Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Millainen akku asuntopuolelle asuntoautoon
Ventti:
Motonetistä ostin Sznajder 95 Ah AGM akun hupipuolelle, ensimmäinen kesti vuoden ja sain takuuseen tilalle uuden. Reilut pari vuotta on ollut käytössä ja taitaa tulla tiensä päähän tämäkin, ei lataudu enää yli 12V.
kalavaanari:
Mulla on samanlainen akku autossa ja asunto-osassa, akkuliikkeen asiantuntija totesi, että ns. hupiakun ja starttiakun ero on olematon tai sitä ei ole kun akun rakenteet ovat kehittyneet. Oma lukunsa on geeliakut/AMG. Mulla on nyt 100Ah Polartech. Hyvin pelittää.
Aakku:
Mulla on tavallinen vesiakku 185Ah ja hyvin on jo vuosia pelittänyt...
Kummastuttaa tuo AGM akun lyhytikäisyys. Toki normiakku on huollettavissa, mutta AGM akusta noin yleensä on kuullut vain hyvää kestävyyden osalta.
Geeliakusta on kuulunut aina vain enemmän huonoja uutisia. Etenkin pakkaset ovat sille haitallisia ja lienee aika tarkka latauksenkin osalta.
Alan:
Mulla hyytyi Touranin starttiakkuna AGM muistaakseni vuodessa (takuuseen ja perinteinen tilalle), mutta Hymerin AGM hupiakut kesti yli 7 vuotta.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Ventti - 5.08.2016 kello on 10:37 ---Motonetistä ostin Sznajder 95 Ah AGM akun hupipuolelle, ensimmäinen kesti vuoden ja sain takuuseen tilalle uuden. Reilut pari vuotta on ollut käytössä ja taitaa tulla tiensä päähän tämäkin, ei lataudu enää yli 12V.
--- Lainaus päättyy ---
Veikkaisin, että sulla on latauksessa jotain häikkää.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta