Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kuinkas 5-8 tonnin autot pelittää?

(1/3) > >>

sepelix:
Tere Kaikki!

Minulla käynyt välillä ajatus myydä hyvä -93 solkku pois ja ostaa 5-8 tonnin matkailuauto. Olen vaunuillut n-30v mutta matkailuautoa en ole koskaan omistanut. Nyt vaunuilu jäänyt vähiin ja olen ajatellut kuinka nuilla tuon hintaluokan autoilla pärjää liikenteessä? Onko vanhat matkaajat/hymerit/soliferit esim.jo tekniikaltaan ihan ikäloppuja? Korin ja ns.vunun tekniikan osaan hyvinkin tarkistaa mutta autojen tekniikka mietityttää. Reissuja ei tulisi hyvin paljoa ja ehkä ajoa vuodessa n3000km. Ja talviauto pitää ehdottomasti olla. Kertokaapa vinkkejä kellä on kulkineita tuossa hintaluokassa! MUkavaa heinäkuuta kaikille!

Muumuupapa:
Vaikka kilometrit olisivat kohtuulliset, tekee pelkkä ikä temppujaan vanhalle autolle. Ja paikkoja joita ikä nakertaa on monia. Jos itsellä pysyvät työkalut käsissä, on vanha auto varmasti hyvä hankinta noin pienillä kilometreillä. Mutta jos joudut turvautumaan perusremonteissa korjaamon apuun, osta suosiolla uudempi. Se tulee lopulta halvemmaksi.

Itse ajoin vuosimallin 1991 autolla kolme vuotta ja noin 15 000 kilometriä (165 000-180 000tkm). Tänä aikana korjattiin jouset, jarrut, jarrupääsylinteri, jakohina, laturi, valoja, vesipumppu, hihnapyörät, vesiletkut, antureita, akku, raidetangon päät, iskarit, jne... Stefaremonttiin olisi ollut syytä, mutta se vasta kalliiksi olisi tullutkin.

Nuo 15000 kilometriä tulivat lopulta aika kalliiksi ja koskaan ajaessa ei ollut täyttä varmuutta hajoaako jokin paikka ennen perille pääsyä.

Turhan Höpöttäjä:
Aloitin -70 luvulla karavan hommat matkailuautolla. Nyt kolmas auto menossa -90:n on. Kysymys on hieman outo. Vanha auto on vanha auto, olkoon minkä luokan auto tahansa. Se jolla on rahaa, ostaa uuden, tai uudemman auton. Rahvas, jos aikoo matkailuautolla ajella, se on vanha. Joissakin on viat vähäisiä, joissakin taas enempi.    ...Näin se vaan on.  :)

perho-ukko:
Vuosimallin -85 LT 28 Fiilis porskuttaa edelleen ! ;D

kipa76:
mulla on eka auto ja se on -91 pösö, ja tänä kesänä tullu 5tkm ja lisää tulee vielä.
hyvin toimii ja ihan mukava auto.
vähä vain harmittaa ku ostaessa en valinnu semmosta mallia missä ois kiinteä parivuode takana, levitettävän siihen sai tehtyä mutta sänky leveenä vessaan meno hankalaa, muuten olenki ollu autoon ihan tyytyväinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View