Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

johtojen koko?

(1/3) > >>

kipa76:
en keksiny parempaa otsikkoa.

kuinka paksuilla piuhoilla pitäs kulkea asuntoauton hupiakulle/-akulta virta?
noita oman auton sähköjä vähä tutkin mietin onko tarpeeksi iso piuhaa?
akulle menevät piuhat on 6mm2, riittävä? onhan ne siinä kestäny aiemminki mutta tuli vaan mieleen...

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: kipa76 - 12.04.2016     kello on 21:43 ---en keksiny parempaa otsikkoa.

kuinka paksuilla piuhoilla pitäs kulkea asuntoauton hupiakulle/-akulta virta?
noita oman auton sähköjä vähä tutkin mietin onko tarpeeksi iso piuhaa?
akulle menevät piuhat on 6mm2, riittävä? onhan ne siinä kestäny aiemminki mutta tuli vaan mieleen...

--- Lainaus päättyy ---
Itse laitoin 6mm2, tuskin se koskaan on liian jöötiä.

kimi:
http://www.jkauppi.fi/kuparikaapeli-poikkipinta-laskuri/

Muuttuvia on paljon ja yllä olevan laskurin avulla saat oikean vastauksen.

Miltei tyhjä hupiakku ja auton laturia käyttävä järjestelmä se vaatii kyllä reilusti yli 6mm2.

kipa76:
kiitokset taas nopeista vastauksista.
täytyy sanoa että tämä on asiallinen palsta ko ei tule vi...ilu vastauksia vaikka kyssärit ei aina ole välttämättä kovinkaan järkrviä...

mie olen yrittäny käyä tuota autoa läpi mahollisimman paljon ennen ensimmäisen kesän alkua ettei tulis mitään ylläreitä ku ennestään näistä ei ole mitään kokemuksia ja siksi juuri olen paljon apuja täällä kysellykki

0yxxy0:
Tuo 6mm2 varmaan riittävä hupiakusta kulutuksen sulakerasiaan jos ei mitään erikoista oo, mutta kuten kimi mainitsi niin auton laturin suunnasta laittaisin paksumman (ehkä saman kokoinen kuin auton omakin akkukaapeli) kun siellä saattaa tulla virtaa vähän enenmpi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View