Sivuja:
Toiminto
  • #151 kirjoittanut mattikoo 23 Feb 2022
  • Onkos Autoliitto kaventamassa matkanjatkamispalve lua lähinnä puhelinneuvonnaksi, kun näky olevan heidän sivuillaan jäsenyyksien vertailutaulukossa maininta
    "sis. yhden n. 200€ hinauksen".


  • #152 kirjoittanut Hauho 23 Feb 2022
  • Täytyy huomioida kaikissa avustusasioissa se mistä apu tulee eli kuinka kaukana se on.  Tuntuu ikävältä olla tienposkessa odottamassa jos apua on luvassa "joskus".
    Noiden hinausten tarve on "terveellä" autolla harvinaista.  Minulla ei ole tilastoja mutta arvioin että hyvin harvoin aputarve on hinaamista. Esim. kolmessa tapauksessani ulkomailla apu on hoitanut ongelman paikan päällä.  Yksi tapauksista oli rengasmurhe (vaunu) ja rengas haettiin yli 10 km:n päästä huoltopisteestä kaksi oli sähkön katoamisia jotka hoituivat paikan päällä ja huoltopistekin oli kauemmillaan vain 5 km:n päässä Saksan "maaseudulla".
    Siksi kannattaa tutustua tarjousten huolto/korjauspisteisiin ja missä ne ovat matkojesi varrella.
  • #153 kirjoittanut megaman 23 Feb 2022
  • Onkos Autoliitto kaventamassa matkanjatkamispalve lua lähinnä puhelinneuvonnaksi, kun näky olevan heidän sivuillaan jäsenyyksien vertailutaulukossa maininta
    "sis. yhden n. 200€ hinauksen".

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Eikö jäsen saa enää apua, vaikka istuisi missä autossa tai kenen kyydissä tahansa, jos matka jostain syystä katkeaa?
  • #154 kirjoittanut Aakku 23 Feb 2022
  • Minusta AL-Plus ehdot eivät ole mitenkään muuttuneet...

    Tuo n. 350€ säästö lienee vain esimerkki siitä, mitä voi saada.

    Ehdot:
    https://www.autoliitto.fi/plus-jasenyyden-matkanjatkamispalvelujen-ehdot
  • #155 kirjoittanut 88k5 23 Feb 2022
  • ^
    Näin. Jos 2 kpl 200€ arvoista hinausta; etu kasvaa esimerkistä 200€  :laugh: - se ei saa olla sama (korjaamaton) tekninen vika.
  • #156 kirjoittanut mattikoo 23 Feb 2022
  • Tuo n. 350€ säästö lienee vain esimerkki siitä, mitä voi saada.

    Totta! Nyt alkaa hitaampikin ymmärtämään. :D
    Hinaustapahtumia ei olla rajaamassa yhteen 200€ tapahtumaan kaudessa, vain esimerkin säästölaskelmassa on mukana yksi 200€ hinaus.
  • #157 kirjoittanut mattikoo 23 Feb 2022
  • se ei saa olla sama (korjaamaton) tekninen vika.

    Just näin. Yhden kerran olen käyttänyt, kun auto ei käynnistynyt. Hinuri otti kilometrit ylös, että tietää jos tulee samaa ongelmaa pian uudelleen.
  • #158 kirjoittanut Hesus 23 Feb 2022

  • Noiden hinausten tarve on "terveellä" autolla harvinaista.  Minulla ei ole tilastoja mutta arvioin että hyvin harvoin aputarve on hinaamista. Esim. kolmessa tapauksessani ulkomailla apu on hoitanut ongelman paikan päällä.  Yksi tapauksista oli rengasmurhe (vaunu) ja rengas haettiin yli 10 km:n päästä huoltopisteestä kaksi oli sähkön katoamisia jotka hoituivat paikan päällä ja huoltopistekin oli kauemmillaan vain 5 km:n päässä Saksan "maaseudulla".
    Siksi kannattaa tutustua tarjousten huolto/korjauspisteisiin ja missä ne ovat matkojesi varrella.

    mitä huomioitavaa näissä sun esimerkeissä oli autoliiton jäsenyyden kannalta?

    ei se sitä tarkoita että joka kerta nostetaan hinurin kyytiin ja kiskotaan korjaamolle.
    Vaikka kattaakin siis MYÖS hinauksen niin tottakai myös renkaanvaihdot, tien päällä korjaamiset, polttoaineen  tuomiset, apuvirrat yms.
  • #159 kirjoittanut Hauho 24 Feb 2022
  • mitä huomioitavaa näissä sun esimerkeissä oli autoliiton jäsenyyden kannalta?

    ei se sitä tarkoita että joka kerta nostetaan hinurin kyytiin ja kiskotaan korjaamolle.
    Vaikka kattaakin siis MYÖS hinauksen niin tottakai myös renkaanvaihdot, tien päällä korjaamiset, polttoaineen  tuomiset, apuvirrat yms.

    Tutustu Autoliiton yhteistyökumppaneid en verkoston laajuuteen Euroopassa eli kumppanina mm. ADAC, eli laajin verkosto Saksassa jossa usein liikun.  Siellä ajellesa on ikävintä jäädä tienposkeen.  Noihin muiden tarjoamiin verkostoihin voi tutustua netissä.
    Tosin en oikein käsitä kysymyksesi tarkoitusta.
  • #160 kirjoittanut Aakku 24 Feb 2022
  • Ei se AL-Turva auta ulkomailla tällaisilla vanhoilla autoilla ajavia...

    Kotomaassa se on hyvä apu vaikkapa museovehkeisiin.
  • #161 kirjoittanut Karo 02 Jul 2022
  • Jos oikein ymmärsin karavaanarin tieturvan saa vain 15 vuotta tai sitä nuprempiin ajoneuvoihin.
  • #162 kirjoittanut Jysky 25 Jul 2023
  • Vanha ketju mutta jatkan...
    Tuli Falck-turvan lasku, mutta sehän on nykyään Redgo. Ei vaan puhuttu enää mitään karavaani turvasta ja kun tarkemmin tutkin niin jos on tehty auton rekkarilla niin koskee vain auto ja jos vaunun rekkarilla niin sitä. Huononnus, mistä ei minun korviin ollut kuulunut mitään.
    Olen nyt vuoden ollut autoliiton perusjäsen Moottori-lehden innostamana- mun silmissä paras autolehti nyky Suomessa. Tuohon ei kuulu mitään autopalvelua.

    Nyt on sitten tää Karavaanarin-tieturva Autoliiton ja SF-caravanin yhteistuotos. Siihen ei taida kuulua Moottori lehteä eikä ole voimassa kuin jos jäsen on autossa mukana- mulla ollut tuo turva lähinnä vaimoa varten- itse taidan selvitä pelkän kaskonkin ja auton jatkamisturvan varassa. Redgon tänään irtisanoin enkä taida tilalle ottaa mitään.
  • #163 kirjoittanut tsahkali 25 Jul 2023
  • Off-Topic:
    Olen nyt vuoden ollut autoliiton perusjäsen Moottori-lehden innostamana- mun silmissä paras autolehti nyky Suomessa.

    Minusta täysin turha aviisi.
    Pelkkä lelukuvasto.
  • #164 kirjoittanut Aakku 25 Jul 2023
  • Off-Topic:
    Minusta täysin turha aviisi.
    Pelkkä lelukuvasto.
    Off-Topic:
    On se silti paras autolehti, vai onko joku TM, tai Vauhdin Maailma muka parempia? Ne vasta lelukuvastoja ovat. Moottori on sentään hiukan jalat maassa.
  • #165 kirjoittanut Hesus 26 Jul 2023


  • Nyt on sitten tää Karavaanarin-tieturva Autoliiton ja SF-caravanin yhteistuotos. Siihen ei taida kuulua Moottori lehteä eikä ole voimassa kuin jos jäsen on autossa mukana- mulla ollut tuo turva lähinnä vaimoa varten- itse taidan selvitä pelkän kaskonkin ja auton jatkamisturvan varassa. Redgon tänään irtisanoin enkä taida tilalle ottaa mitään.

    Jos sinä et tarvitse ja vaimo tarvitsee, niin miksette ota sitä jäsenyyttä vaimolle?

    Outo "ongelma" ???
Sivuja:
Toiminto