Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun latautuminen kun auto piuhassa

<< < (3/4) > >>

Vaeltaja:
Onko olemassa jokin syy, miksi jääkaappia ei voi käyttää kaasulla. Minulla on jääkaappi toiminnassa aina kaasulla, ajonkin aikana. Nyt olen SFC-alueella Jussia viettämässä sähköroikan päässä. Siltikin jääkaappi on jäähtymässä kaasulla tehokkaammin.

Hyvää Jussia kaikille, myös Rairantaan.

retkeilijä:
Italiaanossa 230 V:n laturi lataa hitaasti hupiakkua. Lienee ylläpitolaturi. Mutta auton akkua se ei tunnu lataavan usean päivänkään aikana.

Ajossa hupiakku täyttyy nopeasti kuten myös starttiakku.

Jäähdytän jääkaapin kotoa lähtiessä 230 V:lla. Muulloin aina kaasulla.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Vaeltaja - 24.06.2016     kello on 17:55 ---Onko olemassa jokin syy, miksi jääkaappia ei voi käyttää kaasulla. Minulla on jääkaappi toiminnassa aina kaasulla, ajonkin aikana. Nyt olen SFC-alueella Jussia viettämässä sähköroikan päässä. Siltikin jääkaappi on jäähtymässä kaasulla tehokkaammin.

Hyvää Jussia kaikille, myös Rairantaan.

--- Lainaus päättyy ---

Meillä ainakin syy on siinä, että jos saan rouvan ajamaan 3,5 tonnin autoa, niin hyvää alkua ei kannata pilata kaasuräjähde kurssilla :D
Se on niinsanottu pienemmän riesan tie.

hapero:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 24.06.2016     kello on 18:54 ---Italiaanossa 230 V:n laturi lataa hitaasti hupiakkua. Lienee ylläpitolaturi. Mutta auton akkua se ei tunnu lataavan usean päivänkään aikana.

--- Lainaus päättyy ---

Sulla taitaa olla ne129 sulakeboxi ja te43 laturi. Laturi  lataa vain hupiakkua. Tuo on 2 vaiheinen IU-laturi, lataa aluksi maksimi virralla kunnes jännite on noussut 14,4 volttiin ja sitten siirtyy ylläpitoon jossa jännite on 13,8 volttia.

retkeilijä:
^
Jaha, kiitoksia, niin taitaa olla. En ole erityisen kiinnostunut autoista, vain silloin kun joku ei toimi. En ole katsellut manuaaleja enkä imuroidessa nähnyt tuon sulakepoksin tyyppiä ja laturin sijaintia en edes tiedä. Katselen nuo joskus.

Kuvassa  koiran peti ja sulakepoksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View