rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?  (Luettu 27793 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
« Vastaus #60 : 29.11.2016 kello on 22:25 »
Tällainenkin turva on tullut markkinoille...

Motonetin tarjoama mototurva (Falck) myös matkailuautolle 39€/vuosi.
Huonoa ainakin minun kohdallani on se, että se on autokohtainen. Mikäli yksi auto ja useampi käyttäjä, niin lienee ok.

http://www.motonet.fi/fi/sivut/mototurva
http://static2.motonet.fi/img/pages/motonet-mototurva-sopimusehdot.pdf

  • Vieras
  • Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #61 : 29.11.2016 kello on 22:43 »
    Tällainenkin turva on tullut markkinoille...

    Motonetin tarjoama mototurva (Falck) myös matkailuautolle 39€/vuosi.
    Huonoa ainakin minun kohdallani on se, että se on autokohtainen. Mikäli yksi auto ja useampi käyttäjä, niin lienee ok.

    http://www.motonet.fi/fi/sivut/mototurva
    http://static2.motonet.fi/img/pages/motonet-mototurva-sopimusehdot.pdf


       "Maksat vain mahdollisista tarvikkeista."

        Yllä olevaan lainaukseen viitaten, teksti näyttää ihan ok:lta hintaan nähden.

        Vastaavasti alla olevaan lainaukseen viitaten herää kysymys, miksi korjattu auto pitäisi toimittaa
        kotipaikkakunnalle? Eikö korjatulla autolla voi ajaa kotipaikkakunnalle?

       "Korjatun auton toimitus kotipaikkakunnalle."

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #62 : 29.11.2016 kello on 22:53 »

        Vastaavasti alla olevaan lainaukseen viitaten herää kysymys, miksi korjattu auto pitäisi toimittaa
        kotipaikkakunnalle? Eikö korjatulla autolla voi ajaa kotipaikkakunnalle?

       "Korjatun auton toimitus kotipaikkakunnalle."
    Auto hajoo esimerkiksi Rovaniemelle.
    Matkustat itse Helsinkiin ja auto jää Rovaniemelle. Kun auto on korjattu, niin se toimitetaan Helsinkiin.

    Näin minä sen ymmärtäisin.

  • Vieras
  • Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #63 : 29.11.2016 kello on 22:59 »
    Auto hajoo esimerkiksi Rovaniemelle.
    Matkustat itse Helsinkiin ja auto jää Rovaniemelle. Kun auto on korjattu, niin se toimitetaan Helsinkiin.

    Näin minä sen ymmärtäisin.

    Just, aivan oikein. Thumb Thumb

    Ps. Onneksi tämä ymmärtämättömyyteni on julkinen asia. ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #64 : 4.12.2016 kello on 19:58 »

    Ei tainnut tällä kuskilla olla mitään palvelua mutta kolmio on ainakin lähellä autoa  :D


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #65 : 4.12.2016 kello on 20:15 »
    Ei tainnut tällä kuskilla olla mitään palvelua mutta kolmio on ainakin lähellä autoa  :D
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Kävitkö kysymässä ongelman lähdettä tai avuntarvetta?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #66 : 4.12.2016 kello on 20:19 »
    Eipä tuossa enään ketään näkynyt. Ei mennessä eikä tullessa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #67 : 4.12.2016 kello on 20:28 »
    Eipä tuossa enään ketään näkynyt. Ei mennessä eikä tullessa.
    Jospa olivat menneet maata siksi aikaa kun odottivat apujoukkoja....

    Siihen aikaan, kun varoituskolmiot tuli pakollisiksi, niin monet asettivat sen auton hattuhyllylle varoittamaan.
    Oli sen verran kallis investointi, ettei sitä parantunut ulkopuolelle jättää toisten vietäväksi.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #68 : 15.05.2017 kello on 11:44 »
    Nyt olisi kai kohta tehtävä tämä päätös tälle vuodelle. Tällä hetkellä on vaakakuppi kallistumassa Falckin puoleen. Hinta näyttäisi olevan 49,50€. Toisaalta puolivuotta saisi 33 eurolla. Talvella ei ole aikeita ajaa, joten voisi olla ihan hyvä diili. Toisaalta jos ottaisi vuodeksi, niin olisi ensi keväänä vielä tähän aikaan vuodesta voimassa.


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #69 : 15.05.2017 kello on 11:54 »
    Nyt olisi kai kohta tehtävä tämä päätös tälle vuodelle. Tällä hetkellä on vaakakuppi kallistumassa Falckin puoleen. Hinta näyttäisi olevan 49,50€. Toisaalta puolivuotta saisi 33 eurolla. Talvella ei ole aikeita ajaa, joten voisi olla ihan hyvä diili. Toisaalta jos ottaisi vuodeksi, niin olisi ensi keväänä vielä tähän aikaan vuodesta voimassa.

    Onko Falck sidottu määrättyyn autoon. AL kattaa vaikka olisit kyydissä naapurin autossa ja se hajoaa tielle. Vapaaehtoiset vakuutuksetkin kattaa jotain ja turva voi poiketa ulkomailla riippuen siitä mistä sen hankkii

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #70 : 15.05.2017 kello on 11:59 »
    Falck on autokohtainen. Siksi minä käytän Karavaanarien tieturvaa, meillä on kahdeksan autoa...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #71 : 15.05.2017 kello on 12:35 »
    Olen näitä pähkäillyt kovasti. Toinen vaihtoehto mitä viimeksi kyselemällä olisi ollut olisi ollut IF:n kasko.

    Jos nyt eivät kovasti ole muuttaneet noita ehtojaan. Eli minulla syy tähän oli se, että AL:n turvissa oli kaikissa 15 vuoden ikäraja ulkomailla. Ja kun autoni ei täytä tätä ehtoa  lähellekkään.

    Lainaus käyttäjältä: *****
    Voimassaoloalueella ulkomailla matkanjatkamispalve lut koskevat Suomessa yksityiskäyttöön rekisteröityjä em. ajoneuvoja, jotka on ensimmäisen kerran otettu käyttöön alle 15 vuotta sitten.

    Saman kaltaisia ja joillakin muistaakseni jopa tiukempia (10v) oli kaskoissa. Minulla ei tällä hetkellä ole autossa lainkaan kaskoa. IF:n vakuutus ylipäätään oli kun viimeksi kyselin niin minulle selkeästi kallein, vaikka alennuksia eri kautta tulikin ja kotivakuutuksetkin on IF:ssä. Nyt autovakuutusten bonusjärjestelmän uusiutumisen jälkeen en ole vielä kyllä kysellyt.

    Tarkoitus olisi tänä kesänä lähteä kuitenkin vähän kiertelemään muuallekin kuin Suomeen, niin se on oikeastaan se päätarkoitus tälle "vakuutukselle". Etämyyntinä tuossa tosin on 14 päivän peruuttamismahdolli suus. Mutta laitoin nyt maksun kuitenkin sisään puolelta vuodelta, 33 €. Eli tämä vuosi mennään nyt näillä näkymin tällä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #72 : 7.07.2017 kello on 21:18 »
    Tuli tuossa Pohjoisemmassa Ruotsissa ajellessa mieleen, että joku hinausvakuutus voisi hyvä olla....

    Yhtälö on hieman huono, kun retkuiluauto on 20 vuotias ja matkaa lähimmälle huoltsikallekin oli navin mukaan yli 60km. Varsinkin, kun siitä navin lupaamastakin huoltsikasta oli tehty parkkipaikka. Elikä olisi pitänyt tankata ajoissa. Lisäksi alkumatkasta kaikki mittarit alkoivat näyttää kaakkoon, joten sekoilu olisi ollut valmista. Mittarit sain kuitenkin korjattua kysymällä neuvoa koto-Suomesta.
    Mulla on kyllä AL- turva, mutta se kattaa hinauksen näin vanhalle autolle vain Suomessa. Samoin auton oma kasko ei näin vanhaa hinauta. Pulassa olisin, jos tämä rakkine olisi sinne soiden keskelle levinnyt. Nyt olen taas Suomessa, joten tilanne on siltä osin rauennut.
    Lueskelin noista hinauspalveluista hieman.
    Falck tarjoaa 49€ /vuosi, mutta Motonet 39€ /vuosi. Mitäköhän eroa niissä on? Falckin palvelujahan ne ovat molemmat. En myöskään löytänyt mitään "ikärasismia" pienellä kirjoitetusta. Siis auttanevat pulasta vaikka 100 vuotiaan auton



    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #73 : 7.07.2017 kello on 23:05 »
    Oletko varmistanut sen hinauspalvelun vakuutusyhtiöstä. Jos autoon on myönnetty osakasko johon sisältyy varkausvakuutus on yhtiön etu, ettei auto jää autiolle tienpätkälle. Viime kesänä ainakin Pohjolan vakuutus korvasi vm- 67 harrasteauton kuljetuksen kotiin cruising illasta

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
    Vs: Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
    « Vastaus #74 : 7.07.2017 kello on 23:24 »
    Oletko varmistanut sen hinauspalvelun vakuutusyhtiöstä. Jos autoon on myönnetty osakasko johon sisältyy varkausvakuutus on yhtiön etu, ettei auto jää autiolle tienpätkälle. Viime kesänä ainakin Pohjolan vakuutus korvasi vm- 67 harrasteauton kuljetuksen kotiin cruising illasta
    En ole kysynyt...

    Ehdoissa lukee "Autopalvelu poistuu yli 16 vuotiailta autoilta". Varkausvakuutus siinä kyllä on.