Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Volvon huolto

<< < (2/378) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 16.06.2011     kello on 23:54 ---Mullakin vaihtoväli joko 160000km. tai 4 vuotta. Uudemmissa aikaa on pidennetty 10v.

--- Lainaus päättyy ---


Ei se oo niin tarkkaa. Mulla tuli 4v vaihdosta täyteen keväällä, mutta seuraava huolto tulee vasta loppukesällä - Vaihdetaan sitten. Edellinen vaihto tehty 168tkm kohdalla.


Dorolle ei tainnut tulla vesipumppua, kun pääsit osissa noin halvalla? Itse olen miettinyt alkuperäisten osien tilaamista esim. Englannista. Bilian nettikaupassa osat 386 eur / englannissa 244eur. Paljonkohan ne maksaisi ruotsissa ??? Tietääkö kukaan mistä voisi katsoa ruotsin hintoja alkuperäisvaraosill e?

Edit:
oli tarkoitus kirjoittaa alkuperäisosista - nyt tuolla oikea nimi Bilia väärän Bilteman sijaan ;D

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 17.06.2011     kello on 08:07 ---
Ei se oo niin tarkkaa. Mulla tuli 4v vaihdosta täyteen keväällä, mutta seuraava huolto tulee vasta loppukesällä - Vaihdetaan sitten. Edellinen vaihto tehty 168tkm kohdalla.


Dorolle ei tainnut tulla vesipumppua, kun pääsit osissa noin halvalla? Itse olen miettinyt alkuperäisten osien tilaamista esim. Englannista. Bilian nettikaupassa osat 386 eur / englannissa 244eur. Paljonkohan ne maksaisi ruotsissa ??? Tietääkö kukaan mistä voisi katsoa ruotsin hintoja alkuperäisvaraosill e?

Edit:
oli tarkoitus kirjoittaa alkuperäisosista - nyt tuolla oikea nimi Bilia väärän Bilteman sijaan ;D

--- Lainaus päättyy ---

Vesipumppua ei vaihdettu, tarjosivat kyllä kovasti sitä tiskillä. Kävin tutulta asentajalta kysymässä sen vaihdon tarpeellisuutta ja vastaus oli, ei kannata vielä.
Vesipumput kestänevät normaalikäytössä noin 400000km.


--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 17.06.2011     kello on 07:09 ---Onko rakenne muuttunut, vai hihnan laatu, vaiko Volvon usko sen kestävyyteen?

Volkkarissa jossain vaiheessa pidensivät vanhojenkin vaihtoväliä.

--- Lainaus päättyy ---

En tiedä onko rakenne, laatu vai usko muuttunut. Muistaakseni 2007 malleista alkaen vaihtoväliksi annetaan V 70:lle 180000km tai 10 vuotta. S80 osalta en tiedä varmaksi mahdollista muutosta ajan suhteen.

Ja huom!!! Mainitut km. ja ajat koskevat bensakoneita, dieseleissä erilaiset ajat ja km.

K.E.V:
Ei näihin mitään vesipummppua tartte vaihdella hihnan yhteydessä. Minunkin täytyy hihna vaihtaa kun kotiin pääsen. Eilen tuli 180.000 lasiin, kestääköhän swe kotiin asti.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 17.06.2011     kello on 12:21 ---Ei näihin mitään vesipummppua tartte vaihdella hihnan yhteydessä. Minunkin täytyy hihna vaihtaa kun kotiin pääsen. Eilen tuli 180.000 lasiin, kestääköhän swe kotiin asti.

--- Lainaus päättyy ---

Epäilisin että kestää ;D

Pitää tarkastaa onko pumppua vaihdettu 168 tuhannessa - melko varmasti ei ole. Seuraava hihnan vaihto onkin sitten 480000, joten ehkä se pitää nyt mulle vaihtaa ;D

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 17.06.2011     kello on 12:08 ---...En tiedä onko rakenne, laatu vai usko muuttunut. Muistaakseni 2007 malleista alkaen vaihtoväliksi annetaan V 70:lle 180000km tai 10 vuotta. S80 osalta en tiedä varmaksi mahdollista muutosta ajan suhteen.Ja huom!!! Mainitut km. ja ajat koskevat bensakoneita, dieseleissä erilaiset ajat ja km.
--- Lainaus päättyy ---
  Eikös tuo Vollen 4v vaihtovälikeksintö ole pelkästään suomalaisen maahantuojan keksintö paikata jotakin aukkoa josta en minä tiedä... Ruottissa ja esim. saksassa vaihtoväli on tietääkseni pidempi.  Sitäpaitsi aika usein hihnapulmia tulee juurikin pian vaihdon jälkeen, vaihtotyössä tapahtuneen vrheen johdosta, vaan eipä sitä kukaan tunnusta, vikahan on siinä hihnassa jos se on poikki...
 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View