rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä  (Luettu 45860 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #75 : 7.02.2017 kello on 08:50 »
Joo, sama homma oli mulla. Toiselta puolelta vika korjaantui liitokset uusimalla.
Mutta, kun virtaa ei vaan tule.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:19.01.2018 kello on 15:36
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #76 : 7.02.2017 kello on 21:58 »
Täytyy alkaa etsimään Googlen avulla. Tuskin semmosta vikaa itselle sattuu, mitä ei olisi jollain jo ollut. Melko löysät on Fiat alustan takajouset kanssa. Pohjaanlyöntikumit on melkosen lähellä. Pitäisi varmaan ottaa yhteys Vallilan takomoon.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #77 : 8.02.2017 kello on 10:09 »
Sisävalojen sulakkeista en tiedä, mutta olen jo monessa ketjussa kysynyt ulkoäärivalojen sulakkeen paikkaa siihen vastausta saamatta. Millään raaskis korjaamoon viedä.
Ihmettelen, miten auton ohjekirjassa ei tämmöisiä perusasioita voi olla.
Kymmenistä asuntoautoista korjannut äärivalo ongelmia, yhdessäkään en ole nähnyt omia sulakkeita niille, aina löytynyt auton peräpäästä hapettunut liitos millä on alustan valoista rosvottu korin ääri valot.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #78 : 8.02.2017 kello on 10:25 »
Minulla oli kulkine montulla ja seurasin piuhoja. Takana oli semmoinen saman näköinen sähköjakorasia, mitä kotonakin käytetään. Arvelin, että se on varmaan kuraa täynnä. Se oli kuin uusi sisältä. Virtaa tuli ainoastaan yhteen nastaan.
Täytyy varmaan tutkailla vielä tarkemmin.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #79 : 22.02.2017 kello on 16:06 »
Törmäsin konehuoneessa eberiin, kun ihmettelin mikä piuha menee asuntopuolen akulta konehuoneeseen. Eipä myyjä puhunut mitään, enkä omaa mitään aikaisempaa kokemusta kyseisestä laitteesta joten en ole osannut sitä myöskään konehuoneesta haeskella.

Apparin penkin alla on lisälämmitin (kennosto + puhalli) missä kiertää jäähdytysneste. Olen aikaisemmin vain olettanut tähän tehdyn lisälenkin jäähdytysjärjestelm ästä, enkä ole asiaan sen enempää tutkinut kun ei ole kyseiselle laitteelle ollut pahemmin käyttöä. Nyt kun asiaa tutkiskelin, niin Eberi on kytketty tähän lisälämmittimeen. Virrat koko tämä kytkentä ottaa siis asuntopuolen akusta.

Ongelma on siinä, etten löydä mistään minkäänlaista kytkintä/ kelloa tai mitään muutakaan ohjainta millä saisin tuon eberin tulille ja pääsisin kokeilemaan sen toimintaa. Laitteiden asennus on äkkiseltään melkoista kötöstelyä, joten jälkiasenteisesta vermeestä lienee kysymys.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Häme
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #80 : 22.02.2017 kello on 16:33 »
Minulla oli kulkine montulla ja seurasin piuhoja. Takana oli semmoinen saman näköinen sähköjakorasia, mitä kotonakin käytetään. Arvelin, että se on varmaan kuraa täynnä. Se oli kuin uusi sisältä. Virtaa tuli ainoastaan yhteen nastaan.
Täytyy varmaan tutkailla vielä tarkemmin.

Tuleeko sinne äärivaloille 2 johtoa (+ ja - johdot)? Yleensä ei tule, vaan valon runko on korin pellin kautta maadotettu, vain + johto tulee valoille. Kuinka ruosteiset ovat valon kiinnitysruuvit?  Koita kiristää ja liikutella ruuveja. Yleensä äärivalot ovat saman sulakkeen takana, kuin auton omat parkkivalot ovat.

Röllin ohjeita seuraamalla vikapaikka pitäisi löytyä.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #81 : 22.02.2017 kello on 17:02 »
Tuleeko sinne äärivaloille 2 johtoa (+ ja - johdot)? Yleensä ei tule, vaan valon runko on korin pellin kautta maadotettu, vain + johto tulee valoille. Kuinka ruosteiset ovat valon kiinnitysruuvit?  Koita kiristää ja liikutella ruuveja. Yleensä äärivalot ovat saman sulakkeen takana, kuin auton omat parkkivalot ovat.

Mun Haimerissa on 2 johtoa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:08
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #82 : 22.02.2017 kello on 18:06 »
Ongelma on siinä, etten löydä mistään minkäänlaista kytkintä/ kelloa tai mitään muutakaan ohjainta millä saisin tuon eberin tulille ja pääsisin kokeilemaan sen toimintaa. Laitteiden asennus on äkkiseltään melkoista kötöstelyä, joten jälkiasenteisesta vermeestä lienee kysymys.

Jos se on kauko-ohjaimella, niin ei löydykään.
Katsele, josko sieltä Eberiltä menee johto pienelle boxille ja siitä taas antennijohto jonnekin...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Häme
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #83 : 22.02.2017 kello on 19:01 »
Mun Haimerissa on 2 johtoa.

Tuohan helpottaa etsimistä. Katsoo valolta johtimien värit ja kumpi johdin on maajohdin (kytketty valon runkoon).

Minulla oli kulkine montulla ja seurasin piuhoja. Takana oli semmoinen saman näköinen sähköjakorasia, mitä kotonakin käytetään. Arvelin, että se on varmaan kuraa täynnä. Se oli kuin uusi sisältä. Virtaa tuli ainoastaan yhteen nastaan.
Täytyy varmaan tutkailla vielä tarkemmin.

Jakorasialta pystyy kokeilemaan mittarilla tai koelampulla, tuleeko virta jakorasiaan asti äärivalojen nastoille. Samalla näkee minkäväriset johtimet menevät jakorasialta eteenpäin, mikäli johdinvärit vaihtuvat jakorasialla.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #84 : 9.03.2017 kello on 10:28 »
Kojetaulun alta löytyi eberille katkaisin roikkumassa johdon päästä, kun aikansa kaiveli. Hyvin lähti päälle ja toimi loistavasti. Taidan tuon virtajohdon vain vetää tuohon auton akkuun.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:08
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #85 : 9.03.2017 kello on 10:38 »
Kojetaulun alta löytyi eberille katkaisin roikkumassa johdon päästä, kun aikansa kaiveli. Hyvin lähti päälle ja toimi loistavasti. Taidan tuon virtajohdon vain vetää tuohon auton akkuun.

Miksi?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #86 : 9.03.2017 kello on 11:15 »
Lähinnä että saisi tuon virtapiuhan pois pyörimästä kuskin jaloista.

Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:08
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #87 : 9.03.2017 kello on 12:49 »
Lähinnä että saisi tuon virtapiuhan pois pyörimästä kuskin jaloista.

Tunge se sitten vaikka maton alle. Parempi että tarvittaessa on virtaa käynnistää...

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #88 : 9.03.2017 kello on 13:13 »
Tuo on kyllä totta. Täytyypi vielä tuumata asiaa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #89 : 2.04.2017 kello on 12:50 »
Tein ite (teetin äiteellä) parhaista aineista (ilmasista) ja tuli todella hyvä (ilmanen).

Pikkasen vaatii pientä hiomista vielä. Ylälaitaa pitäisi kiristää vähän tiukemmalle ja helmaan tulevista kuminauhoista puuttuu kiinnike koukut.

Veden pitävä tuulipukukangas, vanu ja lasia vasten hengittävä gore tex tyylinen kangas. Värinä aina ajaton armeijan vihreä/ maastokuvio.

Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla