rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)  (Luettu 8600 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #15 : 7.08.2016 kello on 13:49 »
    Noihin olen juuri miettinyt jos lannevöitä laittas. Niillä sais liikkumista estettyä. 80 ei haittaa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #16 : 7.08.2016 kello on 14:01 »
    Mulla on tuossa Solifer Mobile 596:ssa 6:lle vyöt ja 6 nukkumapaikkaa.

    Auto ei mikään suuren suuri muuten ole.

    Mutta Hymer/Soliferin mallistosta (+-2000vm) voisi hyvällä säkällä löytyä.

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #17 : 7.08.2016 kello on 15:16 »
    Tässä on yksi vaihtoehto: http://www.nettikaravaani.com/dethleffs/a5431/1460034. Jos lapset ovat pieniä, niin menee ihan hyvin. Meillä jo sen verran isompia, että tarvitaan lisää tilaa.
    T. AH
    Tuokin tullut katsottua ja muutamia samalla pohjaratkaisulla olevia myös. Semmoinen kutina että muutaman reissun jälkeen tuo nukkumisratkaisu saattaisi alkaa ahdistaan. Muuten kyllä vaikuttaa siistiltä peliltä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:48
    Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #18 : 7.08.2016 kello on 17:37 »
    Noihin olen juuri miettinyt jos lannevöitä laittas. Niillä sais liikkumista estettyä. 80 ei haittaa.
    Missähän vuosimallissa se meni se raja, että turvöidenkiinnityst en pitää täyttää normit, jolloin kiinnitykset met. penkinrunkoo ja runko auton alustaan. Näkyy monessa mallissa alusta runkopalkin kiertävät ns. pannat ja pulttaus lattian läpi.. olisko ollut 2002-06 kohdin  :-X

    Sitä ennen riitti vyön kiinnitykseksi "puuruuvi lastulevyy" - saahan sen jälkikäteen tehdä paremminkin..

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #19 : 7.08.2016 kello on 18:16 »
    Enpä muuten tiedä. Ja onhan vielä sellainenkin asetus, että alle 3v ei saa kuljettaa ilman vöitä ollenkaan autossa. Eli kaikkein paras ja vaikein vaihtoehto on auto, jossa 7 turvavyöpaikkaa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.10.2023 kello on 19:53
    Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #20 : 7.08.2016 kello on 20:53 »
    ^ Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin alle 3v:tä ei saa kuljettaa ilman turvaistuinta, jolloin siis pelkkä lantiovyökään ei usein riitä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:28
    Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #21 : 7.08.2016 kello on 21:19 »
    Joskus näistä turvavöistäkin pähkäiltiin....

    Itse käytän muistikirjana "Katsastajan käsikirjaa", kun noiden vanhojen kulkimien kanssa touhuan.
    http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #22 : 7.08.2016 kello on 22:18 »
    Hyvä tietoisku tähänkin väliin tuo käsikirja.
    Mutta näemmä näitä 7 vöisiäkin löytyy kun juuri ilmestynyt myyntiin moinen.
    http://www.nettikaravaani.com/rimor/transit/1462838
    Täytynee budjettia tarkastella uusiksi.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #23 : 8.08.2016 kello on 10:24 »
    Hyvä tietoisku tähänkin väliin tuo käsikirja.
    Mutta näemmä näitä 7 vöisiäkin löytyy kun juuri ilmestynyt myyntiin moinen.
    http://www.nettikaravaani.com/rimor/transit/1462838
    Täytynee budjettia tarkastella uusiksi.

    En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta kuvia katsoen ihmettelen voiko tosiaan olla rekisteröity 7:lle? Auto vuodelta 2011 ja turvavöitä ei ainakaan kuvissa vaikuta olevan näkyvillä kuin kahdessa paikassa pöytäryhmissä. Mitä itse olen näitä katsonut aikoinani, niin uudemmissa tuntui olevan vakiona nuo kolmipistevyöt takanakin. En tiedä onko näitä jotenkin "poistettu" tai laitettu piiloon? Lisäksi hantin puolen pöytäryhmän selkä menosuuntaan paikoissa on varsin matalan näköinen selkänoja, jotta siinä nykysäännösten mukaan saisi matkustaa. Jos auto olisi selkeästi vanhempi niin uskoisin istuinpaikkamäärän, mutta nyt suhtautuisin varsin varauksella. Jos käyt katsomassa niin elä luota myyjän sanaan vaan katso rekisteriotteesta tai näkeehän tuon jo jos tilaa auton tiedot netistä.

    Itse olen käynyt kun metsästettiin asuntoautoa katosmassa vanhaa integroitua Hymeriä joissa turvavöitäkin oli neljät ja lisäksi selkä menosuuntaan paikkoja, mutta rekisteriotteessa luki kolme. Nettikaravaanin ilmoituksessa mainostettiin kuitenkin auton olevan kuudelle. Selvittelin asiaa pidempäänkin kun auto vaikutti muutoin ihan potentiaaliselta meille. Katsastuskonttorin sekä Hymerin maahantuojan ja hänen kauttaan tehtaan kanssa käydyn keskustelun jälkeen selvisi, ettei tuota saa painojen takia korotettua tuota matkustajamäärää. Siksi olimme pakotettuja katsomaan muualle. Sama Hymer oli vielä pitkään myynnissä nettikaravaanissa väärillä paikkamäärillä, eli niillä mitä sinne loogisesti saisi istutettua. Eli ihan sokeasti ei kannata luottaa varsinkaan yksityisten ilmoitusten tietojen paikkaansa pitävyyteen.

