rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: eikö vanhoilla enään ajella??  (Luettu 12188 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:43
  • viva la France
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #30 : 22.06.2016 kello on 10:15 »
Painaako näissä ikä päälle .
Tiedättekö muita takatallittomia autoja mihin saisi 250kg painavan moottoripyörän sisälle?
Eli vastaus ,ajettaisiin vanhalla ja mielellään  kun sopiva löytyisi .
Saakelin iso auto ja kantavuutta kokonaiset 360 kg, ei mitään järkeä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #31 : 22.06.2016 kello on 11:28 »
Saakelin iso auto ja kantavuutta kokonaiset 360 kg, ei mitään järkeä.
No ristus, kun mun pyörä painaa jo 250kg  sais vielä vähän näkkileipää ja pari pakettia kahvia evvääksi.
Luulisi tuossa olevan virhettä tiedoissa mutta kuukkeli ei kerro mulle ainakaan 30 tuuman aurinko ruisaajalla vielä mitään.
Mutta asiaan tosiaan .
Isoa takatallia kun löytyisi 300kg kantavuudella .
BestCaravaanin poijat sano ettei ole kuin jossan Carthagossa sellaista.
Kun ei nyt mistää Moveosta tai isoista takatallivehkeistä kehtaa haaveillakkaan .
Saisihan sellaisen mieleisen värkin tehtyä jostain piiiitkästä ja kooooorkeasta pakettiautosta mutta minulla se ei tulisi varmaan koskaan valmiiksi ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
  • Callengr
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #32 : 22.06.2016 kello on 12:07 »
Taitaa olla peräkärry ainoa vaihtoehto. Eikä sekään hyvä! Tuttu ongelma.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:43
  • viva la France
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #33 : 22.06.2016 kello on 12:09 »
Isoa takatallia kun löytyisi 300kg kantavuudella .
Kun ei nyt mistää Moveosta tai isoista takatallivehkeistä kehtaa haaveillakkaan .
Saisihan sellaisen mieleisen värkin tehtyä jostain piiiitkästä ja kooooorkeasta pakettiautosta mutta minulla se ei tulisi varmaan koskaan valmiiksi ::)




Tuon firman malliston takatalli on tehty nimenomaaan prätkiä ja muita tuoksuvia vehkeitä varten. Eli ei minkään sortin reikiä tallista asuin osaa ja kantavuudet on suunniteltu nimen omaan prätkille. Ainakin kaksi grossipyörää + huolto kampeet kulkee kevyesti. http://www.trigano.fr/fr/camping-cars/oxygen

P.s. Best caravanin ukot on ulkona kuin risukasa. Löytyy cvarmaan kymmeneltä valmistajalta mallit missä saa kulettaan + 400 kg nimeomaan takatallissa joka ei ole auton kuljetukseen suunniteltu.

Ja tuossa vielä yksi firma joka myy käytettyjä sekä tekee uusia niin asiakkaan alustaan kuin omaansakkin.
http://www.sec-construction.com/te-koop

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:07
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #34 : 22.06.2016 kello on 18:16 »
No ristus, kun mun pyörä painaa jo 250kg  sais vielä vähän näkkileipää ja pari pakettia kahvia evvääksi.
Luulisi tuossa olevan virhettä tiedoissa mutta kuukkeli ei kerro mulle ainakaan 30 tuuman aurinko ruisaajalla vielä mitään.
Mutta asiaan tosiaan .
Isoa takatallia kun löytyisi 300kg kantavuudella .
BestCaravaanin poijat sano ettei ole kuin jossan Carthagossa sellaista.
Kun ei nyt mistää Moveosta tai isoista takatallivehkeistä kehtaa haaveillakkaan .
Saisihan sellaisen mieleisen värkin tehtyä jostain piiiitkästä ja kooooorkeasta pakettiautosta mutta minulla se ei tulisi varmaan koskaan valmiiksi ::)
https://karavaanari.org/index.php/topic,16742.0.html tässä ketjussa taitaa olla oikeat painot ja kyseessä samanlainen auto. taitaa takatallissa vastaan korkeus jotta saa pyörän kyytiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #35 : 22.06.2016 kello on 21:08 »
Saakelin iso auto ja kantavuutta kokonaiset 360 kg, ei mitään järkeä.

Totaal gewicht: 7495 KG
Laadvermogen: 1075 KG

jotain tuollaista ajattelinkin

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #36 : 22.06.2016 kello on 21:11 »
Tuotahan minä olen kuolannut mutta ei uskalla mennä edes katsomaan ,vielä, kun se kumminkin siten töröttäisi tuossa pihassa sekin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #37 : 22.06.2016 kello on 21:31 »
Tuotahan minä olen kuolannut mutta ei uskalla mennä edes katsomaan ,vielä, kun se kumminkin siten töröttäisi tuossa pihassa sekin.

No no. Tolokku autohan tuo olisi, ehkä vähän liiankin tolokku. Jossakin vaiheessa meikäläisen auto menee romutukseen. Olen tiiraillut jo mahdollista uutta vanhaa autoa. Meikäläisen hintaluokkaan ei ole tarjolla riittävän isoa autoa, kuin teliautoja etuvedolla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:43
  • viva la France
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #38 : 22.06.2016 kello on 21:47 »
Totaal gewicht: 7495 KG
Laadvermogen: 1075 KG
Uskoisin että tuo auto on valmistajan ilmoitamilla painoilla katsastettu eli ilman mitään lisä varusteita.
Js suomeen uitetussa on tehty käytetylle rekisteröinti katsastus ja painot on punnittu täydessä varustuksessa.
Noihin painoihin ilmoituksissa pitää sihtautua hyvin epäillen varsinkin jos muualta kuin suomesta ostaa.

jotain tuollaista ajattelinkin

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:07
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #39 : 22.06.2016 kello on 22:26 »
amerikkalaisissa(tässä tapauksessa kanadalainen) mautoissa nämä "lisävarusteet" on vakiona jo tehtaalta lähtiessä. class a kun ei perustu minkään merkin runkoon vain tekniikka ja akselit on jostain merkistä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #40 : 22.06.2016 kello on 22:37 »
Minkäsikäinen on arvon raadin mukaan vanha? Mulla on normikäytössä -89 mallinen TransitMatkaaja ja kovin olen tyytyväinen 5-hengen perheen kanssa.
Toisaalta soraääniä alkaa kuulua vanhimpien muksujen suunnasta. Siis pojat 14v ja 13v. Vanhin kun alkaa olla lähitulevaisuudessa aikuisten mitassa, nyt jo 181cm joten vaatii aikuisten nukkumatilan.

Toisaalta eipä nuo teinit enää hetken päästä juurikaan ole edes pienellä painostuksella valmiit "vanhusten" mukaan lähtemään. ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #41 : 23.06.2016 kello on 09:47 »
No, mikäs sitten on oikea tapa tuon laatikon käyttöön?
Kovasti moitit kaikkea mutta minkäänlaista kantaa et ota mitä tehdä erilailla

Tätä samaa minäkin mielelläni kysyisin. Minä olen kuten juuri kommentoit sellainen joka ei todellakaan ole nähnyt tuota vaihdelaatikkoa avattuna. Ja tekninen tietämys asiasta muutenkin on sitä luokkaa etten minä osaisi sen sisuskaluista muutenkaan mitään sanoa. Autollani on nyt ajeltu vajaat kolmesataa tuhatta ja mielelläni ajelisin siten, että se säilyisi. Omat tietoni perustuvat suurelta osin näihin erinäköisiin nettikeskusteluihin ja loput sitten huhupuheisiin jotka varmasti pohjautuvat myös osittain nettikeskusteluihin . Joten varmana en pidä mitään.

Omassa autossani ainakin tuo 80 kmh nopeus (Mittarinopeus, eli oikeasti vielä alle ainakin navigaattorin mukaan)on siinä mielessä hankala, että mielestäni moottori siinä nelosella jo kyllä huutaa isompaa vaihdetta ja kaiken ajotuntuman perusteella pitäisin sitä oikeana ratkaisuna jo tuolla vauhdilla. Mutta tosiaan näitä kehotuksia ajaa vitosella vain jos ajaa vähän kovempaa olen kuulut ihan vakituisesti korjaamoiltakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #42 : 23.06.2016 kello on 09:53 »
Minkäsikäinen on arvon raadin mukaan vanha? Mulla on normikäytössä -89 mallinen TransitMatkaaja ja kovin olen tyytyväinen 5-hengen perheen kanssa.
Toisaalta soraääniä alkaa kuulua vanhimpien muksujen suunnasta. Siis pojat 14v ja 13v. Vanhin kun alkaa olla lähitulevaisuudessa aikuisten mitassa, nyt jo 181cm joten vaatii aikuisten nukkumatilan.

Toisaalta eipä nuo teinit enää hetken päästä juurikaan ole edes pienellä painostuksella valmiit "vanhusten" mukaan lähtemään. ::)

Paljonko on moottorin kierrokset, jos ajat todellista nopeutta 85km/h vitosella.

-90 luvun autoja voi itsekkin rempata, ilman törmäyssäkkien tussahdusta ja vikakoodin syttymistä. Myös sisusta muutoksia voi tehdä, eikä siinä arvo alene.  :D
« Viimeksi muokattu: 23.06.2016 kello on 10:35 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:11
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #43 : 23.06.2016 kello on 10:12 »
Omassa autossani ainakin tuo 80 kmh nopeus (Mittarinopeus, eli oikeasti vielä alle ainakin navigaattorin mukaan)on siinä mielessä hankala, että mielestäni moottori siinä nelosella jo kyllä huutaa isompaa vaihdetta ja kaiken ajotuntuman perusteella pitäisin sitä oikeana ratkaisuna jo tuolla vauhdilla. Mutta tosiaan näitä kehotuksia ajaa vitosella vain jos ajaa vähän kovempaa olen kuulut ihan vakituisesti korjaamoiltakin.

On sekin mahdollisuus, että laatikossa on hitaammat rattaat, jolloin 80/vitonen on ok.
Tutkipa välityksiä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: eikö vanhoilla enään ajella??
« Vastaus #44 : 23.06.2016 kello on 10:35 »
Sehän noissa on ongelmana ainakin osittain, 5 vaihteen rattaat on korkealla ja 5 toimii hyvin alemmissa nopeuksissa, ainakin ajotuntuma on sellainen. Kuitenkin roiskevoitelu ei yllä voitelemaan noita rattaita matalilla kierroksilla ja ongelmia syntyy. 
Ylitäyttö ½ litraa pidetään yhtenä tapana ratkaista ongelma.
Lyhyempiä välityksiä siihen saa myös ja moneen rattaat on vaihdettu laatikkorempan yhteydessä