosenttia. ( 28 kwh )

Erotus on meidän hyväksi mutta on tämä normaalia.

 Molemmat mittarit alle 3 vuotta vanhoja ja digitaalimittareita .
Ettei vaan menis osa sähköistä vaunun mittarin ohi  ::)