Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Minkä verran vaunun akku latautuu ajossa?
mjo33400:
Ei minun mielestä tuossa lataustoiminnassa mitään outoa ole, noinhan sen pitää mennäkkin. Kun vertasit viimevuoden 16 Ampeeriin niin et kuitenkaan mitannut akun napajännitettä, että oliko sama kuin tänä vuonna, oletan ettei ollut. Akun napajännitteen noustessa virta pienenee oli kaapeli kuin paksu vaan.
Yrjö:
Ilmeisesti viime vuonna akkut olivat tyhjemmät, koska jouduin käyttelemään, jotta invertteri antoi tarpeeksi virtaa.
Tuo plussa puolen jännitehäviö hiukan askarruttaa, ehkäpä joskus paikallistan sen??
Tapani mukaan kerron muillekin, sikäli jos aihetta huomaan!
Ehkäpäpä "mjo33400" voisi pistää sen kytkentäkuvan suoraan laturilta, joka oli joskus infon puolella. Oiskohan esim. linkkikirjastosa oma osio sähkökaavioille? Ei ainakaan minun taidolla löytynyt.
Minä kun en uudempien autojen sähköistä tiedä mitään, niin sopisiko tämä kytkentä suoraan laturille myös niihin. Tosin menee parikymmentä vuotta siihen kun meillä on nykyisen tekniikan auto?
mjo33400:
Tässähän tämä. Ei vaikuta mitenkään väyläohjaukseen.
Yrjö:
Muistaakseni vanhemmassa kuvassa oli suoraan laturilta releelle? Niin ainakin tein, jää jännitehäviö laturilta akulle pois.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 20.09.2013 kello on 23:24 --- Muistaakseni vanhemmassa kuvassa oli suoraan laturilta releelle? Niin ainakin tein, jää jännitehäviö laturilta akulle pois.
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole ollut niin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta