Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Volvon huolto
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: kaitsute - 27.10.2011 kello on 21:37 ---Ei ainakaan meidän rouvalla, jolla tuo volvo on kauppakassina.
Hajottanut jo 3:sta eri autosta 4 moottoria. :o
Tuosta polttoaineenkulutuk sesta ja dieselverosta:
Ajotietokoneen mukaan kesäaikaan on kulutus pyörinyt alta 5 litran ja nyt syyspuolella on noussut jo päälle kuuden. Varmaankin on ollut enemmän kaupunkiajoa.
Kaverilla oli v70 2.5T ja sillä ei päässyt alle 10 litran missään olosuhteissa, vaikka kaverilla on tosi kevyt kaasujalka.
Samaisella kaverilla v79 170 hp 2.4 koneella oleva meni tiellä reiluun 7 litraan. Kaupungissa menikin sitten reilusti toista kymppiä.
Yli 5000 km ajavalle tulee dieseli edullisemmaksi, ainakin meidän tapauksessa
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/autoilun_kustannukset/bensiini_diesel_laskuri/
--- Lainaus päättyy ---
Onkohan tuo tekniikka mennyt pieleen,minulla on Wokkelossa sama kone,mitä Volvokin käytti aikoinaan,2,4 D6,ja tuo a-auto painaa kokonaispainoltaan 3,5 tonnia,silti kulutus jää kympin kahta puolta !! ;)
Weicco:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 27.10.2011 kello on 21:51 --- silti kulutus jää kympin kahta puolta !! ;)
--- Lainaus päättyy ---
niin kahenkympin kahtapuolta :D
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 27.10.2011 kello on 21:57 ---niin kahenkympin kahtapuolta :D
--- Lainaus päättyy ---
Ei,vaan jos ajaa raskaalla jalalla,(mitä minä en harrasta),kulutus 12l,mutta meikäläisen rauhallisella ajolla 9 litraa/sata km !!
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 27.10.2011 kello on 22:03 --- Ei,vaan jos ajaa raskaalla jalalla,(mitä minä en harrasta),kulutus 12l,mutta meikäläisen rauhallisella ajolla 9 litraa/sata km !!
--- Lainaus päättyy ---
Elä sie ukko rienaa.. mull henkilökohtasii kokekemuksii ku yrittää selittää ett joku vani menee alta kympin satasell ku nätisti ajaa.. ei sitä uuen hiasen omistajat usko ku vähimmillään toist kymppii ja se kuulemma uus vähä päästönen....
kaitsute:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 27.10.2011 kello on 21:51 --- Onkohan tuo tekniikka mennyt pieleen,minulla on Wokkelossa sama kone,mitä Volvokin käytti aikoinaan,2,4 D6,ja tuo a-auto painaa kokonaispainoltaan 3,5 tonnia,silti kulutus jää kympin kahta puolta !! ;)
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli aikoinaan 740 automaatti volvo samalla 2.4 koneella mutta turbodieseli ja sillä pääsi 6 litran korville, ehkä jopa alle, matka-ajossa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta