Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Volvon huolto

<< < (364/386) > >>

Ossi66:
Sanoisin ettei laatikon öljynvaihto mene luottohuoltajalla yli kolmensadan  ;)

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Haapaniemen Paroni - 17.12.2020     kello on 01:18 ---Mulla maksaa volkkariin 200e, ja liike erikoistunut vain vag-konsernin autoihin.

--- Lainaus päättyy ---
Se on kyllä minusta jo edullinen 100% huuhteluvaihtoon...

Hommakin kestää jo toista tuntia ja öljyäkin menee aikalailla.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 17.12.2020     kello on 08:17 ---Sanoisin ettei laatikon öljynvaihto mene luottohuoltajalla yli kolmensadan  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Tuohan riippuu ihan öljyn määrästä. Edellisessä autossani oli edellinen huuhteluvaihto oli tehty keväällä. Halusin siihen tehdä vaihdon kun mielestäni töksäytti ajoittain.
Vein auton Aallon autoon ja siellä se kävi koko aika letkut kiinni, vielä 10 litran kohdalla lasiputkessa näkyi mustaa öljyä. 16 litraa kokonaisuudessaan meni jolloin jäi lootaan puhtaat sisään. Laatikosta tuli kuin uusi. Samaa tekniikkaa käyttää nykyään myös Bilia. Kyseessä on tämän firman tuote ja huoltopisteet löytyy täältä. https://www.bgprod.fi/huoltopalvelut/automaattivaihteiston-huolto  Se tehdään kemikaalien avustamana ja puhdasta tulee.

Aakku:
Mikäs on ollut käytetty öljy huuhteluvaihdossa.. .?

Mulle laatikkoon meni Fuchs Titan ATF 8400 öljyä ja 8 litraa laskutettiin. Työ 100 € ja öljy 150 €. Vanhat öljyt oli melko kirkkaat vielä. BG:n laitteilla vaihdettiin.
Käsittääkseni ainakin joissakin Volvoissa olisi myös Aisinin laatikko.

K.E.V:
Aisinin laatikko kai miltei järjestään eli vanha Borg ja Warnerin putiikki.
S80T6:ssa oli GM:n loota, ei kai uskaltaneet Aisinia käyttää tehojen takia ? ja ehkei se olisi mahtunut poikittaisen 6 pyttyisen kylkeen ?
En tiedä minkä merkkistä öljyä on mutta varmaankin luokitukset täyttävää.
Tuolla sinun laskukaavalla olisi minulla mennyt 300€ öljyihin ja satanen töihin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View