Tekniikkakeskustelut > Projektit

LMC Münsterland Luxus -85 remontti

<< < (16/19) > >>

Joko:
Ei nyt kannata ruuveista tehdä niin kauhean suurta numeroa, mitään murto ja myötö lujuuksia on aivan turha laskea tälläisille. Ennenkuin yksikään ruuvi pettää tuosta syystä on kyllä moni muukin asia mennyt pieleen ennen sitä eli silloin ei varmaan enää olla ojien välissä. Toisekseen, ei mikään ole ikuista elikkäs vaikka ruuvit oliskin niin massa listojen välissä ei ole. Enemmän tosiaan kiinnittäisin huomiota siihen että ne ruuvit on torx kannalla. Mut jos nyt hyllystä löytyy normaalia + kantaisia ruuveja niin en minä ainakaan sentakia lähtisi niitä erikseen hakemaan. Itse käytän rosteri ruuveja koska sellaisia jäi viimekesäiseltä terassityömaalta vielä varastoon ;D

hartsakoski:

--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 15.04.2016     kello on 08:32 ---Ei nyt kannata ruuveista tehdä niin kauhean suurta numeroa, mitään murto ja myötö lujuuksia on aivan turha laskea tälläisille. Ennenkuin yksikään ruuvi pettää tuosta syystä on kyllä moni muukin asia mennyt pieleen ennen sitä eli silloin ei varmaan enää olla ojien välissä. Toisekseen, ei mikään ole ikuista elikkäs vaikka ruuvit oliskin niin massa listojen välissä ei ole. Enemmän tosiaan kiinnittäisin huomiota siihen että ne ruuvit on torx kannalla. Mut jos nyt hyllystä löytyy normaalia + kantaisia ruuveja niin en minä ainakaan sentakia lähtisi niitä erikseen hakemaan. Itse käytän rosteri ruuveja koska sellaisia jäi viimekesäiseltä terassityömaalta vielä varastoon ;D

--- Lainaus päättyy ---
Juu,ei mulla ainakaan sille tarvetta ole,eikä niitä ole tarvekaan laskea,kyllä tehdas ne ilmoittaa :o :laugh:.Mikään ei tosiaan ole ikuista,ei nykyään edes rakkaus :(.
Varmasti tiiviyden ja pitävyyden kannalta massan ja erilaisten tiivistelistojen kunto on paljon oleellisempi asia.
Joskus muistaakseni infon puolella oli massan määrästä juttua,joku kehotti laittamaan sitä mieluummin liikaa kuin liian vähän!

koran_:

--- Lainaus käyttäjältä: toni.leivonen - 13.04.2016     kello on 22:28 ---Avasin kulmalistan ruuvit katon suoraan osuuteen asti niin sai päätypellit irti ja kulmapuut vaihtoon.
Kulmalistan alla on paksu butyylimassanauha jonka otin pois siihen asti mihin avasin kulmalistaa, muistaakseni siellä välissä ei ollut muovilistaa. Niittejä siellä butyylin alla on jotka nypin ulkokautta pois tai sitten sisäpuolelta rälläkällä poikki jos oli jotain mikä ei suostunut lähtemään.
Vai oliko peräti niin että siinä kulmalistassa on katkos siellä katolla?

Sitten kun uudet kulmapuut oli liimattu paikalleen, uudet massat ja kulmalista takaisin, uudet torx ruuvit vanhoista listan rei'istä kiinni uuteen puuhun.

Ruuvit peittävät peitelistat meiltä puuttuu tällä hetkellä kokonaan, ne oli ihan kuivuneet ja katkeilleet. Lienee enemmänkin ulkonäköseikka, ei ne taida estää veden pääsyä sinne ruuvien päälle? Listojen alta ja kaikki ruuvinreiät on täytetty butyylillä. Myös niitä listojen päätyjen muovipalikoita taitaa puuttua iso kasa, tuntuu menevän aika helposti rikki nuo vanhat muovit.

En tiedä saako näistä mun sepustuksista mitään selvää, voin koittaa katsoa löytyykö noista kulmista parempia kuvia.

Kyllä sitä viime kesä tehtiin melkoisella hartaudella aina töiden jälkeen, talkooporukkaa oli välillä myös hommissa. Nyt pitäisi jatkaa keulan kanssa, laitoin kuvan tuonne mun albumiin noista uusista etuseinän rimoista.

Ps. Jostain syystä teidän blogista lakkasi osa kuvista näkymästä, tai sitten se johtuu mun koneesta.

--- Lainaus päättyy ---

Saan hyvinkin selvää mistä puhut. Meilläkin se alumiinilistan keskellä oleva koristelista on ihan hapertunut ja mietittiin että kannattaako nähdä vaivaa ja ettiä uusi (ja millä ihmeellä sen muka sinne pujotat?). Jos vaan massaa ruuvinpäät ja kestää vähän ruman ulkonäön. Mietin sitäkin että jos vetäis massaa siihen päälle "listaksi". Sais yhtenäisen viirun siihen keskelle sentäs mutta saakohan sitä massaa pursotettua niin nätisti että korvais alkuperäisen listan. Tarkotus on kyllä maalata koko vaunu lopuksi että kun vetää maalin listan päälle niin johan sekin vähän "rumuutta" piilottaa kun on yhteinäisen värinen.

Ja nyt taas jos ajatukset jossain pikkuseikoissa kun vaunussa ei oo seiniä edes  ;D Jos nyt taas palataan maan pinnalle ja mietitään noita sitten joskus paljon myöhemmin.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: koran_ - 15.04.2016     kello on 09:30 ---Saan hyvinkin selvää mistä puhut. Meilläkin se alumiinilistan keskellä oleva koristelista on ihan hapertunut ja mietittiin että kannattaako nähdä vaivaa ja ettiä uusi (ja millä ihmeellä sen muka sinne pujotat?). Jos vaan massaa ruuvinpäät ja kestää vähän ruman ulkonäön. Mietin sitäkin että jos vetäis massaa siihen päälle "listaksi". Sais yhtenäisen viirun siihen keskelle sentäs mutta saakohan sitä massaa pursotettua niin nätisti että korvais alkuperäisen listan. Tarkotus on kyllä maalata koko vaunu lopuksi että kun vetää maalin listan päälle niin johan sekin vähän "rumuutta" piilottaa kun on yhteinäisen värinen.

Ja nyt taas jos ajatukset jossain pikkuseikoissa kun vaunussa ei oo seiniä edes  ;D Jos nyt taas palataan maan pinnalle ja mietitään noita sitten joskus paljon myöhemmin.

--- Lainaus päättyy ---

Sen uuden nauhan saa kaupasta ja laitto on varmasti nopeampaa kuin massan pursotus sen tilalle. Ja on jopa jatkossakin avattavissa jos tarve tulee - sen massan poisto siitä listasta siististi on mahoton homma.

Ja minä en kyllä maalaisi niitä listoja, jos haluaa oikeasti siistin lopputuloksen  ;)

puuhateme:

--- Lainaus käyttäjältä: koran_ - 15.04.2016     kello on 09:30 --- Mietin sitäkin että jos vetäis massaa siihen päälle "listaksi".

--- Lainaus päättyy ---

http://www.vapaa-aika.com/epages/vapaa-aika.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015091804/Categories/Alusta_ja_Kori/Koritarvikkeet/Alumiinilistat_koriin/Alumiinilistan_taeytenauhat

ei kannata kikkailla. oma mielipide mut veikkaan et joku muukin on samaa mieltä :P

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View