Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Volvon huolto
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 3.11.2012 kello on 09:01 ---Kyllä se vaan niin on että volvon etupää vähän ääntelee jos sitä ei rasvaile säännöllisesti. Tuossa toisessa rapeassa ranskalaisessa ei etupäätä ole tarvinnut rasvailla, mutta koiranluita saa vaihtaa 20 tkm välein.
--- Lainaus päättyy ---
Mikä se säännöllinen on kun minä oon ajanut 6v ja 10t/v ja en oo kertaakaan rasvannut ja silti ei ääntele, sorateitäkin kuuluu kilometreihin.
jorma:
En tiedä oikeasta totuudesta mitään muuta kuin sen, että volvon -03 jolla ajelen etujousista tuo kolahdus, narahdus kuuluu. Heti kun jousen alapään ja yläpään lautaset josta jousi alkaa saa hiukka öljyä, niin äänet loppuu välittömästi. Siellä on metalli metallia vasten, uusissa muovia välissä. Yläpään holkki joka irtoaa vulganoinnista on oma tarinansa.
Toisaalta ihan hyvä jos joittenkin Volvojen jouset toimii niinkuin niiden kuuluisikin toimia. :o
K.E.V:
Sinne jousen alle kuuluu kumikierukka. Mikäli ei ole niin halkaise kumiputki ja pujota se alimman jousikierteen ympärille. Helppo toteuttaa kun on jousipuristin käytössä. Kaverini on ollut Espoon Biliassa yli 30v huoltomiehenä, kertoi tuon minulle. En ole vaan joutunut toteuttamaan kun siellä on kumi tehtaalla kai laitettuna. Thumb
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 3.11.2012 kello on 17:42 ---Sinne jousen alle kuuluu kumikierukka. Mikäli ei ole niin halkaise kumiputki ja pujota se alimman jousikierteen ympärille. Helppo toteuttaa kun on jousipuristin käytössä. Kaverini on ollut Espoon Biliassa yli 30v huoltomiehenä, kertoi tuon minulle. En ole vaan joutunut toteuttamaan kun siellä on kumi tehtaalla kai laitettuna. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Tuota yritin itse kesällä mutta tavan jousipuristin ei toimi tuossa hommassa koska siellä ylhäällä ei ole tilaa mihin puristimen rassiosa voisi mennä.Minkähänlaine n puristin heillä on käytössä. ::)
K.E.V:
Heillä taitaa olla hydraulipuristin ,en ole katsellut mitä ja mihin ne siellä tekee.
Taas eräällä toisella autokorjaamolla (peltisepänpaja) on sellainen jossa 2 haarukkaa on päällekkäin, ruuvikara toisessa päässä. Haarukka työnnetään pyöränaukosta ja pulttipyssyllä kararuuville hanaa. Tällöin jousi puristuu kasaan ja pääsee vaikkapa iskarin vaihtamaan kun tolpan yläpään irroittaa. Tämähän kävisi esim tähän letkutukseen :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta