Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?

<< < (15/34) > >>

Catiska:
Falck on autokohtainen. Siksi minä käytän Karavaanarien tieturvaa, meillä on kahdeksan autoa...

Raksaus:
Olen näitä pähkäillyt kovasti. Toinen vaihtoehto mitä viimeksi kyselemällä olisi ollut olisi ollut IF:n kasko.

Jos nyt eivät kovasti ole muuttaneet noita ehtojaan. Eli minulla syy tähän oli se, että AL:n turvissa oli kaikissa 15 vuoden ikäraja ulkomailla. Ja kun autoni ei täytä tätä ehtoa  lähellekkään.

--- Lainaus käyttäjältä: AL ---Voimassaoloalueella ulkomailla matkanjatkamispalve lut koskevat Suomessa yksityiskäyttöön rekisteröityjä em. ajoneuvoja, jotka on ensimmäisen kerran otettu käyttöön alle 15 vuotta sitten.
--- Lainaus päättyy ---

Saman kaltaisia ja joillakin muistaakseni jopa tiukempia (10v) oli kaskoissa. Minulla ei tällä hetkellä ole autossa lainkaan kaskoa. IF:n vakuutus ylipäätään oli kun viimeksi kyselin niin minulle selkeästi kallein, vaikka alennuksia eri kautta tulikin ja kotivakuutuksetkin on IF:ssä. Nyt autovakuutusten bonusjärjestelmän uusiutumisen jälkeen en ole vielä kyllä kysellyt.

Tarkoitus olisi tänä kesänä lähteä kuitenkin vähän kiertelemään muuallekin kuin Suomeen, niin se on oikeastaan se päätarkoitus tälle "vakuutukselle". Etämyyntinä tuossa tosin on 14 päivän peruuttamismahdolli suus. Mutta laitoin nyt maksun kuitenkin sisään puolelta vuodelta, 33 €. Eli tämä vuosi mennään nyt näillä näkymin tällä.

Aakku:
Tuli tuossa Pohjoisemmassa Ruotsissa ajellessa mieleen, että joku hinausvakuutus voisi hyvä olla....

Yhtälö on hieman huono, kun retkuiluauto on 20 vuotias ja matkaa lähimmälle huoltsikallekin oli navin mukaan yli 60km. Varsinkin, kun siitä navin lupaamastakin huoltsikasta oli tehty parkkipaikka. Elikä olisi pitänyt tankata ajoissa. Lisäksi alkumatkasta kaikki mittarit alkoivat näyttää kaakkoon, joten sekoilu olisi ollut valmista. Mittarit sain kuitenkin korjattua kysymällä neuvoa koto-Suomesta.
Mulla on kyllä AL- turva, mutta se kattaa hinauksen näin vanhalle autolle vain Suomessa. Samoin auton oma kasko ei näin vanhaa hinauta. Pulassa olisin, jos tämä rakkine olisi sinne soiden keskelle levinnyt. Nyt olen taas Suomessa, joten tilanne on siltä osin rauennut.
Lueskelin noista hinauspalveluista hieman.
Falck tarjoaa 49€ /vuosi, mutta Motonet 39€ /vuosi. Mitäköhän eroa niissä on? Falckin palvelujahan ne ovat molemmat. En myöskään löytänyt mitään "ikärasismia" pienellä kirjoitetusta. Siis auttanevat pulasta vaikka 100 vuotiaan auton

kimi:
Oletko varmistanut sen hinauspalvelun vakuutusyhtiöstä. Jos autoon on myönnetty osakasko johon sisältyy varkausvakuutus on yhtiön etu, ettei auto jää autiolle tienpätkälle. Viime kesänä ainakin Pohjolan vakuutus korvasi vm- 67 harrasteauton kuljetuksen kotiin cruising illasta

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  7.07.2017     kello on 23:05 ---Oletko varmistanut sen hinauspalvelun vakuutusyhtiöstä. Jos autoon on myönnetty osakasko johon sisältyy varkausvakuutus on yhtiön etu, ettei auto jää autiolle tienpätkälle. Viime kesänä ainakin Pohjolan vakuutus korvasi vm- 67 harrasteauton kuljetuksen kotiin cruising illasta

--- Lainaus päättyy ---
En ole kysynyt...

Ehdoissa lukee "Autopalvelu poistuu yli 16 vuotiailta autoilta". Varkausvakuutus siinä kyllä on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View