Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Mikä estää kaasun kulun?

<< < (2/8) > >>

Jgahpir:
Eipä auttanut sulkujen pyörittely. Tuntuu että hiipuu vaan virtaus putkissa.
Taitaa mennä trangialla ja Juuvilla tämä keikka :D

Aakku:
Sulla on siis päältäpainettava PV venttiilin säädin....

Otat letkun irti säätimestä ja avaat venttiilin säätimen kyljestä tai päältä. Mikäli siinä PV säätimessä on letkunrikkoventtiil i jo integroituna, niin pullosta ei pitäisi tulla kuin pieni suhaus. Jos näin toimii, niin sitten siellä putkistossa ei liene vastapainetta, elikä säädin olettaa siellä olevan vuodon ja sulkeutuu. Voihan olla, että siellä teoriassa sotkisi se 50 mbar laitteistokin, mikäli sellainen on.
Voisi kokeilla ottaa sieltä säätimeltä johonkin ulkopuoliseen laitteeseen syöttö, niin tulisi jokin komponentti ainakin varmistettua.

Nämä on sellaisia maallikon pähkäilyjä, kun ihmettelin, miksei säätimestä tullut mitään, vaikka hana oli auki asennossa.

Jgahpir:
Kiitos, tätä pähkäilyä se on itselläkin, kun kokemus puuttuu.

No äskeisestä kommentistasi selvisi minulle uusi asia, eli näissä marketti painesäätimissä on myös se letkurikkoventtiili .

Olen siis kokeillut jo neljällä eri painesäätimellä, sivukierteeseen isolla pullolla ja päällelaitettavalla pieneen vehkeen omaan pulloon.
Vaihteleva menestys, kaikilla paine on pieni, mutta jatkuva, eli kituliekin saan palamaan.
Pullosta tulee siis mitään, mutta ei tarpeeksi.

Ja laitos on suomessa tehtaalla rakennettu, eli siinä on kyllä valmiina 30mb järjestelmä.

tahko:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir -  2.07.2016     kello on 15:33 ---Kiitos, tätä pähkäilyä se on itselläkin, kun kokemus puuttuu.

No äskeisestä kommentistasi selvisi minulle uusi asia, eli näissä marketti painesäätimissä on myös se letkurikkoventtiili .

Olen siis kokeillut jo neljällä eri painesäätimellä, sivukierteeseen isolla pullolla ja päällelaitettavalla pieneen vehkeen omaan pulloon.
Vaihteleva menestys, kaikilla paine on pieni, mutta jatkuva, eli kituliekin saan palamaan.
Pullosta tulee siis mitään, mutta ei tarpeeksi.

Ja laitos on suomessa tehtaalla rakennettu, eli siinä on kyllä valmiina 30mb järjestelmä.

--- Lainaus päättyy ---

Niin mikähän on "laitteen" merkki ja ikä, tai paremminkin mikä lämmitin "laitteessa" on , jos Primus niin siinä on kaksi paineensäädintä ja se säädin mistä tulee sisälle kaasut ei ole pullossa kiinni. Eli tällöin ei pulloventtiilin vaihto auta, vaan pitäisi vaihtaa se sisälinjan paineensäädin.

Jgahpir:
Hyvä pointti, mutta tässä kaasupullossa on kiinni vain mainitut liesi ja jääkaappi.
Juuri tätä haeskelen, että voisiko tuolla kiinteässä asennuksessa olla vielä joku "huoltosulku" tms joka ei ole täysin avoinna.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View