rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon huolto  (Luettu 572105 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #225 : 1.11.2012 kello on 22:04 »
    Onkohan vika oikeassa korvassa vai jossain muussa.

    Alkanut kuulumaan kolinaa takapäästä vänkärin
    puolelta.

    Kuopassa kolahtaa, mutta ei kuskinpuoleisen pyörän
    kuopassa käydessä.?

    No, no. Eipäs viisastella. Mutta jos jollain ajatusta...
    Näkyy Volvoissa olevan ihan yleistä tuo eriasteinen alustan ääntely nyt kun olen puhellu eri Vollen omistajien kanssa.Sen kanssa kai sitten pitää elää.Niin myös itselläni etupään jouset pitää omaa elämää eri hidaste töyssyihin ajettaessa.. :( :'(
    Rasittavaa kun auto muuten olis hemmetin mukava ajella ja en ole tottunut moiseen kun ennen on ollut noita japseja alla eikä niissä ole moista kuulunut. Thumbd

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #226 : 2.11.2012 kello on 06:55 »
    Näkyy Volvoissa olevan ihan yleistä tuo eriasteinen alustan ääntely nyt kun olen puhellu eri Vollen omistajien kanssa.Sen kanssa kai sitten pitää elää.Niin myös itselläni etupään jouset pitää omaa elämää eri hidaste töyssyihin ajettaessa.. :( :'(
    Rasittavaa kun auto muuten olis hemmetin mukava ajella ja en ole tottunut moiseen kun ennen on ollut noita japseja alla eikä niissä ole moista kuulunut. Thumbd

    Laita se rengasavain ja tunkki niin ettei kolise. No onhan yksilöitä tieten, ja onhan legendoja eri jutuista. Ettei oo jakari jossain roikkumassa ja siellä suomen/ruotsin/kiinankielinen teksti "kestikö kauan etsiä"   ;D ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:57
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #227 : 2.11.2012 kello on 08:48 »
    Eips havaintoa , ehkä iskarin alapään kumihela ?
    En tiedä tarkkaan autoasi, eli jos siellä on kallistuksenvakaaja myös takana (kaikissa ei)
    Tällöin on "koiranluuvaiva"! Helppo nakki ;)

    Kyllä siellä "perus seitenkymppisessä" on lyhyet "koiranluut" myös takapäässä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:57
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #228 : 2.11.2012 kello on 09:04 »
    Kyllä siellä "perus seitenkymppisessä" on lyhyet "koiranluut" myös takapäässä.
    Mulla ei ole ollut tuon korimallin Volvo V/S 70 mallia koskaan , niin ei tiedä omasta kokemuksesta.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:57
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #229 : 2.11.2012 kello on 09:59 »
    Enpäs olekkaan muistanut kertoa tämän palstan Volvomiehille säästövinkkiä, josta kirjoittelin syyskuussa Volvolandian puolella.

    Volvosta oli loppunut lampunpesurin toiminta joskus kevään loskakelien ja kesän välillä. Autossani siis painepesurit ilman pyyhkijöitä.

    Pumppu on Valeon tekemä, mutta sitä saa vain volvolta, jossa kustantaa 73 eur - halvempi ratkaisu kiinnosti kovin ;D

    Pumpun saa irrotetua, kun irrottaa puskuria jonkin verran oikeasta reunasta.
    Puskurin alareunassa on 2 kiinnikettä puolellaan - vastaavia kuin ovipaneeleissa eli keskiosaa painetaan sisään, niin irtoaa - paitsi näissä menee sisään vain 2-3mm, jonka jälkeen saa kammettua kiinnikkeen ulos - asennusvaiheessa painetaan keskiosa ulos 2-3mm ja paikallen asennuksen jälkeen keskiosa taas tasalle, niin lukittuu kiinni.
    puskurin yläkulmassa ruuvi thorx t25 kannalla.
    Kun puskurin takapään irrottaa, mahtuu välistä löysäämään puskurin alaosan ja yläosan välisiä kiinnikkeitä jolloin alaosan saa paremmin pois tieltä. Puskuria kun irrottaa yläosasta lampulle asti, saa välistä pesuputkeen senverran löysiä että riittää pyöräyttämään pumppua irroitusasentoon (lähtö alaspäin).

    Suurpainepumppu on halkaisijaltaan 35mm ja säiliön putki 11.5mm. Lähtö on 8mm, jossa pieni kaulus. Putken liitin kiinnittyy kaulukseen.

