rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet  (Luettu 16786 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.07.2022 kello on 14:15
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #15 : 7.05.2016 kello on 18:44 »
Samat oireet oli -89 Ducatossa, uusi startti poisti vaivat. -vanha oli kaikinpuolin loppuunkäytetty.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:12
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #16 : 7.05.2016 kello on 20:31 »
Niin, vielä yksi asia, katso, että startti on kunnolla kiinni.  Olen nähnyt senkin, että Viiatin startti on löysällä ja heiluu kun hull....

Ja nyt kun 'hyviä' neuvoja on tullut vaikka kuinka paljon, niin lähdepä kokeilemaan: pyöriikö, tuleeko jännitettä etc.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:21
  • Pahkakoski
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #17 : 7.05.2016 kello on 20:39 »
-89 Ducatossa ei ole itsessään käynnistyksen estoa, jos sellainen on se liittyy jälkiasennettuun hälyttimeen.
Eiköhän tuohon löydy uusi pohja.

Tarkentan että tarvikevirtalukko katkaisee virran polttoaineen syötön magneettiventiililt ä starttaus vaiheessa ja onnea uuden pohjan etsintään.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #18 : 7.05.2016 kello on 21:10 »
Ja nyt kun 'hyviä' neuvoja on tullut vaikka kuinka paljon, niin lähdepä kokeilemaan: pyöriikö, tuleeko jännitettä etc.

😊 No niinpä. Kiitokset kaikille jo tähän astisista vikeistä. Oma osaaminen alkaa vaan tulla osassa hyvistä neuvoista vastaan. Katsotaan nyt mihin päästään. Ensinnä ajattelin kokeilla tuota maadoitusta. Hyvä puoli oli ainakin se että muistin että minulla olisi käynnistyskaapelit autossa. Eipä löytynyt ainakaan sieltä missä muistin nähneeni. Ehkä olen nähnyt harhoja. Täytyy hommata noin muutenkin tähän koneeseen. Toisaalta nyt kun tuossa pihalla autoa kääntelin niin mitään ongelmia ei ilmennytkään joten en olisi pääsyt testaamaankaan tuota maadoitusta.

Mitäs vikaa tässä on

http://m.motonet.fi/fi/tuote/482328?ajoneuvo=138&vuosimalli=1989


Ainakin omasta mielestä siinä lukee että tulee virtalukon pohjakin mukana. Korjaamohommiksi taitaa minulla toki mennä jos tuon vaihto tulee ajankohtaiseksi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:54
  • Callengr
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #19 : 7.05.2016 kello on 21:16 »
Vanhalta solenoidin heräte johdolta ohjausvirta esim releelle  ja akulta päävirta, releeltä uudella johdolla solenoidille? Virtalukolta tulee siis vaan ohjaus. Riittävän järeä  rele vaan väliin 20A varmaan riittää tuskin solenoidi enempää tarvii. Asian tuntijat osaa sanoa kuinka riittää.
« Viimeksi muokattu: 7.05.2016 kello on 21:26 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #20 : 11.05.2016 kello on 10:39 »
Ongelman satunnaisuus tekee tästä kyllä hankalan diagnosoitavan. Nyt on taas lähtenyt joka kerta ykkösellä liikkeelle. Maajohtoa en ole löytänyt, ja Starttiakaan en oikeastaan näe. Pohjapanssari kai pitäisi poistaa että saisi kunnolla näkyviin? Ylhäältäkään en tuota ole nähnyt tai ainakaan tunnistanut.

Akun plussanavan kontakti oli kyllä jonkin verran löysällä. Tuon nyt kiristin ja ruiskuttelin vähän tuota WD40:stä kumpaankin akun kiinitykseen. Nämä toki jo sen jälkeen kun auto alkoi toimimaan "normaalisti". Kovin luottavainen kuitenkaan en ole siihen, että ongelma ei palaisi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #21 : 8.06.2016 kello on 22:07 »
Noniin. Tänään piti viedä Ducato renkaanvaihtoon. Eipä onnistunut. Edellisen viestin kirjoittelusta, jokaisen kerran, joita ei nyt kyllä liikaa ole ollut, on startannut laakista. Kiristin tuolloin nuo akkukengät ja jo ehdin hetken toivoa että vika olisi ollut niinkin yksinkertainen, mutta ei. Ja kokeilin myös vetää käynnistyskaapelill a miinuksesta moottorin runkoon ja sitten startata, eikä vieläkään inahdustakaan. Eli voiko tämän perusteella nyt olettaa että vika ei olisi ainakaan maadoituksessa?

Sitten seuraavaksi pitäisi jotenkin analysoida starttimoottori ja virtalukonpohja?

Oliko tuo startin kokeileminen siis helppoa jollain ruuvarilla?

Minulla taitaa olla joku pohjapanssari ja kun auton alle pääsee vähän nihkeästi niin on ollut vähän vaikeuksia paikantaakin tuota starttia. Jossain siellä panssarin alla se taitaa olla?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #22 : 8.06.2016 kello on 22:19 »
Ainakin 2.5 TD vm. -89 Ducatossa starttikokeilun pystyi tekemään yläkautta.
Tosin riitti kun startti vain kolahti niin sen jälkeen startti toimi avaimestakin.
Syy oli siin virtalukon pohja. 

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #23 : 8.06.2016 kello on 22:41 »
Tyhmä kaipailee taas vähän apuja. Eli mistähän sitä starttimoottroria nyt kannattaa etsiä ja miltä se näyttää. Kuvsita tuli vähän kehnot. Liian läheltä olen ottanut. Jotenkin oletin että se olisi jommassa kummassa päässä ja kun edestä katsoen oikealla on vaihteisto niin ajattelin, että on vähän niinkuin vastakkaisella puolella. Mutta sinne alas on ainakin aika vaikea päästä yläkautta.



Tämä kuva on siis vasemmasta päädystä



Tämä puolestaan oikeasta päädystä. Alhaalta pilkottaa kai tuo vaihteistonkoppa.



Tämä puolestaan vasemmalta ja vähän niinkuin moottorin takaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:21
  • Pahkakoski
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #24 : 9.06.2016 kello on 04:43 »
Startti löytyy keskimmäisen kuvan vasemman alareunan kohdilta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #25 : 9.06.2016 kello on 09:33 »
Tuota.
Mitenkähän kertoisi hyvästi, ettei tulisi sanottua pahasti.
Jos aloittaja on täysin tietämätön miltä startti näyttää täytyy varoittaa samalla, ettei sen meisselin kanssa toimimina startin kokeilussa ole täysin vaaratonta, ellei tiedä mitä tekee.
Akulta startille tulee paksu johto ja se oikosulkemalla maahan voi räjäyttää akun, tai saada aikaan tulipalon, siinä johdossa ei ole sulaketta.

Suosittelen testiä tekemään kaverin joka oikeasti tietää miltä startti näyttää ja kuinka se testataan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #26 : 9.06.2016 kello on 16:48 »
Haet tarvikeliikkeestä vaihtostartin. Korjaamolla noin ½tunnin homma vaihtaa se. Samalla pyydät puhdistamaan akun navat ja lisäämään korin maadoituksen, joka on usein ongelmana seuraavassa korimallissa. Ylimääräisestä maadoituksesta ei ole haittaa. Kustannuksina noin tunnin korjaamoveloitus, maadoituskaapeli ja vaihtostartti.
Jos startista kuuluun naksaus, vika ei ole virtalukossa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #27 : 9.06.2016 kello on 17:19 »
Jos startista kuuluun naksaus, vika ei ole virtalukossa.

Vaikka startista kuuluu naksaus, silti vika voi olla virtalukon pohjassa, minulla oli sellainen tilanne.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #28 : 9.06.2016 kello on 19:48 »
Hei

Kiitokset vinkeistä ja varoituksesta. Ja todellakin olen täysin tietämätön miltä tuo startti näyttää. Vaikka jo varsin keski-ikäinen olenkin niin olen silti sitä sukupolvea, joka on autoillut pääosan autoilevasta eliniästäni autoilla, joita ohjaa niin vahvasti tietokoneet, ettei niille ole enää kotona paljon voinut tehdä. Ainakaan perustietämyksellä. Siksi niiden kanssa olen harrastanut tätä nykyaikaista lompakko tiskille ja kahvia juomaan kun autoa korjataan metodia. Tämä vanhan ducaton tekniikka kiinostaa siinä mielessä enemmän, että tälle voisi jotain pientä itse ehkä tehdäkin ja varsinkin tällä on ehkä suurempi todennäköisyys joskus joutua tilanteeseen että auto ei starttaa, mutta jos jotain ymmärtää niin asialle voi tehdä jotain. Siinä syy miksi näitä vähän itse haluan tehdä.

Ajattelin pyytää kyllä apuun jotain joka on tuollaisen moottorin jollain ruuvarilla käynnistänyt. Esim appiukko kertoi käynnistäneensä heidän vanhan mersumatkailuautons a useinkin ruuvvarilla. Itse pelkäisin ensisijaisesti sitä, että saisin siitä sähköiskun.

Mutta hyvä kun pidätte huolta. En loukkaannu, etkä sanonut lainkaan pahasti.

Ehkä tuo startin vaihto sitten on se mihin tässä seuraavaksi menen. Nyt pitää vaan saada korjaamolta aika ja sitten keksiä keino miten tuon saa sinne. Eilen ei taas startannut lainkaan. Samalla saanee nuo uudet renkaatkin alle, kun nyt homma kaatui tuohon että auto jäi parkkikselle.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet
« Vastaus #29 : 9.06.2016 kello on 21:34 »
Sitten appiukon puheille, hän osaa homman ja näyttää samalla startin ja kuinka homma hoidetaan.
Sähköiskun vaaraa tuossa ei ole ainoastaan palovamman vaara jos tekee oikosulun, akku on iso energia pakkaus joka kuumentaa johdon sekunnin osissa.