rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?  (Luettu 37060 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.05.2024 kello on 08:53
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
« Vastaus #30 : 11.04.2016 kello on 20:09 »
Jos netistä löydät esim  rinta-joupilta sopivan vaunun, niin voihan niiltä kysyä, toimitatteko vaunun sinua lähimpään toimipisteeseen.

Kysyminen kun tässä tapauksessa ei maksa mikään.

Kyllähän periaatteessa kaupalla on jokin vastuu, jos vaunu on läpimätä. Yksityisellä ei käytännössä mitään.

Hyvän 5000 € vaunun löytäminen on täysin säkästä kiinni.  Periaatteessa yksityiseltä se voi löytää helpommin, koska ei helmet vaunuliikkeissä pihalla kovin kauaa seiso.

Tuo ulkoistaminen vaunun ostossa on itse asiassa aika hyvä idea.

Voisiko tällä palstalla olla vapaa-ehtoisia ?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.05.2024 kello on 08:53
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
« Vastaus #31 : 11.04.2016 kello on 20:18 »


Pystyisköhän sitä Porista ostamaan LMC:n, sinne kun ei ikänä saa myytyä mitään. :-)
Saisko tuohon rakennettua etupäähän makuuhuoneen yläsänkyineen? Tarviiko mitään runkokiinnityksiä vai saako sängyt tukea seiniä/kattoa vasten?


Nyt ei ymmärrä, puhummekohan samasta vaunusta eli tästä

http://www.nettikaravaani.com/lmc/590/1449720

Tähän sinun ei tarvitse rakentaa tuohon yhtään mitään. Muutakuin laskea pöytä alas niin parisänky edessä ja perässä on jo valmiina kerrossängyt. Ja keskellekkin saa sängyn mikäli laskee pöydän alas. 

Tavallaan tuo vanha LMC on esiaste tuolle alla olevalle linkin mallille, joka aika yleinen saksalaisissa vaunuissa, jotka ovat tulleet sitten 1990-luvun lopussa.

http://www.nettikaravaani.com/hobby/560/1449854.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2016 kello on 20:28 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
« Vastaus #32 : 11.04.2016 kello on 20:26 »
Kulutuksen suhteen onko leviä vai ei, jos näin tiukalle rahat menee, että eurosta kiinni 100km. Kannattaa harkita koko harrastamisen hautaamista ja säästää vielä muutama euro.. Diiselissä ainakin kulutus lähes tuplaantuu ja kaikki muukin kuluu autossa vaunua vedettäessä. Paras  harkita koko harrastamisen hautaamista. Mua ainakin ahdistaisi reissata näin köyhänä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:02
Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
« Vastaus #33 : 11.04.2016 kello on 20:28 »
Lainaus

Mitenhän olisi esim. Soliferin 500 mallit - eikö niissä ole se laskettava yläpeti jo valmiiksi toisessa päässä??

Minä laitoin muutama vuosi sitten solifer 550 DL. Vm.-88. En ole katunut ostosta. Kasetti wc on mukava juttu pikkutarpeelle keskiyöllä. Kaasulämmityksen varjopuoli on se että poltin pöhisee äänekkäästi. Sähkö yleinen leirintä alueella niin kaasulämmitys tosi vähäistä. Tilava ja yläpeti löytyy ja voi taittaa pois. Ostaessa vähän tutkia varsinki etuosaa sivuseinistä kuinka tapetti kupruaa. Sekään ei ole sillai vaarallista jos ei ole kostea ja homeinen. Isojääkkaappi ja 2 vaatekomeroa, toisen pohjalla lämmitysputki kenkien kuivausta varten. Jos löytää hyväkuntoisen , uskoisin että on hyvä ostos.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2016 kello on 20:57 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.05.2020 kello on 20:21
Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
« Vastaus #34 : 11.04.2016 kello on 21:30 »
Nyt ei ymmärrä, puhummekohan samasta vaunusta eli tästä

http://www.nettikaravaani.com/lmc/590/1449720

Tähän sinun ei tarvitse rakentaa tuohon yhtään mitään. Muutakuin laskea pöytä alas niin parisänky edessä ja perässä on jo valmiina kerrossängyt. Ja keskellekkin saa sängyn mikäli laskee pöydän alas. 

Tavallaan tuo vanha LMC on esiaste tuolle alla olevalle linkin mallille, joka aika yleinen saksalaisissa vaunuissa, jotka ovat tulleet sitten 1990-luvun lopussa.

http://www.nettikaravaani.com/hobby/560/1449854.

Samasta puhutaan. Mutta minulla on ajatus, että ei tarvisi sänkyjen kanssa touhata vaan sängyt on aina käytössä ja yhdessä päädyssä. Sitten jää isompi u-ryhmä tms. käyttöön. Voipi olla turhaa ajatella näin, mutta jotenkin "makkari" pitäis olla erikseen. Tuplahinnalla saa 15 vuotta uudemman vaunun...melkoinen ero. Mutta ihan uudenkarheeta en halua, koska meinaan yöpyä vaunussa myös raksatyömaalla.

  • Vieras
  • Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #35 : 11.04.2016 kello on 21:42 »
    Ei oikein sellaista selvää ykköstä löytynyt, ehkä minun tapauksessa olisin sen 5602i seinäjoelta kuitenkin vilkaissut mutta jotenkin jäi sellainen kuva että ei kuitenkaan. Epäilen tämänhintaisissa vaunuissa että kukaan mitään takuita myöntää. Kosteusmittari mukaan ja koko vaunu läpi senkanssa. Luukkujen, oven ja ikkunoiden läpiiennit eritoten. Eihän noista myyjistäkään valtaosa tiedä että vaununsa ovat järjestään kosteita/mätiä. Minulla hinta ratkaisi eniten koska olen siinä uskossa että tuollaista 3-4ke budjetin vaunua ei oikein täysin kuivaa ole. Osta sellainen missä pohjaratkaisu miellyttää ja hinta on edullinen. Ei sitten harmita vaikka jotain paikkaa käyttää auki ja korjaa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #36 : 11.04.2016 kello on 22:35 »
    Suomi24:sella olis mä luulen yksi paikka vielä vapaana. Yleensä jätän tämän tyyliset kommentit omaan arvoonsa, mutta jospa avaan hieman miksi budjettini on niukka tai haluan sen pitää kustannustehokkaana . Tuli ostettua muutama vuosi sitte omakotitalo. Hyvistä tarkastuksista huolimatta talossa todettiin homevaurio. En ala tässä kertoa miten tutkimuksia tehtiin, niitä tehtiin paljon ja noin 1,5 vuotta. Myyjän kanssa saatiin sovinto johon oli pakko suostua tai sitten mennä käräjille antamaan kokemattomille tuomareille päätäntävalta siitä kuka teki mitä. Siinä kaupassa tuli noin 150 000 euroa tappiota, meni terveys ja se talokin on nyt purettu. Ei tuo raha mikään ongelma ole, mutta tämä terveys, sitä ei saa rahalla takas. Nyt rakennetaan sitten uusi talo ja jatketaan elämää normaalisti. Tämän projektin myötä olen oppinut sen, että ihmiset jaksaa silti olla kateellisia vaikka kaikki talossa ollut omaisuus on hävitetty. Kauheesti en jaksa kuunnella/lukea joutavien ihmisten joutavia puheita. Joten voisitko siirtyä seuraavaan viestiketjuun.

    nm. mä teen itte koko vaunun, jos en löydä mieleistäni

    Tarkotin kylläkin, jos on 2 vaihtoehtoa joko leveä tai kapea, niin ei siinä pääse tiliä tekemään polttoaine kulutuksen suhteen.. Kaikki menee, mitä tankiin laittaa.. Sun budjetilla löytää kyllä vaunun, ei siinä mitään.. Halvalla torpalla sitä itsekin liikkuu. Ja on vähemmän ressiä, kuin 10k vaunussa.. Vaunun kunto ratkaisee eniten näissä hinnoissa..
    « Viimeksi muokattu: 11.04.2016 kello on 22:51 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #37 : 11.04.2016 kello on 22:57 »
    Suurimmalla osalla (ei minulla) on rahaa. Se vain että mihinkä sitä ripottelee. Priima vaunun osto muutamalla tonnilla, on karavaanarin aiheista vähintäänkin mielenkiintoinen. Tuohon hintaan ostaja haluaa että vaunu on kuiva, sisäjärjestys just ja varusteet runsaat, takuusta puhumattakaan.  ::)

    Lykkyä tykö kaikille muutaman tonnin vaunun ostajille.  Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #38 : 11.04.2016 kello on 23:16 »
    Suurimmalla osalla (ei minulla) on rahaa. Se vain että mihinkä sitä ripottelee. Priima vaunun osto muutamalla tonnilla, on karavaanarin aiheista vähintäänkin mielenkiintoinen. Tuohon hintaan ostaja haluaa että vaunu on kuiva, sisäjärjestys just ja varusteet runsaat, takuusta puhumattakaan.  ::)

    Lykkyä tykö kaikille muutaman tonnin vaunun ostajille.  Thumb

    Samaa mieltä.. Itsekkin rahattomana joutunut ostamaan käytetyn vaunun ja varustelemaan puuttuvat tavarat. Mm taakaa pitänyt poistaa poikittainen taittokaappi ja rakentaa kerros sänky ja taittokaapin siirtämään toiselle seinälle. Sit ku pyrkii tekemään sen sillain, että kukaan ei huomaa, jälkeen päin tehtyjä muutoksia. Menee aikaa ja paljon.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
    • Kulkija
    Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #39 : 11.04.2016 kello on 23:20 »
    Varovasti samaa mieltä. Jos on mahdollista niin kannattaa nostaa budjettia, vaunuilu on nimittäin mukavaa hommaa ja soveltuu suurimmalle osalle perheistä. Riski on aika pieni siihen, että ei maistu. Tämä ei ole tarkoitettu miksikään ilkeilyksi, jos ei pysty enempää sijoittamaan. Kymppitonnilla tai vähän vajaalla pystyy vaan valitsemaan ihan eri tavalla.

    Terveisin sattumakaravaanari, joka innostui vasta saatuaan veneensä myytyä hyvään hintaan. Nyt takana 8 vuotta ja noin 100.000 km.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #40 : 11.04.2016 kello on 23:21 »
    Missä päin aloittaja asuu?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #41 : 11.04.2016 kello on 23:33 »
    Missä päin aloittaja asuu?
    Löyty,suositten kokkolan vaunu palvelua,ja Ilkka Syri Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.08.2016 kello on 21:16
    Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #42 : 11.04.2016 kello on 23:43 »
    Niin, juu.. Oli hakusessa myös alle 5k€ LMC 590, mutta eipä aloittajaa taida vaunun metsästyskokemukset kiinnostaa.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:21.05.2020 kello on 20:21
    Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #43 : 12.04.2016 kello on 19:15 »
    Kiitos vastauksista tähän asti.

    Kävin tänään haistamassa vajaa 10 vaunua ja karu totuus tuli selväksi. Vaikka olis kait sen voinu tuosta ylhäältäkin lukea noin 30 kertaa.

    Pohjaratkaisultaan mielestäni lmc oli lähellä totuutta ja rakennettavissa. Solikan 5602i oli mielestäni hyvän kokoinen ja se teli, sen mä haluaisin mutta aika harvinainen tuntuu olevan.

    Rintajoupin myyntimies sai vietyä mut aina vain uudempiin ja kalliimpiin. Homeen haju loppui heti siinä 8000€urossa. Mutta sitte se kemikaalien käry tuli siinä uudessa adriassa. Noin 250€/kk sais uuden. Korko 0,99%. Mielestäni ei kannata ostaa vanhaa yli 15000 vaunua, kun uudenkin saa tuolla hintaa. Tosin sitä uutta ei uskalla vasaroida kauheesti.

    Mutta jos se kuiva ja halpa jostain löytyy niin kelpaa mulle, mutta luultavasti tämän homeyliherkkyyden vuoksi joudun hylkäämään kaikki vanhat.

    Eli budjetti taisi juuri pompsahtaa sinne kymppiin. 😬

  • Vieras
  • Vs: Reissaavalle perheelle ensimmäinen (halpa) vaunu?
    « Vastaus #44 : 12.04.2016 kello on 19:31 »
    Juuri saman totesin itse. Eikä vierasta ollut että se kympinkin käytetty haisi homeelle. Minullakin oli kaksi vaihtoehtoa, joko uusi tai sitten vanhan edullinen taskurahalla ostettava projekti. sanotaanko että kyllä yli puolet noista 4-5 tonninkin vaunuista ovat projekteja. Omakaan ei edes haissut homeelle mutta kyllä kosteusmittari hyvin totuuden kertoi :laugh: Jos ei tiloja/aikaa/osaamista ole näpräilyyn niin pitäisin sitä uutta noilla rintajoupin korkotarjouksilla ihan järkevänä ratkaisuna... Voi olla että sellaisen joudun itsekkin ostamaan sitten kun olen purkanut mätäpommin ensin osiksi ja todennut ettei kannata ;D