Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Dethleffs C'Go 495 QSK

<< < (13/62) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 23.04.2016     kello on 09:34 ---Juuri noin.  Thumb kyllä sitä omaansa valintaa on mukava ihailla, saattaisi se olla tylsää tämä elämä ellei olisi auto/kalustohullu vaan pitäisi niitä vain välineinä liikkumiseen, no joo...onhan mullakin sellainen, nimittäin polkupyörä.  8)

--- Lainaus päättyy ---
Minä vahasin wanhan Nopsa polkupyöränkin. Säilyy paremmin....

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.04.2016     kello on 09:36 ---Minä vahasin wanhan Nopsa polkupyöränkin. Säilyy paremmin....

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä minäkin olen tuon Helkamani jo vahannut ja huoltanut mutta ei siitä sen kummempaa.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 23.04.2016     kello on 09:38 ---Kyllä minäkin olen tuon Helkamani jo vahannut ja huoltanut mutta ei siitä sen kummempaa.

--- Lainaus päättyy ---
Tulihan se sieltä... ;D

Alan:
Täällä vain vahaillaan polkupyöriä, vaikka kaveri on hankkinut hienon vaunun ja siitä puhe...  :o

Takatallin ongelma on juurikin se ns. vaakailmiö, eli vaunu alkaa keinua pituussuunnassa kuin vaaka, jos sinne laittaa vähänkin painavampaa niin, että kuormaa on edessäkin. On varsin epämiellyttävä vetää, tästä on ihan omaa kokemusta (Knausissa oli takana 45 litran vesisäiliö, se täynnä ei yleensä ajettu). Jos taas kuormaa on vain takana, aisapaino on liian alhainen tai jopa negatiivinen, niin yhdistelmä on vaarallinen. Ja sitä vaarallisempi, mitä kevyempi ja/tai vetämiseen soveltumattomampi vetoauto.

Toki sinne pyörätuolin saa ja jotain muutakin, mutta kannattaa kokeilla kuorman lisäämistä varovasti. Kun aikanaan vaunun hankin (muistaakseni useinkin täällä mainitsemani) poliisikaverini Arska kertoi olleensa parikin kertaa paikalla, kun vaunun kanssa oltiin menty pöpelikköön ilman muiden tienkäyttäjien vaikutusta. Epäili molemmissa tilanteissa syyn olleen väärä kuormaus.

Matkailuauton takatallin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä, siinä on omat ongelmansa kuten rakenteellinen kuormankesto.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 23.04.2016     kello on 09:38 ---Kyllä minäkin olen tuon Helkamani jo vahannut ja huoltanut mutta ei siitä sen kummempaa.

--- Lainaus päättyy ---
Entäs ookko unohtanut Eslat  :D
----
Joo, jollakin on vaunukuume - onnea vain odotukseen  Thumb ..ja ennakkoon onnittelut uudesta perheenjäsenestä  Thumb
----
Mutta, ihan totta vaunun takatalliin kantavuuden sallimat painot (tai edes puolet) saa kyllä mehusitikan "taikamaton" leijumaan ihan uudessa ulottuvuudessa.. ei tunnu kivet takapyörissä ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View