Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Auton perään laitettava värikäs "lätkä"
H@P:
Joissain Euroopan maissa ilmeisesti vaaditaan matkailuauton takana olevassa polkupyörässä tai sen suojapussissa jonkinlainen varoituslätkä, muistaakseni siinä on ainakin punaista, olikohan myös keltaista tai valkoista raitoina. Koko oli jotain noin 30 x 30 cm arviolta.
1. Missä maissa se vaaditaan?
2. Mistä niitä saa helpoimmin Suomesta / matkan varrelta?
H@P
"Masi":
Puna valkoinen vino raidoitus ja Espanja ja Italia ja ettei menisi liian helpoksi niin molemmissa hieman erilainen raidoitus.
http://www.vapaa-aika.com/epages/vapaa-aika.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015091804/Categories/Ajoneuvoihin/%22Asuntoautoihin%20Pakettiautoihin%22/Pyoeraetelineet_asuntoautoon
88k5:
^
Pakollisia maita myös Kroatia (Italiamalli käy).
Eli
Mutta käy kaikissa Eu-maissa kun ylitys alkaa olla lähellä 1m.
Itse on tullut pidettyä kaikilla euroopan reissuilla, riippumatta maista - jopa Suomessa. Suojahupun (4pp) ympäri kun on narut, niin hupusta lähtee liiat löysät samalla.
H@P:
Onko siis jotain sääntöä (vaikkapa senttimäärää), milloin tuota lätkää pitää pitää?
Pitääkö olla yhden pyörän ollessa telineessä?
H@P
seppoko:
Reissuillani Italiassa ja Espanjassa mulla ei ole (vielä) ollut. Olen (oletan) kerran nähneeni, että Italiassa ovat poliisit ainakin puhutelleen lätkän puuttumisesta. Mutta siinä olikin pyörät takaseinästä suoraan ulospäin jossakin VW:n retkuiluautossa. Eli sangen kaukana seinästä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta