rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon huolto  (Luettu 571901 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #810 : 14.11.2013 kello on 14:51 »
Eix se ole kumma kun niitä aina tapahtuu tutuille ja kavereille. Itse taas olen ajanut satojatuhansia (välillä autoa vaihtaen , about 4v välein) ilman öljyjä + polttimoita isompia hommia. Toisaalta en osta manuaalia, kun vetää vaunu 10.000km joka vuosi. Niin kytkin joutuisi kumminkin koville.
Thumb,automatic,automatic...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #811 : 14.11.2013 kello on 15:23 »
No, minun kohdallani se tapahtui itselle. Katsastus ja vikatilastoja sekä Volvo-keskustelupalstaa tutkimalla en tainnut olla yksin.

Manuaalivaihteistok o minulla rikkoi lähes kaikki mahdolliset alustan nivelet, muutaman pyörän laakerin, jonkusen mustan laatikon, lämppärin kennon, syylärin, cruiserin, kaasuläppäkotelon ja muutaman anturin, ajovalopyyhkimien moottoreista puhumattakaan?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #812 : 14.11.2013 kello on 15:53 »
Mulla on v70 vuodelta98 diesel ja tomaatti. Autolla oli ostaessa menty 190tkm nyt on 300tkm mittarissa. Alipainepumppu on ainoa hajonnut osa. Jarruja ja perushuoltoa tietty lisäksi. Kun joskus on aika vaihtaa tulee tilalle tietty volvo. Dieseli ja tomaatti. Itte ajan mielummin isolla ja vanhemmalla laatupelillä vaikka samaan hintaan saisi paljon uudempiakin menopelejä mutta mutta. Volvo on volvo.

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk


  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #813 : 14.11.2013 kello on 16:02 »
     Thumb
    Ei saa kaksoismassavauhtip yörällä olevaan Anjovikseen kytkintä tuolla 500:lla. Kantsii funtsaa mistä kyse ennen kuin kommentoi  ;D
    Luuletko tietäväsi paremmin mitä autoja mulla on ollut. Ei ollu kaksoismassa pyörää..
    Funtsi ite noita Volvon sinisten lasien läpi annettuja kommentteja.
    Tosiasia on että tämä premium merkki vie rahat.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:17
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #814 : 14.11.2013 kello on 16:13 »
    No en, mutta kun katsoo motonetin hinnastosta Anjoviksen kytkinosien hintaa ja ottaa Topeliuksen listan , mitä kaikkea vaihdettu.
    Siitä ei selviä Aallon laskuopissa maaliin, tietenkin aika kultaa muistot. Ei paljon haittaa

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #815 : 14.11.2013 kello on 16:19 »
    Autohuolto Seppänen laskutti kytkimen vaihdosta 1.8 vvt BENSA kone 500 €.
    Muusta en tiedä enkä välitä.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:17
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #816 : 14.11.2013 kello on 16:19 »
    No, minun kohdallani se tapahtui itselle. Katsastus ja vikatilastoja sekä Volvo-keskustelupalstaa tutkimalla en tainnut olla yksin.

    Manuaalivaihteistok o minulla rikkoi lähes kaikki mahdolliset alustan nivelet, muutaman pyörän laakerin, jonkusen mustan laatikon, lämppärin kennon, syylärin, cruiserin, kaasuläppäkotelon ja muutaman anturin, ajovalopyyhkimien moottoreista puhumattakaan?
    En tiedä mikä ne rikkoi, varmaan olet väärän yksilön valinnut ja minulla ollut parempi tuuri. Omissani ei ole ollut pesureissa kuin sulkien vaihtoja. Edellisessä niitä ei ollut, nykyisessä painepesurit kun Xenoneissa pakolliset. Ei ole mennyt syylaria kuin -90 luvulla jonka huoltomies rikkoi kun nojasi ylävesiletkuun ja napsahti kaula poikki. No huoltofirma osti ihan omalla rahalla uuden. Tasan ei käy onnen lahjat.
    Kannattaa olla onnellinen nykyisistä kulkimista ja matkailla mukavasti  Thumb

    Taas Toyotassa Minulta meni vähän ajettuna kiertokangenlaakeri n liuska poikki, siis ei kulunut vaan katkesi tai oli ollut katkenneena. Pieni sivuääni. Korpivaaran mukaan vika käyttäjässä. Taas kaikkien moottorikoneistajie n mielessä asentaessa katkennut tai vääntynyt. Saa tuollaiset autot olla muitten ajettavina. :laugh:

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #817 : 14.11.2013 kello on 16:27 »
    Varmaan väärä yksilö, kuin tuntuu olleen myös kymmenillä tuhansilla muilla, joiden Volvot ovat päässeet edustamaan merkkiä katsastus- ja luotettavuustilasto jen huonommalle puoliskolle.

    Toki siinä suhteessa oli helppoa, että vian tullen ei tarvinut, kuin siirtyä netin äärelle. Nettikansa kun oli jo korjannut samat viat saman merkkisissä kulkineissa niin moneen kertaan, että korjausohjeita oli mistä valita, suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, saksaksi...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #818 : 14.11.2013 kello on 16:30 »
    Pistänpä nyt tuohon volvon kuluihin minäkin lusikkani..tällä v70d5 ajettu nyt 218000km ja tuo kytkin remppa on ainut joka on maksanut maltaita, muuten on vaihdettu muutamat koiranluut about 30€ kipale, niin ja tietty itse vaihdett öljyt+ suodattimet mutta se taitaa olla joka koneessa edessä silloin tällöin..niin ja onhan noita lamppuja mennyt ja nekin pystyy itse vaihtamaan, vaikka maantiellä.
    Löpöä nielee 6,4l 100km, mitäs tässä nyt muuta tulisi mieleen, tais maksaa aikoinaan koko komeus jotain €uroja en muista nyt mitä, mutta jotain kumminkin.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 4.09.2020 kello on 22:55
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #819 : 14.11.2013 kello on 17:36 »
    Tähän -00 V70:een mk1 syttyi jokinaika sitten keltainen ETS-valo palamaan ja nyt heijaa kierroksia tasaisella kaasulla. Ilmamassamittariko ? Minkälainen homma putsata, mistä voi kysyä tarvikeosaa ?
    2.4l 170hp bensa kyseessä.
    Tattista etukäteen vinkeistä
    Kaasuläppäkotelo putsattu, oli melkoisen öljyinen. ETS-valo palaa edelleen...

    Mistä voisi kysyä sitä tarvikkeena ?


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:17
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #820 : 14.11.2013 kello on 18:06 »
    Aiheesta mistä tuntui olevan puute.  ???
    http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/kaksoismassa-vauhtipyora

    Lainaus
    Pakkanen ei riko kaksoismassavauhtip yörää, mutta käyttö kylläkin. Moottorin käynti on aika nykivää, neloskoneen kampiakseli saa aina terävän pyöräytyspotkun puolen kierroksen välein. Vanhempi tapa tasata tätä oli tehdä vauhtipyörä riittävän raskaaksi. Siinähän saivat männät potkia rauhassa, raskaan vauhtipyörän pyörimisnopeus ei helposti muuttunut.

    Sitten joku keksi, että jos vauhtipyörä jaetaan kahteen osaan, ja näiden osien väliin viritetään jousi, koko paketti voidaan tehdä kevyemmäksi. Silti ulos tuleva pyörimisliike on yhtä tasaista kuin raskaammalla yksiosaisella vauhtipyörällä. Kaksoismassavauhtip yörän avulla moottorin käynti etenkin alimmalla kierrosalueella tasoittuu oleellisesti, ja autolla voidaan ajaa selvästi pienemmillä kierroksilla suuremmalla vaihteella.

    Kaksoismassavauhtip yörän jousirakennelma joutuu käytössä erittäin koville. Usein todellakin tuo 100-150 000 kilometriä riittää väsyttämään jousen tai jouset. Sitten osat alkavat hakata toisiinsa, ja ajaminen autolla tulee käytännössä mahdottomaksi. Korjaus on useimmiten järjettömän kallis. Vauhtipyörää kun ei piraatti- tai jäljitelmäosana löydy.

    Valmistajan kannalta vauhtipyörän kestoikä ei ole ongelma. Se kuitenkin kestää niin pitkään, että takuuvastuu yleensä on päättynyt. En tiedä, onko Suomessa kukaan vienyt asiaa pitemmälle, mutta periaatteessa ellei autoa myytäessä ole ilmoitettu, että vauhtipyörä pitää noilla kilometreillä uusia, hajoaminen pitäisi katsoa kuluttajansuojalain tarkoittamaksi virheeksi, josta myyjä on vastuussa. Vielä sentään onneksi useimmissa autoissa vauhtipyörä kestää vaikka kuinka pitkään.

      Taannoin Toyota Avensiksen dieselmalleihin asennettiin usein taksikäyttöön yksiosainen kiinteä vauhtipyörä. Taksikäytössä kaksimassaviritykse n käyttötunnit tulivat täyteen jopa alle vuodessa. Käytännössä yksimassaisuudesta ei ole mitään haittaa, päinvastoin se opastaa kuljettajaa vaihtamaan aiemmin pienemmälle vaihteelle.
     

     
    Lainaus
    Hinta töineen 1650(Toytota), kilometrit 200 thkm.
     Ensimmäinen oire on auton tärinä, tyhjäkäynnillä huomaa

    Lainaus
    Tuossa on siis mukana pelkkä kykin arvatenkin?
     Tuo vauhtipyörä maksaa 1050 ja sekin on korjattu malli, alkuperäinen maksaa n 2000 eur. Takuu ko. osilla on kyllä sama. Toyotan hinta remontille on suht sama kuin "ei merkkiliikkeen" esim bosch johtuen pitkälti siitä että vauhtipyörää ei myydä muualta...... Tässä tapauksessa ei ole kyse taksi autosta. 

    Lainaus
    Minulla on jo neljäs Toyota menossa. Aveksiksen kytkimestä voin sanoa, että kytkinremontti vauhtipyörä mukaan lukien maksoi 1836 €, pelkkä kytkin paineasetelmineen maksaa noin 1000 € töineen ja tuo loppu on vauhtipyörän osuus. Itelläni remontti tuli esille tuossa 220 tkm. oireilu alkoi n.155 tkm. Oireita olivat auton tärinä ja epätasainen tyhjäkäynti. Auto alkoi myös jyristä moottorijarrutuksis sa n. 2400 rmin kohdalla, lisäksi tyhjäkäynnillä kuului sellaista rämisevää ääntä vaihteiston puoleisesta päästä. Corollassakin on sama kytkin jos moottori 0n tuo 2.0 D4D 116. Olen kuullut, että taksikäytössä kytkin ei ole kestänyt edes 100 tkm. Hinta on kallis koska kytkimen rakenne poikkeaa tavanomaisista kytkimistä. Toyotan kytkimessä kytkimen vaimennuselementit ovat kiinnitettyinä vauhtipyörään joka myös tuplamassaisena tasapainottaa moottorin käyntiä.
     Kun tasapainotus osien kiinnitys ajanmittaan löystyy alkaa tärinät. Toytan kytkimessä pelkkiä
     vaimennus/tasapainotusosia ei erikseen pysty vaihtamaan vaan koko vauhtipyörä pitää vaihtaa.
     Mikäli autolla on ajettu reilusti yli 100 tkm kannattaa vaihtaa myös kytkinlevy ja paineasetelma. Kytkin kestää yleensä noin 150 - 200 tkm. kun molemmat asiat vaihdetaan hinta on tuo lähes 2000 €. Käynistysongelmat johtuivat minulla virtalukon pohjasta ja vauhtipyörän vaihdon jälkeen 220 tkm jälkeen starttimoottorin kuluneesta rattaasta. Kun vauhtipyörä vaihdetaan tulee myös uusi starttikehä vauhtipyörän mukana
     ja kun vanha starttimoottori jää käyttöön on mahdollista ettei startin ratas imaise vauhtipyörän puolelle uuteen rattaaseen vaan ulahtaa tyhjää tai jopa lopettaa starttaamisen kesken. vanhan ajan kytkimissä nuo vaimennusosat ovat kytkimen paineasetelmassa ja kytkinlevyssä
     ja yleensä tasapainotusosat ovat muualla moottorin rakenteessa. Kieltämättä tuo kytkimen hajoaminen suorastaan v.....i. Corollassa kyseinen remontti meni takuuseen kun osasin siihen varautua jo alle 100 tkm. Ei olisi ollut tarvetta mutta vaadin, että se korjataan Avensiksesta viisastuneena. Ajotapa myös vaikuttaa kytkimen ikään. Ei kannata makuuttaa kytkintä pohjassa ja vaihdetta päällä kun auto on paikallaan vaan aina kun mahdollista, panee vaihteen vapaalle ja nostaa kytkimen ylös. Onhan
     tuo 220 tkm normaalissa ajossa aika pitkä pätkä kytkimelle kuitenkin. 

    Jatkakaa, ugh olen kopioinut sitä julkista sanaa, kuten arvoisa käyttäjä MCM aiemmin. Ei muuta

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #821 : 14.11.2013 kello on 18:11 »
    Seuraavassa olen kopioinut 1 *****:lle vanhan osoitteen sumujensaarelle:

    FRF Motors (Volvo) Ltd
    The Volvo Centre
    Valley Way
    Swansea Enterprise Park

    Tuolta tilasin aikoinaan Volvooni ( joissa ei kuulemma ole vikoja ) edullisia alkuperäisosia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:17
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #822 : 14.11.2013 kello on 18:19 »
    Kaasuläppäkotelo putsattu, oli melkoisen öljyinen. ETS-valo palaa edelleen...

    Mistä voisi kysyä sitä tarvikkeena ?
    http://www.bildelsbasen.se/?link=search&ggl=s12&searchmode=1&vc1=204

    Tuolta kannattaa kysyä. Tuossa 13v vanhassa On Magneti Marellin tekemä kaasuläppäkotelo.
    Se vaihdettiin uudemmissa kokonaan eri merkkiin.
    Tuotahan käyttää monetkin autotehtaat.
    Onneksi dieseleissä ei tuota ongelmaa

    Tuolta bildelsbasenista saa hyviä tavaroita , kesällä ostin sumuvalon Volvoon ohi ajaessani Jönköpingista. Varmaan tyyppivika Volvossa kun oli kivi lasin rikkonut.
    Viime viikolla tilattiin kauttani (kieliapua annoin) Hondaan automaattilaatikko ja Toyotaan kone kun olivat menneet ihan yllättäen rikki . Pari päivää niin rahti toi osat. ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:17
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #823 : 14.11.2013 kello on 18:22 »
    Sit noita linkkejä vaikkapa kulutusosiin. Kai niistä muutakin saa.
    tännekin foorumille tilattu mm vetokoukun sähkösarjaa jne.

    http://www.skandix.com/
    http://www.volvopartshop.com/

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #824 : 14.11.2013 kello on 19:35 »
    Aiheesta mistä tuntui olevan puute.  ???
    http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/kaksoismassa-vauhtipyora

     
    Jatkakaa, ugh olen kopioinut sitä julkista sanaa, kuten arvoisa käyttäjä MCM aiemmin. Ei muuta
    Meinaatko että Vollessa ei olisi vastaavia ongelmia... ;D
    Varmaan löytäisin vastaavia tarinoita Vollesta jos viittisin nähdä vaivaa kuten sinä.Toveri kaverilla ajettu 220 tkm dieseli Volle josta korkkasi tuo samainen kytkin ja kysessä sentään Premium luokan auto.. ???
    Miksihän katsastus tilastojen kärjessä on 10 parhaan joukossa pääsääntöisesti 5 japsimerkkiä joista Toyo on keikkunut kärkipaikoilla...
    Sattumaako..Tuskin.
    Volle taas on surkeampi kun Chrysler Neon jota itse pidän todella huonona ja joita automyyjät eivät halua vaihtoauto halliin notkumaan..
    siis Neonia.
    Vedä siitä johtopäätökset..