    En tosiaan ole mitenkään pilkuntarkasti näihin perehtynyt, joten käsityksiäni näistä nykysäädöksistä saa kernaasti korjata. Ja jos on laillinen ja sopiva peli niin siitä vaan.

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #24 : 8.08.2016 kello on 10:35 »
    Tarkistan aina kiinnostavan auton tiedot ja tuo on tosiaan 7 rekattu. Toki täytyy tarkistaa vyöt ettei katsastuksessa ole unohtunut.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:48
    Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #25 : 8.08.2016 kello on 10:38 »
    ^
    Tuohon Rimoriin liittyen; uskoisin 7 hlö pitävän paikkansa. Niiden kolmen selkämenosuuntaan lannevyöt saa piiloon kuten omani 2 paikan osalta. Loput 2 paikkaa ovat tuo auton "ojanpuolen" dineten puolella - 3-pistevyön osa näkyy selkänojassa. Kuskipuolen pikkudineten naamamenosuuntaan -paikka ei ole ajonaikainen paikka (8., jos olisi), eikä sillä siis ole myöskään vöitä..

    Eli paikat laskien; 7 hlöä. Ja kun 100-autosta kyse, kaikkien paikkojen pitää olla vyöllisiä..

    Toinen juttu on - jos on paljon paikkoja, ei ole vastaavasti edes vähempipaikkaisen edestä säilytystiloja. Nää on kompromisseja joista valita  ;D

    E: noissa selkämenosuuntaan -paikoissa kuuluisi olla irroitettavat niskatuet - ainakin meikä Rimorissa on. Toinen (tyhjä istuin) pidetään kotona, koska näkyvyys eteen perämatkustajalla paranee..
    « Viimeksi muokattu: 8.08.2016 kello on 10:50 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #26 : 8.08.2016 kello on 11:37 »
    Joskus on kivempi olla väärässä kuin ilonpilaaja. Ja tosiaan tuo on nykyään tehty sen verran helpoksi, että jos on tosissaan kiinnostunut niin aina kannattaa tilata faktat itselleen. Siitä nuo tiedot saa aina varmemmin, kuin täältä huutelijoilta ja joskus tosiaan myös varmemmin kuin myyjältä.

    Kompromisseja joutuu tässä harrastuksessa melkein jokainen tekemään ja päätös kannattaa aina tehdä ensisijaisesti omista lähtökohdista ja mieltymyksistä. Ei siitä mitä muut asiasta sanovat. Joskin täältä saa kyllä varsin asiantunteviakin neuvoja jotka kannattaa ainakin itse pohtia.

    Heitääisin sellaisen kysymyksen, että onko sinulla jokin muukin syy kuin ajokortti tuolle 3500 kg rajaukselle? Itsellekin tämä toki oli kriteeri, mutta en osaa sanoa olisiko tuolle määrälle paremmin tarjontaa C-kortillisissa autoissa? Tuleehan tuolle jonkin verran kustannusta, kun kortti maksaa sitten sen tonnin tai vähän päälle. Ja jos haluaa että joku muukin ajaa, niin joutuu aina maksamaan lisää. Ja tuo koko ja lisäpaino ei välttämättä mene lainkaan paikkamäärään. Itse olen törmännyt varsin painaviinkin kahden hengen käyttöön tarkoitettuihin autoihin. Mutta jos budjettiin mahtuu tuo Rimorikin, niin sitten voisi miettiä löytyisikö C-kortillisesta jotain vaihtoehtoa myös ja budjetoi siihen hintaan sitten tuon korttiin tarvittavan lisäpanostuksenkin.

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #27 : 8.08.2016 kello on 12:02 »
    No juu B-kortti siksi juurikin, ettei tulisi liian epäreiluksi, kun itse vain saisin ajaa. Myös sukulaisia ja muutamaa kaveria olen ajatellut.
    (Tiedän, pitäisi aina ajatella vain itseä...)
    Etsinnässä mukana toki C-kortilla ajettavat myös, että jos sattuu juuri sellainen missä kaikki natsaa, niin sitten se kompromissi tehtäisiin siinä kohtaa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:48
    Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #28 : 8.08.2016 kello on 12:34 »
    Se kokonaismassa (3.5tn) jakaa kovinkin m-autot - ei pelkästään kuormankantokyky. Jokaiseen hlö määrään sisältyy (ruumis 67 kg), jokaiseen hlöön matkatavaraa 8 kg, jokaiseen asuntometriin (jokin kilomäärä jota en muista).. kovin pitkälle ei 300-500kg riitä.

    On helppoa neuvoa, osta >3.5tn auto, osta c/c1-kortti jne.. eikä sekään riitä, jos kevytperäkärryä kummoisempaa meinaa vetää.. ei auta, jos toinen kehuu että "mulla on.. " massia vai korttia..  ;D
    Kaikkea ei edes rahalla saa. Satkua ei saa ajaa, ja on paljon mikä on yli 3.5 tonnisilta kielletty, varsinki jos ulkomailla reissaa. Osasta pääsee rahapussilla - kaikista ei..

    Ei me muut voida kuin "lyödä faktoja pöytään" - kysyjä kerää siitä mitä haluaa..  8)

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)
    « Vastaus #29 : 8.08.2016 kello on 12:42 »
    Paljon hyviä kommentteja tullut. Mielestäni hyvää keskustelua aiheesta. En tiedä helpottaako etsintää, ehkä jopa vaikeuttaa, mutta ainakin osaan ottaa enemmän asioita huomioon. Luovuttaa en aio.

    Luultavasti pistän koko perheen dieetille aina ennen matkaa.  Thumb