    Paikallinen Fixus liike tilasi pumpun, jonka mitat ja liitin näytti samalta. Nyt se on paikallaan. Pumpusta liittimen ulkopuolelta piti poistaa hieman ylimäärästä pykälää. Liittimet hieman pienemmät ja lyhyemmät, mutta ei vaikuta toimintaan. Letkusta irti alkuperäinen liitinholkki ja letku suoraan lähtöputkeen.
    Pumpun numero on 1559-102119, jolla ainakin yksi muu volvoharrastaja on saanut tilattua samanlaisen paikalliseen Fixus-likkeeseen. Tarvikepumpusta maksoin 12eur.

    Ylempi pumppu on alkuperäinen - alempi tarvike


    Nuolen osoittamasta paikasta pieni pyyhkäisy puukolla, niin alkuperäinen liitin istuu paikalleen tarvikepumppuun


  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #230 : 2.11.2012 kello on 16:18 »
    Laita se rengasavain ja tunkki niin ettei kolise. No onhan yksilöitä tieten, ja onhan legendoja eri jutuista. Ettei oo jakari jossain roikkumassa ja siellä suomen/ruotsin/kiinankielinen teksti "kestikö kauan etsiä"   ;D ;D
    Kovasti tutun oloinen tarina..Ihan niinkuin olisin itse sen kertonut paitsi että minun tarina on tosi kun sattui naapurin isännälle joka oli ostanut uuden petrooli/bensa Saabin.

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #231 : 2.11.2012 kello on 16:22 »
    Yleensä niitä ääniä EI OLE , ainakaan minun autoissani. Tekee tuon irtotavaroitten kiinnittämisen ja pesee joskus isommat sepelinmurskeet etujousien välistä niin se on siinä. Mun jotkut Corollat ja Mazdat kyllä narisi ja kolisi ihan kuin muutkin koslat  8) Kaverini Avensis narisee keulastaan kuin vanha äijä kun ei pääse viinakauppaan.
    No ei ääntänyt Anjovis eikä äännä Hondakaan millään lailla mitä mulla noita on ollu.
    Ääni ei tule irtotavarasta vaan selvästi jousikupin ja jousen välistä,ihan kuin jousi sijautuisi kupin pohjalle paremmin.
    Takaa ei kuulu ääniä mutta sinnehän uusinkin ne heebelit. :)
    Taidan ruiskauttaa aseöljyä ja katsellaan mitä se tekee.
    Ärsyttävä ominaisuus tosin eikä ole harvinainen Volvossa.Työkaveri naureskeli että se kuuluu Volvoon kun sillä on samanlainen tosin vuotta vanhempi. ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #232 : 2.11.2012 kello on 19:40 »
    Citikka jäi mulla ainakin joksikin aikaa niiailemaan kiitokseksi renkaiden vaihdon jälkeen.Parkkipaika lla vierellä olevat ihmettelivät moista, kun auto yksikseen nostelee itseään. No Citikkamiehet tietää. :D
    Volvon etujousien narinaan mulla on sähkökäyttönen maaliruisku täytettynä voiteluöljyllä, sillä kun surauttaa jousen ylä ja alapäähän narinan alettua niin ainakin puoleksi vuodeksi tokenee. ;D
    Sitten kun iskarin yläpään laakeri jumittuu, täytyy kyseinenosa vaihtaa, mutta sitäkin voi pitkittää voitelulla. ;)

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #233 : 2.11.2012 kello on 19:41 »
    Sillä hinnalla et saisi minulta kuin yhden mastan.
    Sese vaan on sentään mukava kun kukin saa ajella sellaisella kulkupelillä kuin haluaa, tai olla ajamatta.
    Mutta suurin synti ei suinkaan ole Volvolla ajaminen. Ei, ei se ole myöskään pelkkä vaihdantavälineiden köyhyys, vaikka jotkut sillä niin mielellänsä elvistelee. Kyllä suurin synti on nyt ja tästä iankaikkiseen= hengen köyhyys
    No itse en miellä auton vaihtoani tarpeella elvistellä vaan kun oma vaunu ei liiku ritsalla niin käytännön syyt pakottivat Volvoon.Siis vertailin tolkusti eri itseäni kiinnostavia vaihtoehtoja ja niistä jäi jäljelle 2 järkevää vaihtoehtoa niin kallistuin Volvoon.En ole vielä valintaani katunut.Volvo ON todella mukava tiellä jota ei tarvitse ohjastaa,automaattia ilman en enää tule toimeen jesuksen mukava varuste,nyt kun on tehokas moottori niin tiedän että tästä eteenkin päin moottorissa pitää olla öyhyä.
    Näillä mennään ja varmaankin nuo satunnaiset kolahdukset loppuvat jahka vaihdan iskarit ja jouset sekä jousen alapäähän "viritykset" joista olen lukenut. :)
    Ei näistä autoasioista tietenkään tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään jos mainitsee itseä häiritseviä asioita.
    Tuskin sitä viatonta autoa löytys.Tai jos onkin niin sitten jokin muu mättää.Ajettavuus etc.... Thumb
    Itsellä on syntynyt jo mielikuva merkeistä joita en tod.näk.ikinä tule laittamaan mutta sehän on vain minun ongelma kun en uskalla kokeilla. :o

