rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: LiFePo4 akut  (Luettu 19946 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
  • Epsoo
Vs: LiFePo4 akut
« Vastaus #105 : 31.08.2023 kello on 19:04 »

En voi kytkeä tuota Victronin MTTP säädintä EBL kautta, koska paneelien virrat ylittää sen EBL 15A sulakkeen (jos nyt olen tuon oikein ymmärtänyt).

Voi sen kytkeä EBL kautta, kunhan rajoittaa MTTP:n asetuksista maksimi latausvirraksi tuon 15A. Tosin mitään järkeä siinä ei ole, aina MTTP säädin suoraan akkuun kiinni (pl. shuntti jonka kautta sen voi/pitää kytkeä jotta mittaukset toimisivat oikein)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:29
  • Lempäälä
Vs: LiFePo4 akut
« Vastaus #106 : 3.09.2023 kello on 09:24 »
  Minun äly/tiedot ei riitä tämän ketjun ymmärtämiseen. :(
  Vaimon mielestä repussa oleva vanha moottoripyörän akku, trimmerin akkuna on liian painava. Olen ajatellut tälläista. Kuinka se toimii C-tekillä ladattuna? Kun oikea laturi on turhan kallis. Trimmerin oma laturi lataa 13.86 V. parin päivän jälkeen.
   https://www.xlmoto.fi/product/akku-fulbat-lithium-lifepo4_pid-PM-4952101?nosto=test-productpage-1-fallback-nosto-1-copy-2

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:54
Vs: LiFePo4 akut
« Vastaus #107 : 3.09.2023 kello on 13:58 »
Tuon linkin akussa kuvauksessa lukee "siinä on integroitu akunhallintajärjest elmä", joten pitäisi lataus onnistua ihan normi akkulaturilla. Toki, jos on laturista mahdollista valita se alhaisempi latausjännite 14.4V, niin sillä lataisin. Eihän noissa moottoripyörissäkää n erikseen ole lithium akuille omaa laturia ainakaan tietääkseni.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:29
  • Lempäälä
Vs: LiFePo4 akut
« Vastaus #108 : 3.09.2023 kello on 18:50 »
Toki, jos on laturista mahdollista valita se alhaisempi latausjännite 14.4V, niin sillä lataisin.
  Kiitos! Muistaakseni mopo asento on pienin, lumihiutale suurin--h-auto sillä välillä. Sen osaan mitata, taitaa olla ohjekkin tallessa.