rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88  (Luettu 12508 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.07.2023 kello on 21:14
Vs: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88
« Vastaus #15 : 24.07.2016 kello on 22:08 »
Miksi 22mm vahvaa? Eikö kannattaisi 32mm ruodelautaa ja siitä sirkelöi sopivaa soiroa? Itse käytin 32mm tavaraa joka höylättiin 30mm vahvaksi samaan hintaan, mulla ei ole eristeet liimattu alunperinkään peltiin eikä vaneriin jolloin 30mm Finnfoam sopi pellin ja vanerin väliin, reunoista vaahdotin eristeet puihin kiinni. Työsi suuruusluokka näyttää samalta mitä mulla oli Kabessa, mutta mulla oli pokattu katto ja päätypellit seinien päälle ja en irroittanut listoja ulkoa ennenkuin sisärakenteet oli kunnossa, näin pysyi kasassa ilman puurakenteitakin. Ite tein ensin lattiaa jonka päälle sai rakennettua seinää, oisko ollu max metri kerrallaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.07.2023 kello on 21:14
Vs: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88
« Vastaus #16 : 24.07.2016 kello on 22:13 »




Olen kanssa rakentanut tollasen "vaunun" koirille

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.06.2017 kello on 12:16
Vs: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88
« Vastaus #17 : 26.07.2016 kello on 20:57 »
Sitähän on rakennettu oikein kunnon koirakärry. Itte rakentelin tommosen laatikon normaalin muulin päälle ettei tule mitään sanomista viranomaisilta kun laatikko on irroitettavissa ilman työkaluja ja toinen syy oli että aika harvoin tuota tarvitaan, lähinä talviaikaan ja kesällä taas tarvitaan peräkärryä niin nyt pääsee yhdellä kärryllä.

Käytän 22mm kun vanhat on 24mm ilman liimoja niin toi 22 on toivottavasti tarpeeksi lähellä vaahtojen kanssa.
Vanhaa puuta näyttäisi jäävän kuitenkin seinille jonkin verran. Alajuoksut pitää vaihtaa mutta muuten pääsee nurkkien lähellä olevien pätkien vaihdolla. Eristeeksi ajattelin laittaa 20mm finfoamin ja liimata sen kunnon kerroksella uretaania.

Lattia on itsellänikin ensimmäisenä menossa vaihtoon, tosin tuo takaseinä piti saada edes jollan kiinni ja katsotaan mitä muuta tuntuu tippuvan kun saan loputkin sisävanerit irti.

Pohjan rakenne on vaan nyt mietinnässä. Vanha näyttäisi olevan alhaaltapäin katsottuna: joku ihme muovikalvo, 3mm vaneri, 24mm styroks, 6mm vaneri, muovimatto, eli 33mm yhteensä.
Ei viittis hirveesti korottaa kun muuten menee väliseinien ja kalusteiden muokkaukseksi, tosin teen senkin mielummin kuin laitan enää mitään 3mm:stä vaneria alimmaksi kerrokseksi.



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.07.2023 kello on 21:14
Vs: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88
« Vastaus #18 : 26.07.2016 kello on 22:38 »
Sopisko lattiaan 6.5mm vanerit kummallekin puolelle ja 20mm eriste? Seinään onkin varmaan 20mm eriste hyvä jos ei tarvii paljon uusia, sitähän sai by alkuisesta kaupasta. Olen muutoskatsastanu koirakärryn, otteessa eristetty umpikori, aiemmin se oli venetraileri..

  • Vieras
  • Vs: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88
    « Vastaus #19 : 27.07.2016 kello on 00:35 »
    Sopisko lattiaan 6.5mm vanerit kummallekin puolelle ja 20mm eriste? Seinään onkin varmaan 20mm eriste hyvä jos ei tarvii paljon uusia, sitähän sai by alkuisesta kaupasta. Olen muutoskatsastanu koirakärryn, otteessa eristetty umpikori, aiemmin se oli venetraileri..

    Ääni tälläiselle rakenteelle. Hyvä liima vain millä uretaanilevyt kiinni molemmin puolin. Ehdottaisin kyllä että pura vaan kylmästi seinät ja kaikki levälleen ja tee kaikki elementteinä uudet, pääset paljon helpommalla kun projekti on noin laaja. Ensiksi tässävaiheessa tee lattia valmiiksi kun saat vielä korista mitat. Sitten räjäytä osiksi ja teet seinäelementit irrallaan ja katto on sitten makuasia miten sen tekee, itse tekisin niin että seinien päälle muutamasta elementistä tehty vaneri+eriste yhdistelmä ja sitten rullasta uus kattopelti liimaten yksmittaisena. Toki onnistuu se noinkin mutta on hidasta ja hankalaa. Itse tein takaseinän ja etuseinän omaan projektiin kokonaan uuden ja nyt jos pitäis uusiksi miettiä niin tekisin myös toisen sivuseinän koska sitä piti laajalti uusia. Tuon seinien korjaamisen suurin ongelma pystyyn päin on riittävä tukeminen. Jsot ekee lattialla/pöydällä uuden seinän niin painoksi vai kantaa vaikka kivia kuten itse tein

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 3.06.2017 kello on 12:16
    Vs: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88
    « Vastaus #20 : 8.08.2016 kello on 12:47 »
    Nyt ehtii tännekin päivittelemään tilannetta.
    Hitaastihan tuo etenee kun töissäkin pitää käydä, mutta nyt viikonloppuna sain mielestäni projektia taas hyvin eteenpäin ja vaunun takaosassakin uskaltaa taas kävellä.



    Rakenteeksi tuohon tuli nyt tuo suositeltu vanerit + 20mm finfoam, alimpana oleva vaneri on tervattu.
    Vanerit on laitettu vielä toisiinsa nähden ristiin, jotta saa maksimi jäykkyyden. Sen takia päällimäinen on kahdesta osasta, kun ei vanerissa riittänyt leveys.

    Tukemiseen ja apukäsien virittelyyn menee kyllä aikaa, mutta kun taivasalla tekee niin ei viitsi purkaa ihan kokonaan atomeiksi. Ja kiirettähän tässä ei ole jos vuodelle 2018 koittaa saada valmista.

    Ikkunan tiivisteissä kävi vaan kivasti kun virittelin niitä takaisin paikoilleen niin pituudesta oli hävinnyt ~15cm :)
    Pitää etsiä uutta kumia tai venytellä vanhoja
    Profiililtaan suunnilleen


  • Vieras
  • Vs: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88
    « Vastaus #21 : 8.08.2016 kello on 15:41 »
     Thumb hyvännäköistä jälkeä! Ikkunoiden kulmissa pitäis kaiketi olla muoviset vahvikkeet, ehkä siks katos tiivisteen pituudesta osa?

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 3.06.2017 kello on 12:16
    Vs: Pientä pintaremonttia LMC Munsterland Siesta 370t -88
    « Vastaus #22 : 18.08.2016 kello on 15:29 »
    Ollut taas vähän kiireitä joten eipä ole päässyt rakentelemaan mitään uutta, mutta kattoa sain vähän purettua.
    Vaikka alussa taisin sanoa että kun odotukset vaunun kunnosta on mitä on niin eipähän tule yllätyksiä, mutta toisin kävi.

    Miten voi vanha kattoluukku pitää vedet ulkona?

    Luukun ympärillä täysin kuivaa :) Muutenkin yllättävän tervettä puuta seinissä nyt kun pääsi takanurkasta vähän kauemmaksi...

    Ikkunan tiivisteistä sen verran että tuolla on ne muoviset kulmapalat paikoillaan, mutta vanerit meni reisille kun ei tullut taas mietittyä tarpeeksi ennen niiden sahailuja. Noh pitää vielä tehdä uudet vanerit niin saa nurkatkin nätiksi ja eiköhän nuo vanhat "hukkapalat" saa jonnekin muualle jemmattua.
    Tiivisteen sai astetta paremmin paikalleen kun laittoi tiivisteet kiehuvaan veteen ja vähän venytteli, ei ne vieläkään hyvät ole, mutta saa nyt olla hetken paikoillaan. Vaihdetaan viimeistään kun kun vettä sataa sisään tai pääsee ulkopintojen maalaukseen.