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #234 : 2.11.2012 kello on 19:43 »
    Citikka jäi mulla ainakin joksikin aikaa niiailemaan kiitokseksi renkaiden vaihdon jälkeen.Parkkipaika lla vierellä olevat ihmettelivät moista, kun auto yksikseen nostelee itseään. No Citikkamiehet tietää. :D
    Volvon etujousien narinaan mulla on sähkökäyttönen maaliruisku täytettynä voiteluöljyllä, sillä kun surauttaa jousen ylä ja alapäähän narinan alettua niin ainakin puoleksi vuodeksi tokenee. ;D
    Sitten kun iskarin yläpään laakeri jumittuu, täytyy kyseinenosa vaihtaa, mutta sitäkin voi pitkittää voitelulla. ;)
    Kiitos Jorkke,Tuota täytyy kokeilla mutta otan käyttöön lääkeruiskun.Mitä öljyä käytät,varmaan jotain todella notkeeta,ompelukoneöljyä??

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #235 : 2.11.2012 kello on 19:53 »
    Kiitos Jorkke,Tuota täytyy kokeilla mutta otan käyttöön lääkeruiskun.Mitä öljyä käytät,varmaan jotain todella notkeeta,ompelukoneöljyä??
    Ihan tavallista moottorin voiteluöljyä olen käyttänyt. Tähän asti siitä on apua ollut kun autollani on nyt ajettu reilut 250tkm. Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:48
    • Savo
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #236 : 2.11.2012 kello on 19:55 »
    Kiitos Jorkke,Tuota täytyy kokeilla mutta otan käyttöön lääkeruiskun.Mitä öljyä käytät,varmaan jotain todella notkeeta,ompelukoneöljyä??

    Käviskö tuohon Wd 40:nen? Itsellä on purkki tuollaista aina mukana.. ;) Löytyy ainakin Hong Kongista...

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #237 : 2.11.2012 kello on 20:01 »
    Käviskö tuohon Wd 40:nen? Itsellä on purkki tuollaista aina mukana.. ;) Löytyy ainakin Hong Kongista...
    Voipi muuten olla hyväkin aine.Tosin noissa ketjutalja hommissa tuo aseöljy on osoittautunut parhaaksi.Käy myös ovien lukkoihin ja saranoihin sekä vaunun eri vinkumiseen.
    Nyt alkaa Vain elämää joten sitä katsomaan.... :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:11
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #238 : 2.11.2012 kello on 20:09 »
    Lainaus
    Sitten kun iskarin yläpään laakeri jumittuu, täytyy kyseinenosa vaihtaa, mutta sitäkin voi pitkittää voitelulla. ;)

    Laitoin tänään Lapsen autoon rasvanipan. Oli viranomainen sanonut, että jousen yläpää jumittaa. Meni näytössä läpi.  :D
    Ja kelpas ne Pökötin takajalan laakeritkin....

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #239 : 2.11.2012 kello on 20:12 »
    Voipi muuten olla hyväkin aine.Tosin noissa ketjutalja hommissa tuo aseöljy on osoittautunut parhaaksi.Käy myös ovien lukkoihin ja saranoihin sekä vaunun eri vinkumiseen.
    Nyt alkaa Vain elämää joten sitä katsomaan.... :)
    Aseöljy on loistava oljy lähes jokapaikkaan. Olen kuitenkin tehnyt sellaisen huomion, että mitä sakeampaa tuo öljy on, sen kauemmin sen vaikutus kestää. Vesi huuhtelee notkeat oljyt nopesti pois. Thumb