Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Volvon huolto
LMC-99:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 27.10.2011 kello on 17:45 ---Kyllä mulla onnistuu, lyön automaatilla läsän tiskiin kun on vaikka 1500 rpm päällä , siitä annan mennä tien nopeuden mukaan :o
edit: Manuaalilla vielä helpompaa
--- Lainaus päättyy ---
Jep jep... automyyjät niin mieluusti aina mainostavat KIIHTYVYYTTÄ 0-100km/t sitä ja tätä nopeutta..
Ei sotketa termejä kiihdyttäminen ja isolla vaihteella ja pienellä nopeudella ajamista keskenään..no voihan siinä kuvitella kiihtyvyyttäkin olevan..
Känkkä ränkkä.. ;)
Ossi66:
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ???
Wetterin huoltomiehen ohje oli nimenomaan "kiihdyttää pieniltä kierroksilta isolla vaihteella". Se taitaa onnistua sitten vaan Volvolla jos sitä ei ymmärrä.
Siis kuumalla turbolla - sen voi lämmittää vaikka huudattamalla kolmosella satasta 5-10 min - nelosvaihde kierrokset 1300 ja lämä pohjaan. Sen voi pitää pohjassa jos haluaa, mutta nopeus on hetken päästä 150 - mielummin siis hidastus ja uusi kiihdytys.
Kun lähdetään pieniltä kierroksilta isolla vaihteella, turbon siivet kääntyy ottavimpaan asentoon ja ahtopaineet nousee tappiin. Tekeehän se sen pienelläkin vaihteella, mutta siivet ehtii tuskin kääntyä kun ollaan 4000 kierroksessa ja siivet ei enää ole ottavalla mallilla.
K.E.V:
Just noin. Ilman känkkää :P
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 27.10.2011 kello on 18:53 ---Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ???
Wetterin huoltomiehen ohje oli nimenomaan "kiihdyttää pieniltä kierroksilta isolla vaihteella". Se taitaa onnistua sitten vaan Volvolla jos sitä ei ymmärrä.
Siis kuumalla turbolla - sen voi lämmittää vaikka huudattamalla kolmosella satasta 5-10 min - nelosvaihde kierrokset 1300 ja lämä pohjaan. Sen voi pitää pohjassa jos haluaa, mutta nopeus on hetken päästä 150 - mielummin siis hidastus ja uusi kiihdytys.
Kun lähdetään pieniltä kierroksilta isolla vaihteella, turbon siivet kääntyy ottavimpaan asentoon ja ahtopaineet nousee tappiin. Tekeehän se sen pienelläkin vaihteella, mutta siivet ehtii tuskin kääntyä kun ollaan 4000 kierroksessa ja siivet ei enää ole ottavalla mallilla.
--- Lainaus päättyy ---
Oletkos itse huudattanut autosi moottoria
tuolla tavalla. ??
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 27.10.2011 kello on 19:01 ---Oletkos itse huudattanut autosi moottoria
tuolla tavalla. ??
--- Lainaus päättyy ---
Tuo kolmosella huudattaminen oli jonku toisen ohje aiemmin, itse uskon turbon olevan riittävän lämmin vähemmälläkin huudattamisella.
Se nyt on tosiasia että nelosella nopeus on äkkiä 150 ihan huudattamatta. Saamani ohjeen mukaan huudattaminen ei auta siipien jumittamiseen vaan paremminkin isot ahdot ja väännöt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta