Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauton kesärenkaat, suosituksia?

<< < (7/15) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 17.04.2016     kello on 12:34 ---Akselimassaan liittyen ovat kummatkin luokiteltu 1030kg/ rengas eli renkaat kantaa 2060kg/akseli.
Tuo lause tuolla linkissä selittää kaiken. Suurin osa nykyisistä matkailuautoista vaati vähintäin kantavuuus luokka 112 renkaat.
Taitaa alko alustassa olla miltei kaikkissa yli 2060 kg kantavuus.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä tuo koskee muitakin painoluokkia. Meillä siis 235/65-16 ja sama max paine niissäkin.  Edelleen Camperit erikseen jotka on suunniteltu isommalle paineelle.

Tuo Michelinin vastaus koskee Agilis rengasta yleensäkin vaikka Honkte kysyy määrättyä kokoa

Alan:
Mulla Michelin Agilikset 215/16 C 116/114, kantavuus on 1250 kg 76 psi paineella.

Nää eri yksiköt rassaa. Tuo on siis 5,24 bar.

kimi:
^215/75-16 ?

Aakku:
Jos ymmärsin oikein, niin tätä lukiessani te katselette oikeat rengaspaineet renkaan kyljestä...

Ymmärsinkö jotain väärin. Itse katson auton ohjekirjasta rengaspaineet ja hienosäätö sitten perstuntumalla.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 17.04.2016     kello on 13:38 ---^215/75-16 ?

--- Lainaus päättyy ---

Jep. Unohtui profiili.

Olin kirjoitellut viime vuoden matkaketjuun, että rapiat 600 maksoi setti Saksassa allelaitettuna ja kummemmin kilpailuttamatta. Tarkkaa hintaa en muista.

-------------

Maksimit katson renkaan kyljestä. Ohjekirjasta saa suuntaa-antavan luvun, mutta normitransussa on harvoin päällä se 3350-3600 kiloa, mikä itsellä on reissussa vaihteluväli. Nuo, mitä nyt laitoin, taitaa olla ohjekirjan maksimit, mutta eteen pitää ehkä panna vielä hiukan lisää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View