Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Volvon huolto
honkte:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 7.03.2014 kello on 20:22 ---Eikös se kone huomaa itse sitä muutosta? Ekuhan tuota ohjaa ja ottaa muistiin tiedot.
--- Lainaus päättyy ---
Tuohon en osaa sanoa mitään! Aina remminvaihdoissa on pumpunsäätö tehty piuhan päässä.
jamppa508:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 7.03.2014 kello on 20:22 ---Eikös se kone huomaa itse sitä muutosta? Ekuhan tuota ohjaa ja ottaa muistiin tiedot.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä toi Volkkarin tdi kone on vielä niin vanhaa tekniikkaa (vanhan mallin jakajapumppu, jota ainoastaan ohjataan sähköllä) ettei se ymmärrä jos ei pumpun ratas ole kohdallaan ja lisäksi, kun tossa koneessa oikea oppisesti vaihtaa hihnan joutuu avaamaan hihnapyöriä joissa ei ole kiiloja, joten ajoitukset ei välttämättä mene ihan oikeaan asentoon ja toi kone on todella tarkka ajoituksista. Jos taas otetaan esim. noi Common rail koneet, niin niissä riittää kun nokka- ja kampiakseli on kohdallaan, pumpun rattaalla ei ole merkitystä, kun noissa on perinteisen ruiskutuspumpun tilalla korkeapinepumppu ja ajoitukset otetaan kampi- ja nokka-akselilta.
janitkon:
Kyllä noissa volkkarin (jakajapumppu) tdi koneissa katellaan se ajoitus tietokoneella. Ja ei tarvi olla kuin hampaalla pumppu pielessä, niin ei lähe ei. Jos myöhäisellä, niin vähempikin riittää aiheuttamaan sen ettei käynnisty juuri mitenkään.
Vielä vanhemmissa katotaan heittokellolla.
Pääsee helpolla, jos ajoitus on katottu jo ja ostaa taikka tekee itse soveliaat lukitus työkalut pumppuun ja nokkaan. Ei pääse paljon ajoitus muuttumaan jos ovat lukittuna remmin vaihdon ajan. Toki tämänkin jälkeen itse tarkistaisin koneella, niin saa varmasti optimiin.
Humoristi:
V70 sai taas vuoden ajoaikaa kun käytin jälkitarkastuksessa ;D
Alapallonivel piti vaihta ::) taas. Ei kestäny saksalainen alapallonivel kuin vuoden italialainen ei tieten sitäkään :laugh:
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: humoristi - 28.03.2014 kello on 21:58 ---V70 sai taas vuoden ajoaikaa kun käytin jälkitarkastuksessa ;D
Alapallonivel piti vaihta ::) taas. Ei kestäny saksalainen alapallonivel kuin vuoden italialainen ei tieten sitäkään :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
Jos ostit motonetistä niin saat uusia seuraavaankin katsastukseen (ammatikseen autoa korjaavan suusta kuultua). Poika yritti nelipyöräsuunnattaa omaansa ja edellinen omistaja oli vaihtanut juuri aiemmin tukivarren, eivät alkaneet suuntaa koska alapallonivel väljä. Ostimma tarviketorilta oulusta uuden.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta