rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?  (Luettu 20823 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #15 : 13.07.2016 kello on 07:24 »
Voihan sitä kierroksilla ajaa ja hevosia käyttää.. Uskoisin tässäkin tapauksessa on väänöllä suurin merkitys..



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #16 : 13.07.2016 kello on 08:06 »
http://www.towcar.info/outfitmatch-kmh.php
Itselläni ollut veturina pienimmillään Volvo 144 jossa taisi olla kaasarikoneena samanverran kuin tuossa sitruunassa , ruiskussa taas enemmän.
Kyllä sen kanssa kuljettiin ympäri suomea. Vaunuina oli esim CI Europa , ACE Ambassador , ELDDIS jne En niitten painoja muista , mutta ei nuo ennenvanhaan niin painavia olleet vaikka joku aika isokin.
Kun katsoo linkin tuloksia niin surkealta näyttää.
ps Nyt varmaan loppuu k.vetäjän ahistus kun on tähänkin vastattu

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #17 : 13.07.2016 kello on 09:43 »
Kiitos vastauksista. Näin itsekin ajattelin, että vetäjäksi tuosta olisi, jos ei liian vuoristomaiseen maastoon lähde 1500 kilon vaunun kanssa.

Olin ajatellut budjetiksi 8000-13000 euroa, mieluiten kuitenkin siihen kymppiin sen asettaisin. Eniten pelkään kosteutta ja siksi valmis jopa luopumaan joistain varusteista, ym. että varmasti saisi turvallisen vaunun. Onko pelko turhaa? Olen kuitenkin katsomassa 2005 vuoden jälkeisiä vaunuja, onko yleistä että kosteutta ilmenee jo sen ikäisissä?

Hakusessa kesävaunu.

Esim soliferin s5 kapeamman paino 1300 kg, voisi olla tuolle veturille sopiva.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #18 : 13.07.2016 kello on 09:46 »
Soliferissa hyvää on myös keulan muoto. Pystykeulainen vaunu (kuten mun ex-Knaus) lisää tuskaa, jos tehot rajalliset.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:44
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #19 : 13.07.2016 kello on 20:11 »
http://www.towcar.info/outfitmatch-kmh.php
Itselläni ollut veturina pienimmillään Volvo 144 jossa taisi olla kaasarikoneena samanverran kuin tuossa sitruunassa , ruiskussa taas enemmän.
Kyllä sen kanssa kuljettiin ympäri suomea. Vaunuina oli esim CI Europa , ACE Ambassador , ELDDIS jne En niitten painoja muista , mutta ei nuo ennenvanhaan niin painavia olleet vaikka joku aika isokin.
Kun katsoo linkin tuloksia niin surkealta näyttää.
ps Nyt varmaan loppuu k.vetäjän ahistus kun on tähänkin vastattu
jäi nyt epäselväksi onko tämä tulos sinun vaunu ja c4 vai yleisesti vaunu ja c4 veto-autona?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #20 : 13.07.2016 kello on 20:31 »
jäi nyt epäselväksi onko tämä tulos sinun vaunu ja c4 vai yleisesti vaunu ja c4 veto-autona?
Sinähän voit sieltä linkistä katsoa mikä antaa minkä tuloksen ja millä veturilla, ei siihen minua tarvita  ;D.
Minulla ei ole C4:sta, eikä tuollaista vaunua. Valitsin vaunun joka lähelle tuon Citroenin maksimi vetopainoa. Oma vaununi menee painossa reippaasti ohi tuosta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #21 : 13.07.2016 kello on 20:40 »
Harmittavan ylimielisiä nuo "eniten vetäneen " lausunnot. Masentavia. Itse 40v erilaisia koppeja kiskoneena sanoisin sitikan hyvin riittävän laillisiin nopeuksiin. Kun elämän pääasia ei ole pelkästään karavaanailu vaan lomasta nauttiminen vaunun kanssa niin on yhden tekevää pitääkö muille näyttää miten kulkee. Leppoisasti hermostumatta matkaa tekemään vaan. Kyllä teho ja vääntö riittää jos ei jokapäivä reissuun lähde. Itsellä ei kyllä alle kakslitraisia ole ollut mutta reissussa kaverien kanssa joilla ollut alle puolitoista litraisia kaasarikoneita. Kukaan ei pahemmin jalkoihin jääneet. Lehmänhermot esiin ja huippuvaanareiden sekaan vaan !

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #22 : 13.07.2016 kello on 20:43 »
Se on niin käytöstä kiinni. Varmaan menee harvakseltaan tai lyhyitä matkoja vetävällä pienemmälläkin koneella. Jos tekee oikeasti pitkiä reissuja, niin pakko on veturiinkin panostaa enemmän.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #23 : 13.07.2016 kello on 20:58 »
Juu Alan. Asenteesta on pitkälti kysymys. Jos leiripaikalle saapuu hikisenä ajamisesta stressaantuneena  ei lie illan istumisesta suurta häppeninkiä ole odotettavissa. Parisuhde koetuksella. Muutenkin reissaaminen pitää ottaa leppoisasti eikä näyttämisenä muille tahi akalle kuinka kova kuski olen. Muuten kannattaa elämää etsiä muilta ....... !

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:48
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #24 : 13.07.2016 kello on 21:10 »
Mikä nyt mättää.
Aloittaja harkitsee vaunun hankkimista ja veturina mainittu Sitikka jolla saa vetää 1500kg. Tuolla pystyy vetämään sen mikä on luvattu ja pitkälti sitten on asennekysymys ja reittivalintakysymy s miten vetämisen toteuttaa.
Ei tuo ihanneyhdistelmä ole mutta ei vasta-alkajan kannata myöskään aloittaa ostamalla huippuveturi jos harrastus muuten ei ole mieleen. Satsaa mieluummin siihen vaunuun sen minkä pystyy ja jos harrastus muuten tuntuu hyvältä on aika päivittää veturi, mahdollisesti.


