rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Moikataan kun tavataan tien päällä ?  (Luettu 1963 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:15
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #15 : 13.07.2023 kello on 07:32 »
Mää oon vähän hidas...

Joskus, kun vähän oudompi morjestaa, niin ehdin morjestaa takaisin vasta kun on kohtaaminen jo tapahtunut.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
  • Knaus Eifelland
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #16 : 13.07.2023 kello on 08:37 »
Eikös se tarkoita, että mulla on kaikki okei ja kaikki kunnossa, onko sulla? Käsi heilahtaa merkiksi.

👋😎👍

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 20:24
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #17 : 13.07.2023 kello on 09:11 »
Aika usein tuulilasi peilaa päivänsädettä siihen malliin, ettei edes kuljettajaa näe, varsinkin henkilöautoissa. Aika hyvin vilkuttelu näkyy, jos nostaa käden sivuikkunaa vasten.

Tuossa ylempänä on maininta motoristien morjestelusta. Olen enimmäkseen ollut havaitsevinani, ettei se ole enää kovin tavanomaista. Ehkä olen väärässä. Takavuosina tervehtiminen oli ennemmin sääntö kuin poikkeus. Sitten tuli moottoripyöriin buumi, kun keski-iän ylittäneet vaihtoivat avioelämän ajokkiin. Ja heti sitten tonniseen, kun kerran mopolla silloin nuorena tuli jo opittua sekin homma. Silloin loppui tervehtiminen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:37
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #18 : 13.07.2023 kello on 09:32 »
Aika usein tuulilasi peilaa päivänsädettä siihen malliin, ettei edes kuljettajaa näe, varsinkin henkilöautoissa. Aika hyvin vilkuttelu näkyy, jos nostaa käden sivuikkunaa vasten.

Tuossa ylempänä on maininta motoristien morjestelusta. Olen enimmäkseen ollut havaitsevinani, ettei se ole enää kovin tavanomaista. Ehkä olen väärässä. Takavuosina tervehtiminen oli ennemmin sääntö kuin poikkeus. Sitten tuli moottoripyöriin buumi, kun keski-iän ylittäneet vaihtoivat avioelämän ajokkiin. Ja heti sitten tonniseen, kun kerran mopolla silloin nuorena tuli jo opittua sekin homma. Silloin loppui tervehtiminen.
Tuo lasien peilaaminen on yleistä,ja häiritsee iomaa tervehtimistäni.Mon esti jää moikkaamatta....Iha n kiva tapa, mutta en ole tehnyt siitä elämää suurempaa asiaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:17
  • Eye never sleep
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #19 : 13.07.2023 kello on 09:42 »
Se on vähän kuin autoa tervehtisi, kun ei sisällä istujia tunne. Jotenkin joutavaa hommaa, mutta eihän tuosta haittaakaan ole. Saapa käsi liikuntaa ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #20 : 13.07.2023 kello on 10:24 »
Aikaisemmin auto-kerhossa oli tapana moikkailla muita F-runkoisia (Camaro, Firebird) vaikkei kerholaisia ollutkaan, ja tulihan aina moikkailtua muitakin jenkki-kuskeja.

Samaa tapaa jatkoin myös nyt matkakulkineen kanssa mutta vain puolet moikkaa takaisin. No onhan toi Retkeilyauto hieman vaikeampi erotettava liikenteessä kun vastaan tulee (arvuuteltiin tossa reissun päällä kaikista korotetuista pakuista että onko Retkeilyauto ja vasta melkein kohdalla sen huomaa) - moni saattoi meistäkin ajatella että pakukuski siellä vaan moikkailee kaikkia....  ;D

Moikkailla/tervehtiä? Miksi?
Kaikkia Ducatoja, ruostuneita mersuja, takaveto-Hymereitä, Alde-lämmitteisiä mökkejä? Polkupyöräilijöitä, sähköpyöriä?

Tervehdin tuttuja (ihmisiä), en teknisiä vempaimia.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.03.2024 kello on 21:09
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #21 : 13.07.2023 kello on 10:54 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
  • Knaus Eifelland
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #22 : 13.07.2023 kello on 11:17 »
Hirveästi ei käsi väsy, jos moikkaan vastaantulevaa 407 Coupea. Olisko 5 vuotta sitten viimeksi.

Mp, vene ja karavaanarihommissa olen aina moikannut saman lajin harrastajia. Itsestäänselvää, kohteliasta toimintaa.

Kai sitäkin lajia on, ketkä ei moikkaa. Liekkö omahyväistä, itsekeskeistä sakkia... Outona pitäisin, jos esim. suomessa vieraileva Biden ei ketään morjenstelisi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #23 : 13.07.2023 kello on 11:57 »
Usein katselen josko jostain orggilaisen tunnistaisi. Silloin vaikka jutulle.

Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #24 : 14.07.2023 kello on 22:03 »
jos on tietyn porukan jätti-isot jokakesäiset kokooontumiset olleet niin he eivät morjestele vastaantulijoita... kaikki vaunuilla tai mautoilla...mutta eivät karavaanareita

Eivät ole kait telkussa nähneet moista....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Moikataan kun tavataan tien päällä ?
« Vastaus #25 : 15.07.2023 kello on 00:18 »
Morjenstamiset loppuu suomen rajalle. 70-lla morjestettiin kaikki suom. Rekkarit pohjois norjassa kusiaisesta lähtien.