Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Volvon huolto

<< < (47/386) > >>

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 -  2.11.2012     kello on 06:55 ---Laita se rengasavain ja tunkki niin ettei kolise. No onhan yksilöitä tieten, ja onhan legendoja eri jutuista. Ettei oo jakari jossain roikkumassa ja siellä suomen/ruotsin/kiinankielinen teksti "kestikö kauan etsiä"   ;D ;D

--- Lainaus päättyy ---
Kovasti tutun oloinen tarina..Ihan niinkuin olisin itse sen kertonut paitsi että minun tarina on tosi kun sattui naapurin isännälle joka oli ostanut uuden petrooli/bensa Saabin.

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  2.11.2012     kello on 08:21 ---Yleensä niitä ääniä EI OLE , ainakaan minun autoissani. Tekee tuon irtotavaroitten kiinnittämisen ja pesee joskus isommat sepelinmurskeet etujousien välistä niin se on siinä. Mun jotkut Corollat ja Mazdat kyllä narisi ja kolisi ihan kuin muutkin koslat  8) Kaverini Avensis narisee keulastaan kuin vanha äijä kun ei pääse viinakauppaan.

--- Lainaus päättyy ---
No ei ääntänyt Anjovis eikä äännä Hondakaan millään lailla mitä mulla noita on ollu.
Ääni ei tule irtotavarasta vaan selvästi jousikupin ja jousen välistä,ihan kuin jousi sijautuisi kupin pohjalle paremmin.
Takaa ei kuulu ääniä mutta sinnehän uusinkin ne heebelit. :)
Taidan ruiskauttaa aseöljyä ja katsellaan mitä se tekee.
Ärsyttävä ominaisuus tosin eikä ole harvinainen Volvossa.Työkaveri naureskeli että se kuuluu Volvoon kun sillä on samanlainen tosin vuotta vanhempi. ;D

jorma:
Citikka jäi mulla ainakin joksikin aikaa niiailemaan kiitokseksi renkaiden vaihdon jälkeen.Parkkipaika lla vierellä olevat ihmettelivät moista, kun auto yksikseen nostelee itseään. No Citikkamiehet tietää. :D
Volvon etujousien narinaan mulla on sähkökäyttönen maaliruisku täytettynä voiteluöljyllä, sillä kun surauttaa jousen ylä ja alapäähän narinan alettua niin ainakin puoleksi vuodeksi tokenee. ;D
Sitten kun iskarin yläpään laakeri jumittuu, täytyy kyseinenosa vaihtaa, mutta sitäkin voi pitkittää voitelulla. ;)

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: tapani pokkinen -  2.11.2012     kello on 19:25 ---Sillä hinnalla et saisi minulta kuin yhden mastan.
Sese vaan on sentään mukava kun kukin saa ajella sellaisella kulkupelillä kuin haluaa, tai olla ajamatta.
Mutta suurin synti ei suinkaan ole Volvolla ajaminen. Ei, ei se ole myöskään pelkkä vaihdantavälineiden köyhyys, vaikka jotkut sillä niin mielellänsä elvistelee. Kyllä suurin synti on nyt ja tästä iankaikkiseen= hengen köyhyys

--- Lainaus päättyy ---
No itse en miellä auton vaihtoani tarpeella elvistellä vaan kun oma vaunu ei liiku ritsalla niin käytännön syyt pakottivat Volvoon.Siis vertailin tolkusti eri itseäni kiinnostavia vaihtoehtoja ja niistä jäi jäljelle 2 järkevää vaihtoehtoa niin kallistuin Volvoon.En ole vielä valintaani katunut.Volvo ON todella mukava tiellä jota ei tarvitse ohjastaa,automaattia ilman en enää tule toimeen jesuksen mukava varuste,nyt kun on tehokas moottori niin tiedän että tästä eteenkin päin moottorissa pitää olla öyhyä.
Näillä mennään ja varmaankin nuo satunnaiset kolahdukset loppuvat jahka vaihdan iskarit ja jouset sekä jousen alapäähän "viritykset" joista olen lukenut. :)
Ei näistä autoasioista tietenkään tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään jos mainitsee itseä häiritseviä asioita.
Tuskin sitä viatonta autoa löytys.Tai jos onkin niin sitten jokin muu mättää.Ajettavuus etc.... Thumb
Itsellä on syntynyt jo mielikuva merkeistä joita en tod.näk.ikinä tule laittamaan mutta sehän on vain minun ongelma kun en uskalla kokeilla. :o

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: jorma -  2.11.2012     kello on 19:40 ---Citikka jäi mulla ainakin joksikin aikaa niiailemaan kiitokseksi renkaiden vaihdon jälkeen.Parkkipaika lla vierellä olevat ihmettelivät moista, kun auto yksikseen nostelee itseään. No Citikkamiehet tietää. :D
Volvon etujousien narinaan mulla on sähkökäyttönen maaliruisku täytettynä voiteluöljyllä, sillä kun surauttaa jousen ylä ja alapäähän narinan alettua niin ainakin puoleksi vuodeksi tokenee. ;D
Sitten kun iskarin yläpään laakeri jumittuu, täytyy kyseinenosa vaihtaa, mutta sitäkin voi pitkittää voitelulla. ;)

--- Lainaus päättyy ---
Kiitos Jorkke,Tuota täytyy kokeilla mutta otan käyttöön lääkeruiskun.Mitä öljyä käytät,varmaan jotain todella notkeeta,ompelukoneöljyä??

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View