Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Volvon huolto
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 15.12.2011 kello on 16:52 ---No niin. Kävi tuo minun luottomies katsomassa ja
sanoi jotta jotkin liukutapit on jumittunu kiinni.
Ne ja jotkin kumit pitää vaihtaa jotta kuulemma pieni homma.
Otti auton mukaan ja palauttaa vielä tänään.
On minulla mahottoman hyvä korjaaja.
Että tämmönen tapaus.
--- Lainaus päättyy ---
Niin ne hyvät korjaajat tekee, saman teen omilleni.
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 15.12.2011 kello on 16:53 ---Niin ne hyvät korjaajat tekee, saman teen omilleni.
--- Lainaus päättyy ---
Tuohan ei ole Volvossa vika vaan ominaisuus. ;)
Jätin sen kotiin ja luottomies vaihtaa saman puolen
levyn, satulan ja palat viikonlopun aikana.
Kesällä kun tulee katsastuksen aika niin täytynee
katsoa uudelleen.
Hyvä auto, ei kuluta juurikaan tiiseliä, ei syö öljyä,
ainoastaan silloin tällöin jarruja huoltaa.
Hyvää matkaa.
K.E.V:
Sano sille sepälle jotta hioo ne tapit, laittoo kuparipastoo, ei tartte koskaan sen "ominaisuuden takia" enää vaivautua. Sama ominaisuus yleensä ruosteisissa ja paskaisissa jarruosissa ???
Edit kaippa se tietää mun sanomattakin ;)
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 1.03.2012 kello on 18:54 ---Sano sille sepälle jotta hioo ne tapit, laittoo kuparipastoo, ei tartte koskaan sen "ominaisuuden takia" enää vaivautua. Sama ominaisuus yleensä ruosteisissa ja paskaisissa jarruosissa ???
Edit kaippa se tietää mun sanomattakin ;)
--- Lainaus päättyy ---
Onko noin Volvoissa, että tapit ruostuvat/hapettuvat? Kertokaahan ::)
Muilla merkeillä nuo tapit ovat yleensä patarautaa jalompaa, joten puhdistus riittää kun eivät ruostu Sen sijaan niiden jarrukelkan puolen "sylinterit" eli tappien vastapuoli (reiät) vaatii ruosteenpoisto kunhan ensiksi poistaa muovi/kumiset liukusovitteet reistä. Reiät/sylinterit kun rassaa esim. moottorisahaviilall a, niin ahdistus loppuu. Tuolta puolelta minusta kelkka panttaa, eikä tappien.
Sitten sovitteet takas, ja ihan vaseliinia kaveriksi - kupru tai alumiintahnaa kuumempiin paikkoihin, esim. jarrupalojen liukupinnoille..
K.E.V:
En tiedä onko vika reiässä vai vastakkeessa ???
Kumminkin kun kummatkin rassaa ja rasvaa eivät jumittele. En tiedä tekeekö muilla. Minulla ei ainakaan omien huoltojeni jäljiltä ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta