Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Minkä verran vaunun akku latautuu ajossa?

<< < (11/16) > >>

brunberg:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 22.06.2015     kello on 08:21 ---Pistäppä jääkaappi 12 voltille ja mittaa uudelleen ;)  Jos ei kule virtaa, resistanssilla ei ole vaikutusta.

Voisi tehdä itsellä saman testin kun vaunu on seuraavan kerran koukussa. ;D

--- Lainaus päättyy ---

Ei saa Upo mobilifea 12V käytölle niin ei ole väliä. Kun vaunussa ei ole kulutusta ajon aikana niin kaikki yli akun lepojännitteen on plussaa. Tietysti voisi tehdä empiirisen testin ja mitata virtaa joku kerta mutta, jos ollaan oltu verkkosähkössä kiinni niin akku on täysi.

Yrjö:
 Meillä kans ei jääkaappi jostain syystä toimi 12 V. . Olen kulutukseksi laittanut kaksi H 4 polttimon pitkää palamaan, olen säästänyt noita puolikksi palaneita kaiken varalle.
   Mitä lähempänä vaunun akussa on jännite veturin akun jännitettä, moottorin käydessä, sitä parempi.
   Minä oon päässy jonkun verran alle volttin, en ole tällä tavalla mitannut (laturilta mitaten 0.75 V.)

Yrjö:
  Ihmeellisiä noi meikäläisen epätieteelliset/ epätarkat tutkimukset.

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö -  1.07.2015     kello on 21:52 --- Meillä kans ei jääkaappi jostain syystä toimi 12 V. . Olen kulutukseksi laittanut kaksi H 4 polttimon pitkää palamaan, olen säästänyt noita puolikksi palaneita kaiken varalle.
   Mitä lähempänä vaunun akussa on jännite veturin akun jännitettä, moottorin käydessä, sitä parempi.
   Minä oon päässy jonkun verran alle volttin, en ole tällä tavalla mitannut (laturilta mitaten 0.75 V.)

--- Lainaus päättyy ---
  Mittasin minulle uudella tavalla: Opelin akku oli 12.23 V. vaunun 13.01 V., käynnistyksen jälkeen vaunun akussa oli 0.29 V. pienempi jännite. Kun pistin kaksi H4 polttimoa palamaan vaunuun(mittarini näytti 10.92 A.) vaunun akussa oli 1.12 V. pienempi jännite. Kun Opelilla (yksin) oli ajettu lenkki, äskeisellä mittauksella oli vaunun akussa 1.0 V. pienempi jännite.

Oulaa:
On se kumma kun nykyaikana,kun ihan kaikki on jo valmiiksi keksitty niin ei vielä ole vaunussa itessään ajonaikasta latausta.
Ei tartteisi joutavia latausvirityksiä töpselin kautta.
Onhan polokupyörissäkin napadynamot.
Eikö se olis helppo ratkaisu olla laturi siellä pyörännavassa nykysin valinnaisvarusteena . Samall toimisi sitten moowerina toisippäin.
Pittääkö se minun tämäkin asia selevittää ^-^
Kausipaikkavaunuun ei tarttis ottaa sellasta

Naussi:
Mites sitä virtaa saadaan sitten kun pitää väliin laittaa adapteri, vaunussa 13 napainen ja autossa vanhaa mallia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View