Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Volvon huolto

<< < (7/384) > >>

vesako:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 26.10.2011     kello on 20:03 ---   Tarkoitin vaan omatoimisesta purkamisesta !!

--- Lainaus päättyy ---

10 minuutia akun kengät irti ennen turvatyynyn
irroittamista. Näin olen lukenut vrcf:in sivuilta.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 26.10.2011     kello on 20:03 ---   Tarkoitin vaan omatoimisesta purkamisesta !!

--- Lainaus päättyy ---

Niin, turvatyynyllä varustettua rattia EI SAA itse irroittaa, mutta mittariston saa. ;)

perho-ukko:
 Tähän liittyen,pojan Omegaan pitäis verhoilla ratti,mutta se turvatyyny ???

-------:

--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 26.10.2011     kello on 20:07 ---Niin, turvatyynyllä varustettua rattia EI SAA itse irroittaa, mutta mittariston saa. ;)

--- Lainaus päättyy ---
  Mikä tämän kieltää?

Turvatyynyt on omajärjestelmä ja erillään muista-ohjainlaitteista, mutta muistaakseni pitää oottaa n. 30 min ennenkuin alkaa purkamaan. Jossain merkeissä pitää nollata se erillisellä ohjelmalla (jää muistiin, kun on irti käytetty). Muistaakseni tyynyn nastat piti maadoittaa yhdistämällä, kun on irti. Joku saa varmentaa asian, itselläni ei ole vielä onneksi lauennut silmille..

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: kaitsute - 26.10.2011     kello on 19:38 ---Miten teillä, onko ollut ongelmia d5 moottoreissa turbon johdesiipien jumittelun kanssa?

Mulla alkaa jumittelemaan parin kuukauden sisällä viimeisestä vaununvedosta. Tulee tietokoneen näytölle viesti "moottori vaatii huollon" ja menee vikatilaan.
Käynnistämällä uudelleen, toimii normaalisti seuraavaan kunnon kiihdytykseen asti.

--- Lainaus päättyy ---

Sama vika ilmeni viime talven kovilla pakkasilla, silloin 310t ajetulla koneella. Muuta vikaa ei löytynyt kuin ahtopaineen väärä lukema eli siivet jumittaa. Luottoasentaja antoi jumppaohjeet eli kuumalla turbolla tehdään kiihdytyksiä pienestä nopeudes
ta isolla vaihteella. Tuon pitäisi antaa liikettä siiville ja helpottaa siten jumittamista. Tuotahan se saa myös vaununvedossa ;)
Pitää vaan muistaa jumppaus nyös talvella, niin eiköhäs se siitä seuraavaan vaunuilukauteen ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View