Tekniikkakeskustelut > Projektit

Solifer 6002i projekti kuivaksi

<< < (9/111) > >>

Joko:

--- Lainaus käyttäjältä: Beagle - 12.05.2016     kello on 22:02 ---Hienoa työtä! Ei ainakaan tuo vaunu märkäne keulasta! Uskaltaako tai onko mahdollista sitä ikkunata leikata pienemmäksi?

--- Lainaus päättyy ---

Eipä tuossa varmaan mitään häviä vaikka koittais rälläkällä millin laikalla ajaa siitä vähän pois, 50e tuo vain maksoi mutta on se toki rahaa sekin. Sellainen huomio tässä tehdessä että nykyisin kaikki pikkunippelit on ihan pirun kalliita, pari keikkaa tehnyt biltemaan ja byggmaxiin ja hakenut jotain pientä ruuveja, ruuvipuristinta tms. ja sitten pari kpl 4mm koivuvaneria niin 150e meni :o Niimpä olenkin koittanut pitkälti tehdä niillä tarvikkeilla mitä löytyy, puutavaran sirkkasin aluspuista mitä joskus kulkeutunut kotiin lankkukuorman alla jne. :D
Kovasti olen koittanut jokaiseen ruuvin juureen ja listojen alle ja kaikkiin saumoihin butyyliä uittaa toivottavasti pysyisi nyt kuivana. Kuitenkaan aivan kaikkea täsät ei lähdetä korjaamaan elikkä esim. tuossa kylkilistan kohdalla on tuo vaakapuu jskus ottanut kosteutta mutta on nyt kuiva eikä ole pehmennyt niin se saa jäädä sinne. Jos tällä remontilla nyt muutaman lisävuoden sais vaunulle kun talous ei tällähetkellä oikein salli uuden ostoa

Mjerica:
Jos haluaa vain voidella tiivisteen asennuksen helpottamiseksi niin eikö
tuo Fairy eli muu tiskiaine yritä kuivahtaa ennen kuin operaatio pääsee alkamaan?
Äkikseltään ajattelisin että esim. ruokaoljy toimisi tuolta osin paremmin.
Mutta.... itse en ole erikseen voidellut tiivistettä vaan kun jo muutoinkin olen
halunnut käyttää tiivistemönjää tiivistyksen varmentamiseksi niin se on sitten
toiminut samalla liukasteena. Vetonaru on ollut nylonia, monisäikeinen ja jo
itsessään liukas pieni köysi (tai naru..?) Tuo mönjä eli tiivistemassa on myös
pidellyt mukavasti narua urassa siiheksi kun lasia sovitetaan paikalleen. Naru
on ollut tyypillisesti kierrettynä enemmän kuin täyden kierroksen lasin ympäri
niin että ainakin aloitussivulla saa toisenkin vedon jos huuli lipsahtaa
takaisin.
  Tuo sähköjohdon käyttö ei mulle avautunut, jos homman tekee niin kuin olen
itse tehnyt niin sähköjohto (MMJ.. eli mikä?) tuntuisi (näin kokeilematta)
kamalimmalta mahdolliselta. Mikäs tuossa nyt meni multa ohi?.

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Mjerica - 13.05.2016     kello on 04:02 ---Jos haluaa vain voidella tiivisteen asennuksen helpottamiseksi niin eikö
tuo Fairy eli muu tiskiaine yritä kuivahtaa ennen kuin operaatio pääsee alkamaan?
Äkikseltään ajattelisin että esim. ruokaoljy toimisi tuolta osin paremmin.
Mutta.... itse en ole erikseen voidellut tiivistettä vaan kun jo muutoinkin olen
halunnut käyttää tiivistemönjää tiivistyksen varmentamiseksi niin se on sitten
toiminut samalla liukasteena. Vetonaru on ollut nylonia, monisäikeinen ja jo
itsessään liukas pieni köysi (tai naru..?) Tuo mönjä eli tiivistemassa on myös
pidellyt mukavasti narua urassa siiheksi kun lasia sovitetaan paikalleen. Naru
on ollut tyypillisesti kierrettynä enemmän kuin täyden kierroksen lasin ympäri
niin että ainakin aloitussivulla saa toisenkin vedon jos huuli lipsahtaa
takaisin.
  Tuo sähköjohdon käyttö ei mulle avautunut, jos homman tekee niin kuin olen
itse tehnyt niin sähköjohto (MMJ.. eli mikä?) tuntuisi (näin kokeilematta)
kamalimmalta mahdolliselta. Mikäs tuossa nyt meni multa ohi?.

--- Lainaus päättyy ---
kyllä riittävän paksu monisäikeinen muovieristetty piuha luistaa hyvin tiivistettä vasten......

Dustbunny:
Siinä on pieni projekti! Hienoa työtä.  Thumb sano sitten minkälaista butyyli sä ostit. :)

Ossi66:
Tuon Fairyn tai muun saippuan käytöstä tuli mieleen, miten se pesuaine vaikuttaa siellä tiivisteessä tulevina vuosina? Veteen sekoittuessa poistaa pintajännityksen, jolloin vesi pääsee menemään paljon pienemmistä rei'istä ja rakosista sisään.

Onko Fairy syynä siihen että osa vanhoista vaunuista kastelee ikkunan alanurkat? Ettei oliskaan pelkästään kondensoitunutta vettä...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View