*****
  • Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla:13.07.2016 kello on 21:36
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #25 : 13.07.2016 kello on 21:11 »
Ihan 1500kg vaunua en laittaisi C4:sen perään kun alkaa olla turhan painava auton omamassaan nähden, mutta joku  max 1300kg niin mikäettei. Jos tarkoituksena on vetää satunnaisesti joitakin tuhansia kilometrejä kesässä, niin kyllä tuon koneen voimavarat riittää ihan ok. Tasaisella kulkee nelosvaihteella ja hyvissä ajoin ennen jyrkkää ylämäkeä ja vauhdin hyytymistä kolmosta silmään ja nilkkaa suoraksi, niin kyllä kulkee ihan riittävää vauhtia eikä tarvitse olla pahemmin tientukkeena, ei ainakaan sen enempää kuin rekatkaan.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #26 : 13.07.2016 kello on 21:13 »
Harmittavan ylimielisiä nuo "eniten vetäneen " lausunnot. Masentavia. Itse 40v erilaisia koppeja kiskoneena sanoisin sitikan hyvin riittävän laillisiin nopeuksiin. Kun elämän pääasia ei ole pelkästään karavaanailu vaan lomasta nauttiminen vaunun kanssa niin on yhden tekevää pitääkö muille näyttää miten kulkee. Leppoisasti hermostumatta matkaa tekemään vaan. Kyllä teho ja vääntö riittää jos ei jokapäivä reissuun lähde. Itsellä ei kyllä alle kakslitraisia ole ollut mutta reissussa kaverien kanssa joilla ollut alle puolitoista litraisia kaasarikoneita. Kukaan ei pahemmin jalkoihin jääneet. Lehmänhermot esiin ja huippuvaanareiden sekaan vaan !
Ehkä se kuviteltu ylimielisyys tulee siitä kun yksi lapsenmielinen alkaa asiaketjussa piikittelemään aiemmissa keskusteluissa. Kas kun et puuttunut siihen, mutta senhän ymmärrän..... hyvin

Lisäksi minähän olen vain julkaissut arvostetun sivuston arvion siitä teho/veto-ominaisuus suhdeluvusta, itse kerroin aikoinani vetäneeni samantehoisella senaikaisia isohhkoja vaunuja. Toki painoja en muista. Se on kumma tuon määrättyjen lukutaito, ne osaa aina lukea juuri oman mielensä mukaan. Voi olla lukematta jos ahistaa....

Juu Alan. Asenteesta on pitkälti kysymys. Jos leiripaikalle saapuu hikisenä ajamisesta stressaantuneena  ei lie illan istumisesta suurta häppeninkiä ole odotettavissa. Parisuhde koetuksella. Muutenkin reissaaminen pitää ottaa leppoisasti eikä näyttämisenä muille tahi akalle kuinka kova kuski olen. Muuten kannattaa elämää etsiä muilta ....... !
Itseni ei kyllä tarvitse tulla hikisenä ja stressaantuneena. Ehkä ne oli kaverisi jotka piikkilangankiristi mellä kiskoneet koppia koko päivän  :P :P :P
Eikä minun kenellekään tarvitse näyttää, nekin kuuluu omiin juttuihisi. Olen kyllä jo sopinut itseni kanssa etten enää kirjoita matkoistani .orgiin. Ei siitä saa kuin paskaa niskaan

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:33
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #27 : 13.07.2016 kello on 21:16 »
Kyllähän tuollaista vaunua Sitikalla vetää, asenne kysymys eli mäkiin pitää ennakoida yms. asiaan kuuluvaa. Itse kiskoin aiemmin Polaria (muistaakseni 1200 kg maksimi paino oteessa) 1.8 T bensalla, hyvin kulki mutta meni sitä bensaakin, siihenkin pitää asennoitua. Nykyään dieselillä, on kyllä vaivattomampaa mutta kummallakin pärjää. Loppuun "jänis kevennys", viime kuussa Rovaniemen Saarituvilla oli Wartburg ja Poksi yhdistelmä Saksasta, oli se ainakin tänne asti päässyt. ;)


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #28 : 13.07.2016 kello on 21:20 »
1.8 T:ssä oli ja on 150 heppaa. En itse ole mitenkään mollannut ettei citikalla voisi vetää, julkaisin vain nettisivuston arvion yhdistelmästä. Aiemmin tuon sivuston tulokset ovat olleet arvostettuja, nyt ei kun väärä kirjoittaja.....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
« Vastaus #29 : 13.07.2016 kello on 21:29 »
Kröhöm. Auton mooottorissa on vääntömomentti 147Nm joten ei sinne perään kyllä todellakaan
kannata painavaa koppaa laittaa. Loma on pilalla kun pakarit paukkuu poikki ja moottoritielle
saa kiihdyttää kuukauden.
Vedin kerran hesan reissun vapari 1.6 mazdalla Lmc:n yksiakselista ja lupasin itselleni etten ikinä enää
kiusaa itseäni alitehoisella veturilla.
Joo, olen ollut pienen ikäni kyydissä kun vedettiin "jyry"Ladalla Solikkaa joka laaksoon. Ja oli autossa korjattavaa...
Ts. Ei kannata haavekuvia luoda kysyjälle vaan ihan oikeita faktoja tiskiin. Jos jollain on tuollainen veturi
niin olisi mukava kuulla miten kulkee  Thumb