rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon huolto  (Luettu 577338 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1275 : 18.01.2015 kello on 08:17 »
Näinhän se menee ja on kumma kun tollaisia kakkafirmoja saa olla näissä varaosa-asioissa,-se ny on sama kuka myrskylyhtyjä myy mut autovaraosat on hieman tärkeämpiä,!
Ja kun se ruuvaus maksaa saman kun osakin..........aik as turhauttavaa noi mätänetit ja pilateemat. Onneks saloss on virtasen moottori ja sininen tiski.....

                                    t migel

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1276 : 18.01.2015 kello on 08:53 »
Minulla on yhden kerran vaihdettu volvoon etualatukivarren puslat, ja tilalle vaihdettin ns "poliisi"mallit. Vähän kalliimmat ja tähän saakka toiminut hyvin. Muita osia alustaan ei ole vaihdettu.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1277 : 18.01.2015 kello on 09:11 »
Mätänetistäkin löytyy kunnollistakin, mutta todella tarkkana saa olla. Paljon on jäänyt osia hylkyyn. Esim ilmastoinnin hihnan ostin oli 5mm liian lyhyt. Ei mennyt sitten millään paikoilleen.. Kun taasen tarvike tori on toiminut loistavasti. Osat olleet oikeita ja laadukkaita.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1278 : 18.01.2015 kello on 09:19 »
Mätänetistäkin löytyy kunnollistakin, mutta todella tarkkana saa olla. Paljon on jäänyt osia hylkyyn. Esim ilmastoinnin hihnan ostin oli 5mm liian lyhyt. Ei mennyt sitten millään paikoilleen.. Kun taasen tarvike tori on toiminut loistavasti. Osat olleet oikeita ja laadukkaita.

 Sama havainto noiden kahden kaupan välillä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:46
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1279 : 18.01.2015 kello on 10:32 »
Kaverin -08 XC90 Volvoon haettin eilen peräkontillinen etupään alustan osia. 200tkm mittarissa ja sanoi, että toisen kerran ne saa jo vaihtaa.
Halpaa kun saippua, 1500e osiin, tosin sinne ei jäänyt taas muuta vanhaa osaa kuin jouset.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:07
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1280 : 18.01.2015 kello on 13:29 »
Niimps. Se on kumma että laitetaan sutta ja sekundaa billuteeman tai mätänetin tiskiltä. Sitten itketään kun taas tarttee laittaa.

Motonetin omistaa nykyään Broman group joka myös omistaa Varaosamaailman ja liikkeitä heillä runsaat 40 ympäri maan. Aikoinaan Motonetin omistuspohja oli laaja ja suurin omistaja taisi löytyä itärajan takaa. Silloin yhtiö myi miltei ainoastaan halpaa osaa ja laatu oli kaikkiaan heikkoa, ainakin heikompaa kun nykyään. Ja tilaamalla sinnekin saa muitten tukkujen osia jos tietää mitä haluaa.
Bilteman laatu vaihtelee ja paljon, tosin minulla on niin vähän kokemusta tuosta ketjusta että en kommentoi enenmpää.

Onhan noissa osissa myös takuu, jos takuuaika on 2v, osa vastaa laadultaan yleensä alkuperäisosaa ja ja lyhyemmällä takuulla oleva tuote voi hyvinkin olla laadultaan heikompi.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1281 : 18.01.2015 kello on 13:49 »
Niimps. Se on kumma että laitetaan sutta ja sekundaa billuteeman tai mätänetin tiskiltä. Sitten itketään kun taas tarttee laittaa.
Ajattelis nyt kuitenkin että tehtaalla laittavat alkuperäis osia, eli niitä jotka menee vaihtoon siinä satkun nurkilla ja jo ennen sitäkin. Mitä sen jälkeen tapahtuu onkin monimutkaisempi yhtälö. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:32
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1282 : 18.01.2015 kello on 14:11 »
Miksei ne mun nykyiseen eikä ainakaan kahteen edelliseen ole laittaneet? Ei kolise mukulakivillä ei nimismiehenkiharois sa ja leimahenkilöhän nuo tutkii vuosittain. On mulla ainakin nykyisen leimapaperit tallessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1283 : 18.01.2015 kello on 14:17 »
Mulla kaksi edellistä,niin jakopää,jarrupalat eteen ja taakse samaan aikaan,nykyseen jakopää...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:32
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1284 : 18.01.2015 kello on 14:45 »
Motonetin omistaa nykyään Broman group joka myös omistaa Varaosamaailman ja liikkeitä heillä runsaat 40 ympäri maan. Aikoinaan Motonetin omistuspohja oli laaja ja suurin omistaja taisi löytyä itärajan takaa. Silloin yhtiö myi miltei ainoastaan halpaa osaa ja laatu oli kaikkiaan heikkoa, ainakin heikompaa kun nykyään. Ja tilaamalla sinnekin saa muitten tukkujen osia jos tietää mitä haluaa.
Bilteman laatu vaihtelee ja paljon, tosin minulla on niin vähän kokemusta tuosta ketjusta että en kommentoi enenmpää.

Onhan noissa osissa myös takuu, jos takuuaika on 2v, osa vastaa laadultaan yleensä alkuperäisosaa ja ja lyhyemmällä takuulla oleva tuote voi hyvinkin olla laadultaan heikompi.
Noissa tapauksissa originellin ja tarvikeosan hintaero on niin pieni ettei kannata ostaa kuin alkuperäistä. Koska uudelleen asennuksen vaiva/hinta on moninkertainen saavutettuun "säästöön" verrattuna.
Minun kaverilla on 3 isoa autohuoltoa toisella 3 myös, jotain tukea omien kokemusten lisäksi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1285 : 18.01.2015 kello on 14:47 »
Miksei ne mun nykyiseen eikä ainakaan kahteen edelliseen ole laittaneet? Ei kolise mukulakivillä ei nimismiehenkiharois sa ja leimahenkilöhän nuo tutkii vuosittain. On mulla ainakin nykyisen leimapaperit tallessa.
Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, kaikilla ei mene varaosia Volvoon. Mulla nyt vain on sattunut menemään, kahteen edelliseen pääasiassa etupäähän ja tähän kolmanteen sekä etu- että takapäähän. Autot ovat olleet ostaessa joku kymppi ajettu ja vaihdettaessa n. sataviiskyt.  Hyvä että joku selviää vähillä remonteilla. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1286 : 18.01.2015 kello on 15:02 »
Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, kaikilla ei mene varaosia Volvoon. Mulla nyt vain on sattunut menemään, kahteen edelliseen pääasiassa etupäähän ja tähän kolmanteen sekä etu- että takapäähän. Autot ovat olleet ostaessa joku kymppi ajettu ja vaihdettaessa n. sataviiskyt.  Hyvä että joku selviää vähillä remonteilla. :D
Mulla 218000km Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:32
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1287 : 18.01.2015 kello on 15:19 »
Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, kaikilla ei mene varaosia Volvoon. Mulla nyt vain on sattunut menemään, kahteen edelliseen pääasiassa etupäähän ja tähän kolmanteen sekä etu- että takapäähän. Autot ovat olleet ostaessa joku kymppi ajettu ja vaihdettaessa n. sataviiskyt.  Hyvä että joku selviää vähillä remonteilla. :D
Ainahan johonkin menee, eräs vanha tuttu käväisi perjantaina firmalla. Kertoi vaihtaneensa auton ja merkin, ajanut Toyotalla ainakin 15v ja sekä viimeinen Hiace sekä siviili Toyota Verso hänen mukaansa olivat ihan "itseään".

Versosta meni manuaalilaatikko vajaan satkun ajettuna, merkkiliike ei tullut vastaan senttiäkään ja teetätti pikkupajalla. Siellä oli se pitkä akseli missä boorit, kulunut todella paljon. Sauvosta hesaan kun tuli viimeisen kerran, toimi 2+6+pakki. Sitten tankki oli puhki , mittaristo oli kuin joulukuusi erinäköisiä varoituksia täynnä. No nuo valot kuitattiin pikkupajalla ja auto meni vaihtoon erimerkkiin.
Kuulemma  hauskinta siinä oli että Toyota osti tältä merkiltä vaihdokit nipussa ,niin saivat sitten kumminkin auton vikoineen itselleen vaikkeivat halunneet tulla vastaan vioissa mitenkään.

Ai mitenkä tämä liittyy tähän ketjuun?
No siten ettei hänelläkään ole aiemmin ollut ongelmia merkin kanssa, eikä kuulemma muillakaan pahemmin.

Nuo kuluvien jarrupalojen ja jakohihnojen jne vikoja en laske vioiksi mitenkään, nehän vaihdetaan muihinkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:07
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1288 : 18.01.2015 kello on 15:46 »
Noissa tapauksissa originellin ja tarvikeosan hintaero on niin pieni ettei kannata ostaa kuin alkuperäistä. Koska uudelleen asennuksen vaiva/hinta on moninkertainen saavutettuun "säästöön" verrattuna.
Minun kaverilla on 3 isoa autohuoltoa toisella 3 myös, jotain tukea omien kokemusten lisäksi.

Noinkin mutta tänä päivänä yritysasiakkaiden osuus tarvikemyynnissä on valtava. Yhden liikkeen liikevaihto koostuu 90% korjaamoasiakkaista ja loput sitten TI kuluttajista. Muitten liikkeiden osalta en tiedä tuota suhdetta, mutta kaikissa Motoneteissä alkaa olemaan oma luukku ja myynti korjaamoasiakkaille . Nykyauto alkaa vaatimaan erikoistietämystä ja yhä harvempi tekee itse. Ei ne korjaamot osta huonoa kun oma maine ja vastuu kuitenkin on pelissä. Tästä hyötyy itse tekevä kun tarvikeliikkeiden osien laatu paranee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:32
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1289 : 18.01.2015 kello on 17:34 »
Ei kai sinne pikkuluukulle mene kuin satunnainen yrittäjä. Noihin tuttujen korjaamoihin tuo tukun kuriiri ne osat. Eräs vähän pienempi hakee Hertsikasta myös tukusta etukäteen tilatut.
Siinä menee päivä pilalle kun jonottamaan sinne menisi.