rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon huolto  (Luettu 578154 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #240 : 2.11.2012 kello on 20:47 »
Ei minun ole niitä tarvinnut voidella. Mikäli yläpään kumi on ehjä eikä sepeliä välissä ei se etupää pidä ääntä.
Tämä auto mikä minulla on , on pidetty hyvin. Huoltomies ihmetteli kun ei edes vaihdelaatikko tai taka-akselisto ole kurainen tai likaantunut. En tiedä kenellä hra/rva Svenssonilla ollut mutta kiitos hänelle. Alusta täysin äänetön. Edellinen oli Saksasta ja sama juttu. Täysin kolaamaton edelleen. Näin kertoi sen ostaja joka on ajanut sillä jo viime keväästä saakka.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #241 : 2.11.2012 kello on 21:03 »
Ei minun ole niitä tarvinnut voidella. Mikäli yläpään kumi on ehjä eikä sepeliä välissä ei se etupää pidä ääntä.
Tämä auto mikä minulla on , on pidetty hyvin. Huoltomies ihmetteli kun ei edes vaihdelaatikko tai taka-akselisto ole kurainen tai likaantunut. En tiedä kenellä hra/rva Svenssonilla ollut mutta kiitos hänelle. Alusta täysin äänetön. Edellinen oli Saksasta ja sama juttu. Täysin kolaamaton edelleen. Näin kertoi sen ostaja joka on ajanut sillä jo viime keväästä saakka.
Se on meillä mettäperän poijilla eri juttu kun suurin osa ajoa on soraa , kuraa ja kuoppaa.
  Satku kun on mittarissa niin narinat alkaa,ainakin -03 vm.
  Tuolla nuoremmalla (07), joka talossa on ei ole vielää sataa päästelty eikä vielä ole narissut, olisko kehitys kehittynyt kun jotenkin etupää tuntuu erilaiselta. ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #242 : 3.11.2012 kello on 07:02 »
Kyllä vaan etuiskarit minukin Volvossa narisee. Ja hiekkatietä ajetaan päivittäin useita kilometrejä.

Painepesurilla pesen ensin se jousen yläpään ja erityisesti sen "lautasen", joka kerää hiekkaa.

Minä olen laittanut sinne lautasen väliin aivan vaan motonetin suihkutettavaa vaseliina. Aina se jonkin aikaa toimii kun taas hiekkaa on välissä ja narina alkaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #243 : 3.11.2012 kello on 08:46 »
Kaikissa McPersoneissa on nuo lautaset alapäässä. Enkä tiedä minkäänlaista fysiikan lakia että hiekkapaska kerääntyisi vaan yhteen merkkiin. ;D
Toisaalta kaikissa autoissa ei ole McPersoneita edessä. ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #244 : 3.11.2012 kello on 09:01 »
Kyllä se vaan niin on että volvon etupää vähän ääntelee jos sitä ei rasvaile säännöllisesti. Tuossa toisessa rapeassa ranskalaisessa ei etupäätä ole tarvinnut rasvailla, mutta koiranluita saa vaihtaa 20 tkm välein.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:54
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #245 : 3.11.2012 kello on 10:35 »
Kyllä se vaan niin on että volvon etupää vähän ääntelee jos sitä ei rasvaile säännöllisesti. Tuossa toisessa rapeassa ranskalaisessa ei etupäätä ole tarvinnut rasvailla, mutta koiranluita saa vaihtaa 20 tkm välein.

Mikä se säännöllinen on kun minä oon ajanut 6v ja 10t/v ja en oo kertaakaan rasvannut ja silti ei ääntele, sorateitäkin kuuluu kilometreihin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #246 : 3.11.2012 kello on 16:39 »
En tiedä oikeasta totuudesta mitään muuta kuin sen, että volvon -03 jolla ajelen etujousista tuo kolahdus, narahdus kuuluu. Heti kun jousen alapään ja yläpään lautaset josta jousi alkaa saa hiukka öljyä, niin äänet loppuu välittömästi. Siellä on metalli metallia vasten, uusissa muovia välissä. Yläpään holkki joka irtoaa vulganoinnista on oma tarinansa.
Toisaalta ihan hyvä jos joittenkin Volvojen jouset toimii niinkuin niiden kuuluisikin toimia. :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #247 : 3.11.2012 kello on 17:42 »
Sinne jousen alle kuuluu kumikierukka. Mikäli ei ole niin halkaise kumiputki ja pujota se alimman jousikierteen ympärille. Helppo toteuttaa kun on jousipuristin käytössä. Kaverini on ollut Espoon Biliassa yli 30v huoltomiehenä, kertoi tuon minulle. En ole vaan joutunut toteuttamaan kun siellä on kumi tehtaalla kai laitettuna. Thumb

