rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: SF-Caravan ry:n ongelma  (Luettu 70230 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #45 : 11.06.2016 kello on 08:29 »
Tarvittaisiin uusi taho joka ei ole sidoksissa mihinkään alueisiin vaan hoitelisi kuntiin päin markkinointia jotta niihin saataisiin matkaparkkeja. Tämä taho saisi matkaparkkeihin kertyneistä maksuista pienen osan jotta se pystyy toimimaan jatkossakin eikä tähän markkinointi hommaan tarvi olla mikään iso porukka jolloin kulut pysyy aisoissa ja homma toimii.

Ne SFC alueet joilla on nykyään edellytyksiä pyörittää toimintaansa ja kehittää sitä voisi toimia ihan omanaan yhdistyksenä kaikille avoimena alueena ilman vanhanaikaista SFCtä jonka lähtölaskenta on jo alkanut eivätkä ne sitä huomaa että loppu häämöttää.

Eipä tuolle juuri muuta voi kuin Thumb Koko homman ydinasia on siinä tiiviissä nätissä paketissa 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #46 : 11.06.2016 kello on 09:18 »


SFC alueilla on suurinosa ennen vuotta -65 syntyneitä jotka siellä toikkaroi ja eivätkä alueet kiinnosta enään nuorempaa porukkaa siinä määrin että jatkaisivat siellä vapaaehtoisesti puuhastelua, toki poikkeuksia voi muutama ollakkin mutta niiden muutamien voimat ja varat ei riitä enään ylläpitämään nykyistä tasoa joka sekin on jo rapistumaan päin monessa paikkaa.


Taitavat olla mieluummin jo yli 65 vuotiaita. Vanhimmasta päästä tippuu pois ja toiseen päähän tulee lisää. Minä toisaalta ymmärrän eläke iässsä olevia kerrostaloasukkaita, joilla ei ole mökkiä eikä vaunulle tilaa kaupungissa, että vaunu on kausipaikalla sekä pääsee "mökkeilemään" ja samankaltaisten kanssa viihtymään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #47 : 11.06.2016 kello on 09:54 »
Minä en näe mitään pahaa yhteisöllisyydessä ja samankaltaisten ihmisten kokoontumisissa enkä myöskään sitä syy-yhteyttä jolla kattojärjestö voisi rajoittaa ihmisten hyvinvointia sfc-alueilla.

Vai onko niin että ihmisten vaatimustaso vapaa-ajanviettopaikoissa on lisääntynyt siinä kun maksuhalukkuus on vähentynyt?
On totta että uudistuksia tarvitaan mutta niihin ei riitä että mun mielest tehtäis näin,-raha on rajallista.

Mutta onneksi Suomi ompi laaja maa jossa riittää vapaa-ajanviettopaikkoja jokaiselle kuului johonkin järjestöön tai sitten ei.

Ja ruikuttajista ei tunnu olevan pulaa. Maksan mielelläni jäsenmaksun vaikken palveluja käytäkkään.   Kaunista alkukesää!    t migel

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #48 : 11.06.2016 kello on 10:25 »
Minä en näe mitään pahaa yhteisöllisyydessä ja samankaltaisten ihmisten kokoontumisissa enkä myöskään sitä syy-yhteyttä jolla kattojärjestö voisi rajoittaa ihmisten hyvinvointia sfc-alueilla.

Vai onko niin että ihmisten vaatimustaso vapaa-ajanviettopaikoissa on lisääntynyt siinä kun maksuhalukkuus on vähentynyt?
On totta että uudistuksia tarvitaan mutta niihin ei riitä että mun mielest tehtäis näin,-raha on rajallista.

Mutta onneksi Suomi ompi laaja maa jossa riittää vapaa-ajanviettopaikkoja jokaiselle kuului johonkin järjestöön tai sitten ei.

Ja ruikuttajista ei tunnu olevan pulaa. Maksan mielelläni jäsenmaksun vaikken palveluja käytäkkään.   Kaunista alkukesää!    t migel

Minäkään en näe mitään pahaa alueiden sostoiminnassa tai kausipaikka mökkeilyssä, pahaa näen siinä jos se rahoitetaan niillä rahoilla, millä pitäisi edistää myös kulkimilla liikkumista, vertaa vaikka sfcn neuvottelema S hintojen "kehittäminen".
Tapettiin sulautumisen lisäksi tarvittaisiin vähän Kaarinamaista munaa itsekultakin ja nyt yhteyttä niihin S ja sfc elimiin. ;)
T ruikuttaja

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #49 : 11.06.2016 kello on 10:49 »
No neljälläkympillä vuodessa kun saa lehdet ja alennukset sun muut niin ei niillä paljon rahoiteta vääriä kohteita.

4kybää sulaa kahteen pizzaan ja neljään olueeseen....mut kuin vain,-jokainen tavallaan,no harm feelings,kuhan kommentoin,,,,,,,,, t migel Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #50 : 11.06.2016 kello on 10:54 »
Sfc on lähtenyt aikoinaan parempiosaisten vaunuilijoiden kausipaikka harrastuksesta. Meidän muiden vielä telttaillessa, tai itse rakennetulla matkailuautolla retkeillessä. Sitten tuli saksalaiset hymereillään näyttämään, että onhan näitä tehdastekoisiakin. Kohta alkoi kotimainen tuotantokin ja tuonti autojen kauppa suomessa. Vaunut jäi eläkelläisten kausipaikka harrastukseksi. Kausipaikat pärjää ilmaisen talkootyön ja jäsenmaksun turvin. Raapaiseppa siitä potista sitten retkiparkkeihin. Hyvä että kausipaikkalaisia on, päästään me liikkuvat saunaan ja säiliöjumppaan.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #51 : 11.06.2016 kello on 11:03 »
No neljälläkympillä vuodessa kun saa lehdet ja alennukset sun muut niin ei niillä paljon rahoiteta vääriä kohteita.

4kybää sulaa kahteen pizzaan ja neljään olueeseen....mut kuin vain,-jokainen tavallaan,no harm feelings,kuhan kommentoin,,,,,,,,, t migel Thumb

Olet kyllä oikeassa, ettei ole kummoinen summa :D
Vaan en itse oikein löydä siitä lehdestä enkä alennuksista enkä alueista mitään, mitä tarvitsisin, mutta haluaisin että joku edistäisi pyörällisen kodin asioita, kuntiin, kauppaketjuihin , laivayhtiöihin jne päin

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #52 : 11.06.2016 kello on 11:05 »
Näin on. Ja tietty tietyillä alueilla on piintyneet tavat mutta ymmärän jotenkin nekin kun turvallistahan se on tässä epävarmassa maailmassa.

Itse en tuulipukutreeneihin sovellu mutta kiva aika ajoin siellä visiteerata eri yhteyksissä ja kuten sanoit,niin saunaanpääsy on mahdollista jos mäihä käy! :D Paikat pääsääntöisesti siistejä jne.
En itse osaa kuvitella mitä neljällä kympillä vuodessa voisi enempää vaatia ja kun niitä ilmaisia lounaita kun juurikaan ei ole...   t migel :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #53 : 11.06.2016 kello on 11:14 »
Yritin järjestää Korppoon torille caravan-tapahtumaa,mutta kuntalaiset olivat sellaista ajatusta vastaan vaikkakin se olisi tuonut ravitsemusliikkeisi in lisää asiakkaita ja kauppaan asiakkaita.

Kanta oli selkeä EI, no koita siinä sitten puhua karavaanareiden puolesta joita he eivät halua alueelleen...

Onneksi on karavaanariystäväll isiä kuntia kuten esimerkiksi Vehmaa ja Taivassalo jossa on kunnon tilat ja ymmärtääkseni Kopparö on upea paikka mutta sitä en tiedä miten nämä paikat ovat rahoitettu,-tuskin tolla neljälläkympillä.  t migel

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #54 : 11.06.2016 kello on 11:25 »
Vanhan auton omistavana, en anna lehdelle mitään arvoa. Suihku ja muu tarpeellinen löytyy autosta. Kun muksuja oli mukana, sfc alue oli mukava, penskojen leikkipaikkojen takia. Elikkä, edullinen ja siisti alue, sekä sauna on ainut joka vetää alueelle. Pitäisi olla kuin Pohjois Ruotsin kävijällä Tapani Pokkisella, oma sauna mukana.  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:31
  • seniori
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #55 : 11.06.2016 kello on 11:44 »



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 14:24
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #56 : 11.06.2016 kello on 11:47 »
Olet kyllä oikeassa, ettei ole kummoinen summa :D
Vaan en itse oikein löydä siitä lehdestä enkä alennuksista enkä alueista mitään, mitä tarvitsisin, mutta haluaisin että joku edistäisi pyörällisen kodin asioita, kuntiin, kauppaketjuihin , laivayhtiöihin jne päin

Ei se rahasta ole kiinni vaan periaatteesta. Yhdistys joka vastustaa minun tapaani liikkua ja olla, ja vielä haluaisi rajoittaa sitä ei minun roposia saa. Lisäksi samainen antaa vääriä tietoja mahdollisuuksista yöpyä vapaasti.
AL toistaiseksi täyttää edellytykset minun kannatukselle ja sen jäsenmaksun maksan mielelläni.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #57 : 11.06.2016 kello on 14:15 »
Kausipaikat pärjää ilmaisen talkootyön ja jäsenmaksun turvin. Raapaiseppa siitä potista sitten retkiparkkeihin.

Siis mitä?  Eihän SFC:llä ole mitään tarvetta rakentaa reissuparkkeja mutta HEIDÄN PITÄISI TEHDÄ EDES HITUSEN TÖITÄ SEN ETEEN; JOTTA KUNNAT JA LIIKELAITOKSET RAKENTAISIVAT NIITÄ.  Suomeksi: varaisivat ja osoittaisivat paikkoja olemassa olevilta pysäköintialueilta.

Äläkä sano mitään ABC:stä, se oli malliesimerkki siitä, miten yöpyjiä yritetään saada maksamaan kausipaikkalaisten olemista ja asummista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #58 : 11.06.2016 kello on 17:49 »
Ja tuo luulo että sfc järjesti abc:n hinnastonmuutoksen, on naurettava. Ei kai "S-ketju" ole mikään hyväntekeväisyyslai tos?
Kopparö on upea paikka mutta sitä en tiedä miten nämä paikat ovat rahoitettu,-tuskin tolla neljälläkympillä.  t migel
Kopparöllä ei ole sfc:n kanssa mitään yhteistä, Osa Kopparön käyttäjistä on kyllä SFC:n jäseniä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: SF-Caravan ry:n ongelma
« Vastaus #59 : 11.06.2016 kello on 19:40 »
Ja tuo luulo että sfc järjesti abc:n hinnastonmuutoksen, on naurettava. Ei kai "S-ketju" ole mikään hyväntekeväisyyslai tos?

Äläpä vääristele asiaa. ;) 
Ajatteles miten Rahtari ry suhtautuisi, jos niiltä kysytään S stä, että paljonkohan sitä arvaisi nostaa suihkussa käynnin hintaa.
Miten suhtautuu Sfc? Eihän ne sitä tietenkään järjestäneet, mutta ehkä ihan koko järjestön painoarvoa ei laitettu hinnankorotuksen estämiseksi :D, kun naapurissa myydään itse samoja palveluja.

Varmaan kaikki käyvät vuoropuhelua S kanavalla asiasta, mutta tässä yksi kommentti S liikepaikkasuunnitt elupäälliköltä:
"Aiempaan palautekeskusteluun liittyen tarkennan seuraavaa.

Matkailuajoneuvojen palveluihin ABC-ketjussa on investoitu 18 toimintavuoden aikana noin 5 miljoona euroa. Vuosittaiset käyttö-ja yllapidon kustannukset ketjutasola ovat noin 150 000 euroa.Tämä tarkoittaa, että ABC-ketju ei väheksy karavaanareita, päin vastoin."

On siis hyväntekeväisyyslai tos.