rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Clou  (Luettu 8174 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Clou
« Vastaus #30 : 8.07.2016 kello on 23:53 »
Katsotaan saanko kirjoiteltua mitään pidempää nyt kun ei tarvitse kännykällä näpertää.

Vesivessakeskustelu un on hieman vaikea ottaa vielä "vasta vuoden"  kokemuksella kantaa. Meillä kukaan ei ole laitosta vielä käyttänyt. Paitsi koemielessä testasin, että toimii. Vettä tulee ja vettä menee.  Viime kesän reissuilla kertaakaan ei ollut tarvis. Nyt olisi ollut jo käyttöä viime viikonloppuna, mutta sen verran hopulla lähdimme, että vesitankki on edelleen viime syksyltä tyhjä. "Yllättävä" ja äkillinen työtilanteen muutos pilasi kaikki kesälomasuunitelmat ja nyt ei ole kuin näitä viikonloppuja käytössä ja nekin paikoitellen hieman vajaita. Niin tuli vähän välivuosi tästä kesästä lomailun kannalta. Sen olen tosiaan huomannut että noita ajokaivoja ei ihan jokapaikassa ole. Joten vaatinee Suomessa vähän suunitelmallisuutta . Näitähän lienee pääasiassa kaikissa noissa busseissa tehdyissä matkailukulkimissa? Kun kysyin tyhjentämisestä viime vuonna Kunkulla niin siellä ihmeteltiin kovasti että missä autossa muka on moinen ratkaisu. Ei meinattu ensiksi uskoa. Sitten jonkun henkilökunnasta isällä oli samanmoinen kuulemma ja sitten alkoi uskomustakin löytyä. Eli oletan että hekin on monenlaista nähnyt harrastuksessa ja tuolla alueella pyöriessä ja siksi oletin että tämä olisi ihan normihomma kuitenkin isossa kaavassa. Mutta ilmeisesti hieman harvinaisempaa.  Toki et ole kauheasti laittanut tarkempia speksejä ehdokkaastasi, joten en tietenkään ihan satavarma voi olla koskeeko tämä autoasi.

Oma taustani on tosiaan se, että tämä on ensimmäinen asuntoautomme. Joten kauhean paljon ei ole vertailupohjaa. Mutta omalta kohdaltani kerkesin käydä katsomassa innolla useita autoja vajaan vuoden aikana sekä yksityisillä, että yrityksillä. Asunto-osan puolesta parhaita puolia mielestäni Cloussa oli yleinen laatuvaikutelma ja jonkinlainen jämäkkyys. Koko rakenne vaikuttaa jotenkin jämäkämmältä. Vähän samalla tavalla kun jos laitat mersun oven kiini verrattuna että laitat pienen Fiatin oven kiinni. Jotenkin autosta tulee itselleni sellainen vaikutelma, että se on lähes kokonaan insinöörien suunittelema. Esteetikot on pidetty kaukana suunnitteluosastost a ja kaikki muodot palvelevat mieluumin jotain funktiota kuin ulkonäöllisiä seikkoja. Ensialkuun kavahdin itse tuota ulkomuotoa, mutta se että auto ei haissut tupakalta, eikä siellä tiettävästi oltu pidetty koiria (Meillä vanhempi poika kovasti allerginen) autossa oli neljä valmista petiä aina valmiina ja yleinen ihan siisti, joskin vanhahtava fiilis saivat tekemään myönteisen ostopäätöksen. Paljon huonomman oloisista, joskin muutaman vuoden uudemmista olen nähnyt selvästi yli tuplahinnan pyydettävän ja jos pitäisi päittään vaihtaa niin harvaan tuplahintapyynnöllä olevaan olisin valmis vaihtamaan. Joten itse oln kyllä tyytyväinen ostokseen. Joskin Ducato aiheuttaa nykyään välillä hieman harmaita hiuksia käynnistymisongelmi llaan, jotka jo fikstattiin ja ilmestyivät takaisin uudestaan.

Sitten jotain mihin tietämätön olisi voinut kiinnittää enemmän huomiota. Meillä ainakin oikea paino kaatopaikan vaan mukaan on jotain ihan eri, kuin paperissa oleva paino. Eli jos reissaa paljon Ruotsissa tai muualla jossa huhujen mukaan punnitaan jollain frekvenssillä oikeasti näitä autoja ja on taipuvainen stressaamaan siitä, niin kannattaa käydä puntarilla ja miettiä etukäteen. Itse Ducaton Maxi runkohan vähän enemmän voisi kantaakin, mutta on rekistertöity 3490 kilolle. Takatallin puute on toinen selkeä puute. Tämä tosin on harvassa tämän ikäisessä ja hintaluokkaisessa yhtään paremmassa jamassa. Ja ainakin itsellä vaikuttaisi ihan toimivalta ratkaisulta tuo Carry All boksi. Näissä on useassa muuten jonkinlainen pyörä tai skootteriteline integrouitu takapuskuriin. Meillä ei ole, mutta useammassa myytävässä olen moisen huomannut. Voisi olla ihan näppärä.

Tuossa vielä linkki omaan .org uran alkuun jossa myös autostani jotain hätäistä juttua. https://karavaanari.org/index.php/topic,14000.0.html Ja tosiaan http://asuntoautopaivakirjat.blogspot.fi/2015/04/the-big-bang.html tuosta eteenpäin on aina välillä enemmän ja vähemmän pohdintaa autosta. Alunperin blogin piti olla ihan puhdas matkapäiväkirjatyyp inen blogi, mutta paljon on mennyt välillä aloittelevan harrastajan välinepohdiskeluksi ja välillä sitten joksikin ihan muuksi tajunnanvirraksi.

Kaikenkaikkiaan itse pidän Clousta oikeinkin paljon. Enemmän tällä hetkellä pelottaa se, josko joskus intoutuu vaihtamaan uudempaan ja kiiltävämpään ja päälisinpuolin mukavampaan. Kun näistä on tullut luettua useampiakin kauhutarinoita, kuinka se uusi ja kiiltävämpi kristallilaseineeen ei pohjimmiltaan olekaan ollut ihan yhtä hyvä kuin se vanha. Vaikka toki nykyautot kestävätkin varmasti eri tavalla kuin vielä 80 luvun autot. Mistä syystä huoltamojakaan ei enää samassa mittakaavassa tarvita kuin omassa lapsuudessa. Muistaakseni olen myös lukenut että Niessmann Bischoff tekee myös vanhoille Cloulle siirtoa uusille alustoille. Jonka järkevyyttä itse hieman ihmettelen. Kuten esim tämä, jossa jos Saksaa oikein luen on koppi vuodelta 1985 ja auto vuodelta 2007.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=199555045&isSearchRequest=true&scopeId=MH&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&makeModelVariant1.m akeId=18600&makeModelVariant1.m odelDescription=clou&pageNumber=2

Jos Saksa taipuu niin http://www.clou-freunde.de/ löytyy jotain tietoa. Joskin webbisivut ovat ulkoiselta olemukseltaan ja tekniikaltaan lähes samaa ikäluokkaa kuin nämä Clout.

Itse siis lämpimästi kyllä suosittelen Clouta, mutta toki kaikki nämä tämän ikäiset nyt ainakin ovat yksilöitä.

  • Vieras
  • Vs: Clou
    « Vastaus #31 : 9.07.2016 kello on 23:01 »
    Vesivessakeskusteluun on hieman vaikea ottaa vielä "vasta vuoden"  kokemuksella kantaa. Meillä kukaan ei ole laitosta vielä käyttänyt.

    Miksi ihmeessä? Ennemmin nämä matkailuvärkkien laitteet hajoavat käyttämättömyyttään kuin käytettynä. Sadan litran säiliöllä heittää jo pidemmänkin matkan, ja jos asut omakotitalossa jossa on lokakaivo niin tyhjennyskään ei ole hankala homma.

    On mielenkiintoista kuulla minkälaisen laitteen aloittaja on käynyt "katsastamassa", ja minkälainen mielikuva hänelle on autosta syntynyt. Sitä odotellessa.

    Mielenkiintoista olisi myös kuulla minkälaisia ongelmia Seppoko:lla on kysesen vessan kanssa ollut ja onko merkki ollut sama, eli Clou.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Clou
    « Vastaus #32 : 9.07.2016 kello on 23:27 »
    Miksi ihmeessä? Ennemmin nämä matkailuvärkkien laitteet hajoavat käyttämättömyyttään kuin käytettynä. Sadan litran säiliöllä heittää jo pidemmänkin matkan, ja jos asut omakotitalossa jossa on lokakaivo niin tyhjennyskään ei ole hankala homma.

    Osittain siksi että autossa oli aika paljon muutakin opeteltavaa. Ja kun aika paljon näistä käytännön asioista olen kysynyt täältä. Osittain siksi että teininä kun vanhempani lainasivat sukulaisten asuntovaunua niin minä olin ainoa joka köytti tuolloin tuota closettia, joka taisi olla tuollainen porta potta, niin jouduin sen sen jälkeen pesemään tyhjentämään ja pesemään. En tykännyt tuosta hommasta lainkaan. Mieluumin käytin julkisia joka joskus asetti jotain haasteita mutta yllättävän vähän kuitenkin vajaan kolmen viikon itämeren kiertoreissulla. Tältä reissulta ei ainakaan heti tule mieleen yhtään ainoata epämiellyttävää vessakokemusta. Siis sellaista että vessat olisi olleet jotenkin huonossa jamassa. Omalla mökillä puusee on jo lähtökohtaisesti nihkeämpi ja sitä on kuitenkin jo kohta neljäkymmentä vuotta käyttänyt. Tällä en toki sano sitä etteikö tuo olisi näppärä kun ottaisi haltuun. Ei vaan ole vielä tullut tehtyä.

    Edelleen on muuten testaamatta tuo alden kaasulämmitys. Sitä en ole kertaakaan puolestani tarvinnut. Toki pitäisi kai kunnossapitämisrn takia joskus hieman sitäkin poltella.