Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Jokamiehenoikeus ja vaunun kanssa leiriytyminen
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 27.04.2016 kello on 21:33 ---Tämä ympäristöministeriö n opas on mielestäni monipuolinen ja lähes täydellinen ohjeisto.
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/38797/SY30_2012_Jokamiehenoikeudet.pdf?sequence=1
Luonnossa liikkuja ei tarvitse tarkempaa nippelitietoa 8)
--- Lainaus päättyy ---
Tämä on kyllä hyvä paketti osata, leiriytymisen määritelmä Ympäristöministeriö n mukaan :
"Leiriytymisellä tarkoitetaan tilapäistä paikallaan oleskelua tai yöpymistä teltassa tai muussa majoit- teessa. Leiriytymiseen voidaan rinnastaa myös yö- pyminen ajoneuvossa kuten autossa tai veneessä.
Jokamiehenoikeudell a saa leiriytyä tilapäisesti leirinnän tarkoituksesta ja leiriytymistavasta riip- pumatta. Leiriytymisen yhteydessä ei saa kaivaa maata, kaataa puita tai muuten loukata maanomis-"
Ruutiukko:
Tuo kertomasi tapaus on Aakku hieman erilainen kuin matkakulkineella yöpymisessä, jossa kuljettaja on paikalla ja tarvittaessa valmis siirtämään ajoneuvonsa nopeastikin. Ei pitäisi syntyä isompia ongelmia. Ainakaan minä en tuollaisesta pillastuisi.
Kyllä sopuli sialle antaa.... vai miten se meni.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Ruutiukko - 28.04.2016 kello on 17:38 ---Tuo kertomasi tapaus on Aakku hieman erilainen kuin matkakulkineella yöpymisessä, jossa kuljettaja on paikalla ja tarvittaessa valmis siirtämään ajoneuvonsa nopeastikin. Ei pitäisi syntyä isompia ongelmia. Ainakaan minä en tuollaisesta pillastuisi.
Kyllä sopuli sialle antaa.... vai miten se meni.
--- Lainaus päättyy ---
En tuota ihan noin nielaise....
Kyllä se vain on niin, että tässä maassa on niin paljon tilaa, että mitään ajoteitä ei ole syytä tukkia.
Tuollaisella hällä väliä toiminnalla yksi pilaa vain muiden maineen. Ei varmasti ole maanomistajan velvollisuus pyytää väistämään, jos omille tiluksilleen haluaa mennä.
Ja tämä oli sitten ainoastaan minun henkilökohtainen mielipiteeni. Muut saaat olla ihan mitä mieltä haluavat.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.04.2016 kello on 17:45 ---En tuota ihan noin nielaise....
Kyllä se vain on niin, että tässä maassa on niin paljon tilaa, että mitään ajoteitä ei ole syytä tukkia.
Tuollaisella hällä väliä toiminnalla yksi pilaa vain muiden maineen. Ei varmasti ole maanomistajan velvollisuus pyytää väistämään, jos omille tiluksilleen haluaa mennä.
Ja tämä oli sitten ainoastaan minun henkilökohtainen mielipiteeni. Muut saaat olla ihan mitä mieltä haluavat.
--- Lainaus päättyy ---
Mie oon samaa mieltä että sen verta pittää kahtoa pysäköidessä että ohi pääsee.
kimi:
Jos tiellä on puomi niin ei tulisi mieleenkään pysäköidä niin että on minkäänlaisena esteenä, eikä tietty myöskään kääntöpaikalle joka monen puomin vierestä löytyy (talvikunnossapito puomille asti).
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta