rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Transit Matkaajan valot  (Luettu 1833 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.09.2016 kello on 13:53
Transit Matkaajan valot
« : 30.06.2016 kello on 12:21 »
Moi,
Elikkäs sellainen ongelma, että vuoden -90 Transitista ei valomuisti toimi. Ennen aina sai olla ajovalot jatkuvasti päällä ja kun sitten virran sammutti niin ajovalotkin sammuivat. Nyt ne eivät sammu siten vaan pitää erikseen muistaa sammuttaa viiksestä.  :(

Joku veikkaa vikaa valokatkaisijassa joku toinen valoreleestä ja kolmas virtalukon pohjasta.  ::) Mulla olisi kyllä osat toisessa autossa, mutta en tiedä mistä tuo valorele löytyisi enkä sitä miten saisin katkaisijan vaihdettua. :-[

Saisiko apuja....  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:06
Vs: Transit Matkaajan valot
« Vastaus #1 : 30.06.2016 kello on 15:04 »
Musta voorteissa (perinteisesti jo -80 luvulta) valokytkimen, jos jättää lähivalo-asentoon, virtojen sammuttamisessa ajovalot sammuvat, mutta parkit jää palamaan..

Olisko jotain jälkijuttuja / maahantuojan lisäyksiä? Ajovaloille on oma releensä kyllä.. rele toimii ok, jos kerta viiksestä sammuu. Taitaa olla muuta vikaa kytköksissä/virtalukossa..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Vs: Transit Matkaajan valot
« Vastaus #2 : 30.06.2016 kello on 16:35 »
Musta voorteissa (perinteisesti jo -80 luvulta) valokytkimen, jos jättää lähivalo-asentoon, virtojen sammuttamisessa ajovalot sammuvat, mutta parkit jää palamaan..

Näin minunkin mielestä pitäs toimia, itse tutkisin ensin onko joku käynyt kytkemässä omiaan, eli onko lisävaloa taikka muuta auton keulalla ollut. Valon johtoon voi tulla virtaa muualtakin kuin sieltä valokytkimeltä/releeltä. Virtalukon pohja liittyy yleensä käynnistymiseen ja käynnissäpysymiseen . Valokytkin vialta tuo minun mieleen viittaisi.

Sieltä rattiakselin alapuolelta ne muovit irtoo suurella todennäkösyydellä muutamalla ruuvilla, en nyt enää ulkoa muista. Vilkun viiksiähän noihin joutuu välillä vaihtaan kun pakkanen rikkoo automaattisen palauttimen.