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #248 : 3.11.2012 kello on 18:03 »
    Sinne jousen alle kuuluu kumikierukka. Mikäli ei ole niin halkaise kumiputki ja pujota se alimman jousikierteen ympärille. Helppo toteuttaa kun on jousipuristin käytössä. Kaverini on ollut Espoon Biliassa yli 30v huoltomiehenä, kertoi tuon minulle. En ole vaan joutunut toteuttamaan kun siellä on kumi tehtaalla kai laitettuna. Thumb
    Tuota yritin itse kesällä mutta tavan jousipuristin ei toimi tuossa hommassa koska siellä ylhäällä ei ole tilaa mihin puristimen rassiosa voisi mennä.Minkähänlaine n puristin heillä on käytössä. ::)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #249 : 3.11.2012 kello on 18:08 »
    Heillä taitaa olla hydraulipuristin ,en ole katsellut mitä ja mihin ne siellä tekee.
    Taas eräällä toisella autokorjaamolla (peltisepänpaja) on  sellainen jossa 2 haarukkaa on päällekkäin, ruuvikara toisessa päässä. Haarukka työnnetään pyöränaukosta ja pulttipyssyllä kararuuville hanaa. Tällöin jousi puristuu kasaan ja pääsee vaikkapa iskarin vaihtamaan kun tolpan yläpään irroittaa. Tämähän kävisi esim tähän letkutukseen  :)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #250 : 3.11.2012 kello on 18:35 »
    Sinne jousen alle kuuluu kumikierukka. Mikäli ei ole niin halkaise kumiputki ja pujota se alimman jousikierteen ympärille. Helppo toteuttaa kun on jousipuristin käytössä. Kaverini on ollut Espoon Biliassa yli 30v huoltomiehenä, kertoi tuon minulle. En ole vaan joutunut toteuttamaan kun siellä on kumi tehtaalla kai laitettuna. Thumb
    Toistaiseksi mennään pesu ja voitelu menetelmällä, pikku juttu toteuttaa kerran syksyssä.
    Laitetaan sitten toplinkia jousen väliin kun tulee tuo iskarinpään vulkanoidun holkin(lautasen)vaihto eteen.Sehän ei näissä laatuvehkeissä tule ennenkuin on mittarissa puoli miljoonaa km.. :-\ Kuka sitten laittaakin. ;D :'(

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #251 : 4.11.2012 kello on 17:01 »
    En sekaannu muuten mitenkään voimallisesti volvo vs muut merkit mutta volvon taidan ostaa seuraavaksi itelleni jahka saan tämän ontuvan talouteni tasapainoon!

    Volvo V70 farkku ja uutta koppaa halajan, mutta niissä tuntuu olevan melko suuriakin ongelmia, silti en niitä pelkää koska jos vikaa on se korjataan ja siltä osin saa olla vähän aikaa ainakin huoleton.

    Mutta kun minulla on ollut tuo Volvo 850 farkku iät ajat,niin siinä on ollut ihmeellistä vikaa.

    Jos ajaa tasaislla kierroksilla ja hieman heivaa,niin kone sammuu. Täytyy ohjata tien sivuun ja kääntää virrat pois ja oottaa hetken ja kun starttaa uudestaan,niin lähtee kuin mitään vikaa ei olisi ollutkaan????

    Mutta oikein hyvää autoa kun ei enää nykypäivänä taho saadakkaan. Mm Volkswageneissa on kilahtanut melko uusiakin koneita aivan tuosta vaan.
    Toyotat ovat turhan tyyriitä vaihtoarvoiltaan ja siksi ei niin atraktiivinen vaihtoehto ja vikoja niissäkin.
    Mersut eivät ole sitä luokkaa mitä ennen ovat olleet,,,,

    Valitse nyt sitten se oma murheengryyni :D :D :D Mutta Volvon ostan ja sillä siisti ja mielellään jo alun alkujaan pikkuvikaisen,niin niitä sitten korjailee jos sitte kestäis kauemmin,,,,kuka tietää.

    Mutta jokaisella meillä on mielimerkkimme ja usein annamme anteeksi niiden viat,niinkuin annamme anteeksi perheenjäseniemme töpit :D :D :D Hah haa- kait ne kaikki on vähän paskoja nykyään mutta minkäs teet?
    Toyota Hiace ois kait kaiken paras vaihtoehto mut mamma ei suostu sellaisella ajamaan,,,,siis Vulva ;D

                                                t migel

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #252 : 5.11.2012 kello on 08:27 »
    Jokainen saa ostaa tasan sen kuin haluaa, en käy muitten vetoautojen keskusteluissa trollaamassa.
    Tästä jousitusrakenteesta haluaisin esittää täsmennyksen. Vaikka oli epätietoa mikä auto mulla on ?
    XC70, V70 vai mikä
    XC70 on kuljin tällä erää. Niissä on hyvin pitkälle samanlainen jousitusrakenne, ainakin etupäässä . Xc:ssä pitemmät iskarit mutta sama yläpäänlautanen. Tätä edellinen oli S60 jossa tasan sama jousitus kuin V70:ssä. On vain sedan malli. Sillä ajoin ~5 vuotta ja vedin vaunuakin yli 40.000 km. Sanoin ettei korjatuissa se narise ja tuo vika on se ylälautasen vulkanointi ja jousen alle kuuluvan kumin puuttuminen. Nämä kun korjaa niin narinaa ei ole.
    Eli kenellä on ongelmia niin työkalut kouraan tai viekää pajalle. Hiljaista narisematonta autoa ja foorumia toivova

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #253 : 5.11.2012 kello on 11:00 »
    Juuri syyslomalla oma Volvoni oli Tampereella Volvo huollossa ja tämä jousi asia siellä tarkistettiin, putsattiin ja rasvattiin. Kaikki oli kunnossa.

    Jostain syystä se jousen yläpää kerää hiekkaa aika tavalla, jos ajelee enempi hiekkateitä. Se hiekka ei tule sieltä lautasesta/ jousesta pois vaan jää sinne, joka aiheuttaa sitten sen, että jousi alkaa narisemaan / paukkumaan kun rattia kääntää.

    Ne jotka ajavat suurimman osan päällystettyjä tietä, tuskin tätä ongelmaa koskaan ilmenee.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #254 : 7.11.2012 kello on 13:54 »
    Tuli se Jyllikseen leima tänään mitään remonttia tekemättä,vaikka keula paukkuu ja natisee :D :D