Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
Kimmo75:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 20.04.2016 kello on 20:12 ---Jos minulla olisi yksi ajoneuvo ja kasko, niin en mitään maksullista päällekkäistä tieturvaa ottaisi....
Mutta kun mulla on museoautoja ja museomoottoripyöriä, niin tuo AL-Turva on kattava. Etenkin, kun en pidä näissä harrastepeleissä kaskoa.
--- Lainaus päättyy ---
Kaskovakuutus ei korjauta autoasi kotipihassa mutta AL tiepalvelu sen voi tehdäkin. Kaskovakuutus ei tuo polttoainetta tienpäälle, Kaskovakuutus ei tule auttamaan vaikka nyt sitten rengas ongelmissa tienpäälle jotta meno jatkuisi = matka jatkuu jos vaan saa korjattua tienpäällä. Lista on pitkä: Kasko vastaan autoliiton palvelut asettelulla. Molemmat yhdessä on hyvä asia mutta maksavat setelin rahaa kylläkin .
Osan AL tieturvan asioista kaskon kautta saa korvattua ja osan plus jäsenyyden kautta eli onhan siinä pähkäilyä tämänkin osalta.
Aakku:
Onhan noissa eroja...
Jos ajat autosi metsään, niin pitää olla Kasko. AL-turva ei korvaa.
Päällekkäisyyksiä on. Tuo hinausturva lienee tyypillisin. Tosin sekin voi olla hyödytön. Mulla oli henkilöauton rengas rikkoutunut vaaralliseen paikkaan. Autossa oli uuden auton, Kaskon ja AL-turvan hinausvakuutus. Siis kolminkertaisena. Yksikään vakuutus ei saanut hinauspalvelua alle 3 tunnin paikalle, joten ajoin itse sinne 40km päähän ja vaihdoin renkaan. Siis Kaskokin vaihtaa renkaan ainakin teoriassa.
Hauho:
Minulla on ollut tuo AL:n mikä se nyt onkaan nimeltään (nimikin on pari kertaa vaihtunut) jo yli 10 vuotta ehkä kohta parikymmentä.
Kolme kertaa olen apua tarvinnut, joka kerran ulkomailla, kaksi kertaa Saksassa ja kerran Tanskassa.
Joka kerran apu on tullut alle tunnissa ja hommat hoituneet hienosti ja auto saanut tarvittavan avun siten ettei jälkeenpäin ole tarvinnut paikkailla.
Hinta palvelulle ja Moottori-lehdelle on nykyään 105 euroa/vuosi. Niin kauan kun tuolla hintatasolla sen saa otan sen vaikka siirtyisin yhden auton kantaan.
Aakku:
^
Mulla tuo AL-turva hyytyy jo rajalla, kun on hieman ikääntynyt tuo retkuiluauto....
Sen sijaan moottoripyörän se tuo kotiin kotomaassa, vaikka on jo liki 70 vuotta ikää....siis pyörässä.
Hauho:
--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 20.04.2016 kello on 20:18 ---Eikö se lehti tule, jos otan tuon karavaanrin Al-tieturvan vain
mutta, jos pidän sen plussan niin tulee se lehtikin vaiko ?
--- Lainaus päättyy ---
Kaksi eri lehteä: AL:n Moottori ja SFC:n Caravan.'
Siis sillä 105 eurolla saat AL:n jäsenyyden, AL Turvan (Plus jäsen) ja Moottori-lehden.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta